به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۳۶۶۱۴۱

اوکراین: ایران شریک اقدامات روسیه علیه ماست

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه اوکراین با تکرار ادعای ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای استفاده در اوکراین گفت ایران شریک اقدامات روسیه علیه کی‌یف است.
اوکراین: ایران شریک اقدامات روسیه علیه ماست
دمیترو کولبا در گفتگو با پایگاه خبری اکسیوس اظهار داشت: کی یف برای دفاع از خود هیچ گونه گذشتی از خود در برابر کشور‌هایی که در تجاوزگری روسیه شریک هستند نشان نخواهد داد و اگر ایران به دادن پهپاد ادامه دهد یا موشک در اختیار مسکو قرار دهد شریک اقدامات آن است. وزیر امور خارجه اوکراین پیشتر پیشنهادی برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران به رئیس جمهور اوکراین ارائه کرد. کی‌یف و متحدان غربی آن در هفته‌های اخیر بار‌ها مسکو را به استفاده از پهپاد‌های ساخت ایران در حملات به اوکراین متهم کرده اند. اوکراین ادعا کرده که حدود ۴۰۰ پهپاد ایرانی در حال حاضر علیه غیرنظامیان اوکراین استفاده شده است و مسکو حدود ۲۰۰۰ هواپیمای بدون سرنشین سفارش داده است.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این هفته گفت: تهران این اتهام را رد کرده است: «ما هیچ سلاح یا هواپیمای بدون سرنشینی برای استفاده در جنگ علیه اوکراین به روسیه نداده‌ایم». وی افزود: اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، قطعاً نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهیم بود.
ماه گذشته، کی‌یف تصمیم گرفت به طور قابل توجهی روابط دیپلماتیک خود با تهران را به دلیل ادعای ارسال تسلیحات به مسکو کاهش دهد.

بلینکن ادعای استفاده از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین را تکرار کرد
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، هم در جریان بازدید از اتاوا ادعای استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین را تکرار کرد و آن را «وحشتناک» توصیف کرد. وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با ملین جولی وزیر خارجه کانادا گفت: روسیه از پهپاد‌ها برای «کشتن غیرنظامیان اوکراینی و تخریب زیرساخت‌هایی که آن‌ها برای برق، آب و گرما به آن متکی هستند، استفاده کرده است. این وحشتناک است.» او گفت واشنگتن و متحدانش به دنبال جلوگیری از چنین محموله‌هایی هستند.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها