به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۲۰:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۳۶۴۸۴۱

حیدری: استقلال در خلق موقعیت ضعیف است

حیدری: استقلال در خلق موقعیت ضعیف است
گروه ورزشی:هاشم حیدری، مهاجم اسبق آبی‌ها درباره این بازی اظهار داشت: «بازی خوبی نبود، استقلال هنوز هم مقابل حریفان در دادن پاس‌آخر مشکل دارد. تیم استقلال در هفته نهم لیگ برتر در تهران مقابل آلومینیوم اراک با تساوی بدون‌گل متوقف شد و به رده سوم جدول سقوط کرد. هاشم حیدری، مهاجم اسبق آبی‌ها درباره این بازی اظهار داشت: «بازی خوبی نبود، استقلال هنوز هم مقابل حریفان در دادن پاس‌آخر مشکل دارد. نداشتن هافبک خلاق باعث شده است با وجود مهاجمان خوبی که این تیم دارد، نتواند در چنین دیدارهایی نتیجه لازم را بگیرد. قایدی و محبی مجبور هستند از عقب توپ بگیرند و برای خودشان موقعیت ایجاد کنند که باعث می‌شود از بار تهاجمی تیم کم شود. الان تنها بازیکنان پا‌به‌توپ استقلال همین دو نفر هستند که می‌توانند کاری کنند.

این در‌حالی است که احساس می‌شود به‌خاطر نداشتن هافبک خلاق و بازی‌ساز، نمی‌توانند از توانمندی‌های واقعی این دو بازیکن استفاده لازم را ببرند. البته قبلا پیمان بابایی خیلی خوب پابه‌توپ می‌شد، اما او هم به‌تازگی کیفیت لازم را ندارد و مشخص نیست چرا برخی به استقلال می‌آیند بازی‌شان افت می‌کند.» 
 
وی درباره اینکه به‌نظر می‌رسد این تیم یکی مانند لوکادیا که در امر تمام‌کنندگی خوب ظاهر شود را هم ندارد، گفت: «بله درست است. البته اگر هافبک داشتیم همین محبی و قایدی هم می‌توانستند در امر گلزنی بهتر ظاهر شوند. تیم درست است که تمام‌کننده ندارد، اما مهم این است که اول موقعیت ایجاد شود اما موقعیت هم ایجاد نمی‌شود.» 

مهاجم اسبق استقلال درباره اینکه این تیم مقابل تیم‌هایی که دفاع اتوبوسی می‌کنند نیز همچنان مشکل دارد، گفت: «در بازی با ذوب‌آهن هم با یک گل‌به‌خودی بازی را بردیم در غیر این صورت این بازی هم مساوی می‌شد. واقعا استقلال در خلق‌موقعیت خیلی ضعیف است. این تیم نه دور زدن مدافعان کناری را انجام می‌دهد نه ارسال خوبی دارند و نه خلاقیتی و چیزی، هیچی. فوتبال مهدی‌پور کاملا مشخص است، روزبه چشمی کند آن وسط زمین حرکت می‌کند و مهری هم که به بازی می‌آید همین است. رضاوند هم همین است، نه سرعت دارد و نه می‌تواند پاس تو‌در بدهد. همه هافبک‌های این تیم یک شکل بازی می‌کنند. این درحالی است که باید هافبک‌های یک تیم متنوع باشند. وقتی تنوع نیست این مشکلات هم ایجاد می‌شود.» 

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا دست ساپینتو برای سایر تیم‌ها رو شده است، گفت: «البته ابزار لازم را هم ندارد. الان همه تیم‌ها بسته بازی می‌کنند. در تمام دنیا همه تیم‌ها مقابل تیم‌های مدعی بسته بازی می‌کنند، اما این تیم‌ها آنقدر راهکار و تنوع تاکتیکی دارند که مشکل را حل می‌کنند. مثلا جلوی بارسا هم همه تیم‌ها دفاع می‌کنند، اما لواندوفسکی دو موقعیت گیرش می‌آید که همان‌ها را تبدیل به گل می‌کند. استقلال ابزارش را ندارد. شاید باری به هر جهت شانس و اقبالی پیش بیاید که توپ تبدیل به گل شود. اصلا ضربه سری زده شد؟ این تیم روی ایستگاهی‌ها هم خوب کار نمی‌کند. عجیب اینکه دو بازیکن ملی‌پوش این تیم بازی هم نمی‌کنند و نمی‌دانم چرا. حردانی خوب بازی می‌کرد اما محو شد. جلالی را هم بازی نمی‌دهد. چطور اینها در تیم‌ملی هستند؟ یک‌جای کار اینجا لنگ است!»

وی در پایان درباره آینده استقلال با ساپینتو تاکید کرد: «تیم به این روال بخواهد ادامه بدهد به مشکل می‌خورد. به‌خصوص مقابل تیم‌هایی که صرفا دفاع می‌کنند کارشان سخت می‌شود. هیچ تیمی هم به استقلال فضا نمی‌دهد. همه می‌آیند و بسته بازی می‌کنند. الان هم هنر این است که استقلال این بازی‌ها را ببرد، در غیر این صورت جلوی تیمی که باز بازی می‌کند من هم می‌توانم بازی کنم و موفق باشم.»
مرجع : روزنامه فرهیختگان
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها