به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۳ - ۲۱:۱۲
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۳۷۳۵۴
گناه امثال فركي و گل‌محمدي ايراني‌بودنشان است

مگر كي‌روش چه‌گلي به سر فوتبال‌ما زده است؟

حاتم‌بخشي 15 ميليارد توماني آقاي خنده‌رو!
گروه ورزشي: اخيرا و در راستاي ناز و كرشمه‌هايي كه كارلوس كي‌روش سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال ايران براي مسوولان فوتبال ايران و تمديد قراردادش مي‌كند، اخبار و آمار عجيب و غريبي راجع به مبالغ پرداختي به او طي اين مدت و همچنين سطح انتظار تازه‌اش براي تمديد قرارداد منتشر شده است.
مگر كي‌روش چه‌گلي به سر فوتبال‌ما زده است؟
همين ديروز رییس هميشه خنده‌روي فدراسیون فوتبال كه به اهواز سفر كرده بود با حاتم‌بخشي فراوان افاضه فرمودند كه: به نظرم تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش ارزش دارد که دولت بودجه‌ای برای ما تامین کند! كفاشيان رقم درخواستي آقاي پرتغالي را هم حدود 5 ميليون دلار اعلام كرده است! گفتني اينكه، كي‌روش طي چند سال اخير، سالانه ارقامي ثابت بين 7 تا 10 ميليارد تومان + مزايا، مسكن، خودرو و كليه وسائل رفاهي و اياب و ذهاب از فدراسيون فوتبال ايران دريافت كرده‌ است و حالا براي ماندن نيز ارقامي  15 ميليارد تومان در سال را مطالبه مي‌كند! (مبلغي معادل 5 ميليون دلار ناقابل!!)

حال چندسئوال ساده از متوليان فوتبال ايران داريم:
1-‌ واقعا اين آقاي كي‌روش چه گلي بر سر ورزش و فوتبال ايران زده‌اند كه بايد اينگونه بر سر و رويش دلار ريخته شود؟! آن هم در سخت‌ترين شرايط اقتصادي ايران و ملت ايران؟!
2-‌ دانش كي‌روش و تاثيرگذاري او بر فوتبال ملي ايران چقدر از مربيان داخلي كشورمان بالاتر است؟! مگر امثال حسين فركي، يحيي گل‌محمدي، علي دايي، امير قلعه‌نويي و... چه چيزي از امثال آقاي كي‌روش كمتر دارند؟! براي مثال همين فركي كه با يك تيم جوان داخلي اينگونه نتيجه مي‌گيرد و يا گل‌محمدي كه يك تيم بدون تماشاگر را با بازيكناني گمنام و جوان را به صدر جدول مي‌آورد، مگر گناهي مرتكب شده‌اند كه «ايراني»‌اند و بايد همواره شاهد چنين تبعيض‌هايي باشند؟!

كي‌روش نهايت كاري كه كرده صعود شانسي و اتفاقي تيم ملي به جام‌جهاني بوده است كه عمدتا بر اساس مهارت‌هاي فردي بازيكنان ايراني تيم ملي بوده است. البته او يك كار شاق! ديگر هم كرده و آن بها دادن به هر بازيكني كه در هر جاي دنيا «رگه‌اي» ايراني داشته باشد، است! او ظاهرا از بازيكنان داخلي و جوانان بااستعداد هم همواره گريزان است كه همواره تيم ملي را با ميانگين سني بالا مي‌بندد و مي‌خواهد همينگونه نيز تيم ملي را به مصاف آرژانتين، نيجريه و بوسني بفرستد.

اما كفاشيان و فدراسيون فوتبال حق ندارند صرفا به خاطر اينكه آقاي كي‌روش مربي اروپايي است اين همه بذل و بخشش كند. فوتبال ايران با يك يا چند مربي خارجي، مشكلات نتيجه‌گيري‌اش در سطح بين‌المللي بهبود نمي‌يابد. ورزش امروز يك علم و صنعت است. كار پايه‌اي و زيربنايي مي‌طلبد. همين دو باشگاه فولاد و نفت را بنگريد كه چگونه اندكي به كار زيربنايي پرداخته‌اند ببينيد با مربيان داخلي چه نتيجه‌اي مي‌گيرند.

كي‌روش هر چقدر هم مربي خوبي باشد اما بايد بپذيريم بضاعت فوتبال ملي همين است و تا موقعي كه اكثر باشگاه‌هاي ما به امور پايه‌اي نپردازند و تيم‌هايي چون پرسپوليس و استقلال همواره فقط به فكر جذب بازيكن از اين تيم و آن تيم داخلي هستند و حتي يك بازيكن از تيم‌هاي پايه‌اي خود به فوتبال كشور معرفي نمي‌كنند نبايد انتظار خاصي از يك مربي تيم ملي هر چند خارجي و بزرگ داشت.

كي‌روش هيچ مزيتي به امثال فركي، گل‌محمدي، دايي و... ندارد فقط چون نامش و چهره‌اش اروپايي است، حلوا حلوايش كرده و مربيان مظلوم داخلي را به پايش فدا مي‌كنيم. به اضافه هدر دادن ميلياردها پول بي‌زبان اين ملت كه در اين ميان دود هوا مي‌شود!

ميرمهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۰۸:۵۲
شمام قبل جام جهاني وقت گير آورديد؟؟؟!!!
بعد بازي هاي جام جهاني بزنيد منفجرش كنيد اصلا....
حالا وقت اين حرفا نيست!
اي بابا....... (216774)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۰:۵۹
موفقیت فرکی و گل محمدی چیزی از ارزشهای کیروش نمی کاهد ضمن آنکه نفت خود تیمی جوان و مستعد است و شاید هم موفقیتش ناشی از سرمربی نباشد، مشکل اصلی فوتبال ایران دولتی بودن و پول های میلیاردیست که ستاره های کاغذی را انقدر گستاخ و بی شرم کرده که تیم ملی را تحریم می کنند و یا استعفا میدهند، برخورد قاطعانه کیروش با اینها کاملا درست است ، مشکلات دیگر ضعف کفاشیان است که نمی تواند سیاستهای درستی بر کیروش بقبولانند مثلا یکی مثل فرکی را کنار او بگذارند که سرمایه ای برای آینده کشور شود ویا حریفی تدارکاتی قوی بیابند (216794)
امیر اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۰۰:۰۵
بهترین تصمیم برای فوتبال ایران اینه که به مدت 10 سال درش تخته شده و پولش صرف والیبال، بسکتبال، هندبال، کشتی، دو میدانی، ژیمناستیک و غیره بشه. فوتبال هم تا چند سال صرفا در سطح لیگ محلات انجام بشه و در طول ده سال بصورت ساختاری رشد داده بشه. این یه حرف احساسی نیست. فوتبال مملکت ما با شرایط فعلی فقط باعث هدر رفتن میلیاردها تومان پول در سال اون هم بدون کوچکترین آورده ای میشه. نه آورده اجتماعی داره، نه فرهنگی و نه اقتصادی. فقط ضرر اندر ضرر اندر ضرر... (217080)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۱:۵۳
تیم ما در جام جهانی از همه ضعیف تره و تو گروهمون مربیمون از همه بهتر. این شانس ماست. (216817)
مسعود
Malaysia
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۶:۲۰
اگه تیممون ضعیف ترینه، مربیمون تو چی قویه اونوقت؟ نکنه زورش زیاده!؟ شاید هم خوب میدونه سرنخ افکار عمومی تو این مملکت دست کیه... هوای ایشون رو داره.... (216944)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۰:۴۴
مگه نمیشه یه تیم ضعیف باشه و مربیش قوی باشه؟! مربی یه قسمتشه ولی تو بازیکنای ایرانم در نظر بگیر لطفا! (217022)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۰۰:۰۰
دانیل داوری بده یا استیون بیت آشور؟ (217079)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۱۸:۱۳
نسبت به بازیکنای بقیه تیمای گروهمون هر دوشون (217154)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۲:۰۹
آخه این کیروش عزیز شما خوب می دونه الآن وقت تمدید قرارداده. الآن می تونه ما رو سرکیسه کنه. به ایشان بفرمایید که بعد از جام جهانی قیمت تعیین بفرمایند (216825)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۲:۴۶
وقتی چشم بازکردی دیدی قبل جام جهانی باهاش قرداد ترکمانچای بسته شد میفهمی! نمی فهمم مگه این سایتهای متصل به کیروش و سایر دوستان در رسانه ملی نمی گفتند از منچستر پیشنهاد داره؟ خوب دیگه بعد از جام جهانی چی میخواد از جون ما؟ نکنه فقط بازارگرمی بود؟ (216851)
ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۳:۱۴
فوتبال ایران در رده‌بندی جدید فیفا صعود کرد

با خودمون چند چند هستيم ؟!!
يه بار مربي ايراني نميخوايم
يه بار ...

بي خيال بابا (216862)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۴:۵۹
خوب است دوستان کیروش پرست و غریبه پرست بعد از جام جهانی و نتایج خیره کننده تیم ملی در آن همین نظرات را ابراز و با صداقت و صدای رسا اعلام نمایند که چه نظری در مورد ایشان داشته اند . (216911)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۰:۲۴
فقط بلدن بگن از یارانه انصراف بدید. اول جلوی این ریخت و پاشها رو بگیرید انصراف ملت پیشکش. میخواید مردم از یارانه انصراف بدن که با گولش این کارارو بکنید.... (217011)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۱:۵۳
نویسنده مقاله هم برای بعد از جام جهانی مشکل را بیان کرده. (217052)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۰۸:۵۳
تو را بخدا از دایی چاق شده اینقدر حرف نزنید
همین دایی با نداشتن علم مربیگری و روز ورزش این خاک را بر سر مردم و فوتبال ریخته
بازی گرفتن از بازیکنان را بلد نیست
چون اینان تاجر هستند بازیکن تحویل فوتبال نخواهند داد
اینقدر ما از لحاظ فنی در مضیغه هستیم که کیروش به خودش اجازه هر کاری را میده (216775)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۱:۵۲
دایی تیم پرسپولیس رو جوان کرد این خدمت کمی نیست. (216816)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۰۹:۰۲
واقعا از سایت شما بعیده همچین تحلیلهای آبکی
مربی های وطنی اگر توانایی داشتند که تو جام باشگاهای آسیا موفق میشدند (216777)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۲:۳۰
بهتره خودمون دیگه باورمون نشه که با اقتدار رفتیم جام جهانی! 6 تا امتیازی که از کره گرفتیم 6 تاش حقمون نبود. حالا چهار تا مجری تلویزیون و چند تا سایت ورزشی با کیروش رابطه خوب و .... دارند، دلیل نمیشه ما هم ذوب در کیروش باشیم و حتی سعی نکنیم سر پول مملکتمون یه کم باهاش چونه بزنیم. کاش اینقدر که رو دستمزد ایرانیهای فوتبال حساس بودیم، یک درصدش هم به حقوق نجومی کیروش حساس باشیم (216838)
محمدرضت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۰۹:۰۷
با تیتر شما مخالفم، کیروش کلاس فوتبال ایران رو خیلی بالاتر برده، ضمن اینکهاگرچه امثال فرکی و گل محمدی و ... بسیار عالی هستند اما قابل مقایسه با دانش و تجربه کیروش نیستند. اینها باید دستیار کیروش شوند تا در آینده بتوانند جایگزین کیروش شوند.وقتی قلعه نوعی و دایی بالای 1.5 میلیارد میگیرند،مربه ای با سابقه کیروش نباید حداق دو سه برابر بگیرد? ضمن اینکه قراداد کیروش 4ساله است. (216778)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۰۹:۲۸
احسنت تا کی تاراج و اسراف بیت المال (216781)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۰۹:۳۰
با سلام به عرض می رسانم که کی روش کلاس فوتبال ماست واین ضعف مدیرتی اقای خنده رو دربکارگیری دانش و تجربیات سرمربی تیم ملی ایست که بهرهبری راکم نموده ، هنوز ما کجا و علم نوین فوتبال اقایان مربی های لیگ برتری فوتبال همین کلاس AاBC نیست که بیاییم عملکرد چند مربی رو به صرف نتایج یک فصل با امثال کی روش مقایسه بکنیم .مرسی (216782)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۰۹:۴۱
اگه این کیروش نبود الان امثال قوچان نژاد و دژاگه که جزء عوامل اصلی صعود ایران به جام جهانی هستند در تیم ایران بازی نمی کردند و ما باید جام جهانیی بدون تیم ایران را شاهد می بودیم (216783)
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۰۹:۴۵
خواهشا اينقدرحرفاي الكي نزنيد حالا كه خرتون ازروپل رد شده كروش اخ شده (216784)
امیر حسن امیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۰:۰۸
معما چون حل گشت آسان بود_ خدا وکیلی اگر مربی تیم ملی یک ایرانی بود از لژیونرها دعوت می کرد؟آیا اشکان دژاگه_قوچان نژاد و.... کشف می شدند- روز قبل از بازی با کره جنوبی را به خاطر بیاورید- باور کنید اگر مربی تیم ایرانی بود قافیه را از همان روز قبل از بازی باخته بود. (216786)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۰:۱۵
اگرچه نظر نویسنده در مورد ساختار فوتبال ما پسندیده و درست است اما در برابر دانستن کی روش و مربیانی که نام برده شده است دچار توهم گردیده است از رنکینگ مربیان هم که بگذریم هیچ کدام از مربیان وطنی حتی به صورت شانسی هم چنین توفیقاتی نداشتند ای کاش در مورد حاتم بخشی تیم عای صنعتی نیز همین گونه بررسی می شد تا مشخص می شد آن جا چقدر حیف و میل می شود (216787)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۰:۲۴
گل هایی که کی روش به سر فوتبال مازده

صعود بعنوان تیم اول گروه به جام جهانی
کمترین گل خورده در راه صعود به جام جهانی در 5قاره
مبارزه با بازیکن سالاری
داشتن دو تیم اماده به شکل همزمان
کشف پدیده ها و بازیکنان در طراز جهانی مثل دژاگه و قوچان نژاد
و از همه این ها مهمتر یاد دادن رفتارهای حرفه ای و زندگی حرفه ای به ملی پوشان اماتور ما

از سایت بهار که مدافع اندیشه ها نوگراست توقع میرفت که به استقبال استفاده از دانش روز دنیا بره و بحث مسخره ی مربی خارجی داخلی رو که بیشتر یک جنگ زرگری است به پیش نکشه (216788)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۶:۰۱
احسنت محمد جان (216934)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۶:۰۳
بهار نیوز موج مخالفت افکار عمومی و اهالی ورزش در برابر مقاله منتشره نشان دهنده دید حرفه ای اهالی ورزش در ایرانه (216935)
م.ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۰:۴۱
کانلا موافقم. اگر کسی ذره ای فوتبالی باشه و بر اساس احساسات حرف نزنه می فهمه که تیم ملی ما نسبت به تیم های قلعه نویی و دایی کاملا ضعیف تره و صعود ایران هم به جام جهانی انچنان کار خارق العاده ای نبود. قبلا هم سه بار رفته بودیم و این بار با شانس و اقبال فراوان و نخوردن چهار گل مسلم از کره... (216790)
الف نباتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۰:۴۱
هیچ رویدادی اتفاقی نیست (216791)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۰:۵۶
فوتبال ایران تعطیله . ارزش هزینه و وقت گذاشتن ندارد (216792)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۰:۵۹
شما دستيار فرگوسن رو با يحيي گل محمدي و علي دايي مقايسه مي كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! (216793)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۲:۳۴
باز بگی اجنبی پرست بهتون بر می خوره! همین یحیی اگه اسمش استیون گلمحمدی بود و فارسی رو با لکنت صحبت میکرد رو سرت میگذاشتی! (216841)
اقا رضا
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۱:۱۳
به نظر من اگه کیروش نتونه تو جام جهانی خوب نتیجه بگیره و بازیهاش مثل بازی با گینه بیسائو باشه دو زارم واسش پول خرج کنیم جفا در حق مردم و آسیب به بیت الماله (216797)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۳:۱۷
تا دیروز آرزومون این بود که بریم جام جهانی که با کمک این آقا رفتیم! حالا هم بهتره حمایتش کنیم نه اینکه تو این روزای حساس تخریبش کنیم! عجب آدمایی هستیم ما ایرانی ها!!!! (216866)
محمدب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۱:۱۸
سلام تبریک میگم به سایت بهار بالاخره یک مطلب درست وحسابی زد!! بله کیروش هرچندهم که خوب باشه به نظرمن مربیانی ایرانی قوی داخل هم کمتر ازکی روش نیستند.بعضیها توی دنیا فقط اسم یدک میکشند.کمی خودتون وملت خود وایرانی بودن خود را باور کنید تلاش کنید بهتر از کیروشها میتونید درست کنید.کلاس خودتون را با خودیها بالا ببرید نه با یک خارجی.درست علم کسب کردن خوبه حتی در غرب وامثال آن، ولی سرکج کردن خوب نیست.این پولها راخرج کنید مربیان عالی وبهتر ازکیروش پرورش دهید.یه نگاهی به برزیل بکنید متوجه میشید.تشکر (216801)
22ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۱:۳۲
بالاخره کمک به همنوع که بد نیست 15 میلیارد به یک بنده خدا کمک کردیم.اگه به فرد ایرانی اینقدر پول بدند که دیگه واویلاست.میره یک ماشین گران میخره و ما حسرتی میشیم کل اهن پرست های ایرانم دورش پلاس میشن. (216805)
قاتله بروس لی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۱:۳۶
به من اگه 15 م بدن پناهنده ی کره شمالی میشم با کیم جون اون مردم رو اتیش میدم و پس از مرگ رسانه ی ملی به خوبی از من یاد میکنه.و میرم بهشت (216807)
کیر روش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۱:۳۸
حالا مگه چی شده یک ماه یارانه نگیرید جبران میشه.کیرروش سفیر مهمان پرستی ایران میشه. (216808)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۷:۴۵
می ترسم سفیر سادگیمون بشه (216975)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۱:۴۰
واقعا بهار خجالت نکشیدی این مطلب تو سایت گذاشتی واقعانکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (216810)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۱:۴۷
آخه اين چه قياس مع الفارغيه كه ميكنيد؟؟ امثال گل محمدي و فركي بزرگترين دستاورد و افتخارشون چيه كه با كيروش مقايسشون ميكنيد؟! موفقيت و قهرماني تو ليگ مثلا برتر ايران ميتونه ملاك باشه كه مثلا گل محمدي از كيروش بهتره؟! يه نگاه به تيم مليمون بندازيم. ببينيد با كدوم بضاعت و با آجان كشي تونستيم بريم جام جهاني. اونم به لطف يازيكناي دورگه كه كيروش دور دنيا رو گشت و پيداشون كرد و با هربدبختي آوردشون تيم ملي. كاري كه هيچ مربي ايراني نه به ذهنش ميرسيد و نه شهامتشو داشت كه انجام بده. (216812)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۱:۵۸
این مربیان ایرانی کمتر از کیروش نمی گیرند مثلا قلعه نوعی برج ساز (216820)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۲:۱۶
یارانه مردم را قطع میکنند آنوقت پولهای کلان به این آدمهای لومپن میدهند آنهم بدون هیچگونه دست آوردی ودر جام جهانی هم اگر کیسه گل نشویم شانس آورده ایم والا کیروش جز اسمش هیچ چیزی برای گفتن به فوتبال ما نداشت مطمئن باشید و این حرف را نگه دارید که در ماههای آتی به آن خواهید رسید . (216832)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۲:۳۶
اقای قلعه نوعی و اقای دایی هم سرمربی تیم ملی بودند دیدید که چه کردند... (216844)
ساميار
United States
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۳:۱۰
فقط مي توانی مربي خارجی باشی و از لبنان ببازي و سرمربی باقی بمانی.متاسفانه ما درمقابل باخت مربی وطنی بی رحميم .نمونه اش اميرقلعه نويی وعلی دايی هردوبعدازيک باخت ازسمت خودبرکنارشدند. (216860)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۲۲:۵۱
افتخارات دایی :دررده باشگاهی اسیا هیچ وملی 4ام از 5 تیم شدیم ونتونستیم حتی به پلی اف انتخابی جام جهانی بریم.....
قلعه نویی هم چه افتخاری با تیمهای باشگاهی در اسیا داشته؟ ودر ایران هم همیشه گرانترین تیم ها را موفق کرده و...
حالا انصاف هست این اقایان وامثالشان را امثال کیروشها مقایسه کرد؟ (217242)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۳:۱۵
فعلا که تو دوره های اخیر با مربی خارجی رفتیم جام جهانی و مربیان عزیز داخلی کاری از پیش نبردن! ضمناً وقتی مربی داخلی داریم و شکست میخوریم میگید مربیان ما از فوتبال روز دنیا عقبن! حالا وقتی با مربی خارجی و با بضاعت مالی در حد صفر و فشارهای سیاسی بین المللی و تحریم ها که نمی تونیم یک بازی تدارکاتی مناسب برای تیم ملی جور کنیم به آرزومون رسیدیم و حداقل رفتیم به جام جهانی، بهتره که روحیه تیم و مربی رو خراب نکنیم! ظاهرا شما پول میگیرید که از یکی تعریف کنید یا تخریبش کنید!!!! (216864)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۳:۲۱
ازسایت شما بعیدبود همچین تحلیلی حالا که رفتیم به جام جهانی کیروش بد شد (216868)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۳:۴۸
نویسنده ی تعریف درستی از دانش فوتبال ندارد و از نظر وی لیگ فوتبال ایران و لیگ فوتبال انگلستان و پرتغال فرقی ندارند، همچنین اطلاع ندارند که بازی ملی با بازی داخلی از لحاظ موضوعات مختلفی مانند انگیزه، تجربه،سطح روانی، تحلیل تیم حریف و ... با بازی داخلی تفاوت دارد.
همچنین در پاسخ به این سوال که کی روش چه گلی زده به فوتبال ما باید عرض کنم که تیم ما در زمان ایشان به راحتی به جام جهانی صعود کرد، بازیکنان با تجربه جذب تیم شدند و ایران در رده بندی فیفا از تیم 5 آسیا به تیم اول صعود کرد. (216881)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۴:۰۲
با سلام
حضور در جام جهانی فوتبال، برای کشورها بسیار مهم است، زیرا کشورها بالاخص کشورهایی که فوتبالشان در سطح بین المللی ناشناخته هستند، جام جهانی مکانی ایست برای ارائه و معرفی فوتبال و فوتبالیستهای کشورشان به دنیا، اما !!!!!!
هدف ما از حضور در جام جهانیی چیست؟؟؟!!!! معرفی بازیکنان دو رگه ایرانی؟؟؟؟!!! چیزی که آقای کیروش باور ندارند این است که فوتبال و فوتبالیست ایرانی خوب یا بد مهم است نه نتیجه گرفتن با عده ای که حتی در زندگیشان ایران را هم ندیده اند!!! آقایان مسئول از کیروش بت نسازیید!! (216887)
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۴:۲۱
واقعا داری کارلوس کیروش و با دایی و قلعه نوعی و ... مقایسه میکنی ؟!!!! آقایون که دو دوره امتحانشونو پس دادن !! دو دوره ای که واقعا دست تیم هم پر بود و بازیکنان خوب زیاد داشتیم ولی هیچ گلی به سرمون نزدن !!! وقعا داری نتیجه گرفتن این دوستان و تو لیگ دوزاری ایران با رفتن به جام جهانی مقایسه میکنی ؟! این دوستان با تیمهاشون نتونستن یکبار سهمیه آسیا رو بگیرن یا از مرحله گروهیشون تو لیگ آسیا صعود کنن ! بعد شما داری دستیار سر آلکس فرگوسن و سرمربی تیم ملی پرتقال و مربی رئال مادرید و با امیر قلعه نوعی... (216896)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۴:۲۳
واقعا شما مطالعه نداری. دقیقا همین صحبتها قبل از جام جهانی 98 برای ایویچ می شد و بنده خدا را کنار گذاشتند و چند سال بعد گفتند علت خوب بودن تیم ملی در سال 98 مربی گری ایویچ بوده است. خوشبختانه مسئولین فعلی فدراسیون احساساتی نیستند که تحت تاثیر صحبتهای بی پایه شما قرار گیرند ولی انصاف داشته باشید اگر یک مربی ایرانی داشتیم همش درگیر سرخابی و سهم آنها بودیم و به جام جهانی هم نمی رفتیم و شما مقاله می نوشتید که سقف مربیان ایرانی همین است!!!!! (216898)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۰:۵۹
ایویچ قابل قیاس با کیروش نیست، ایویچ به فوتبال ایران و به فوتبالیست های ایرانی اعتماد داشت و ترس از نتیجه نگرفتن و کنار گذاشتن نداشت، ایویچ به کار خود ایمان داشت، اما کیروش تگران آبروی خود و وجهه بین المللی خود است، ما تا دو سال پیش کشور های عربی رو مسخره میکردیم که دنبال بازیکنان دو ملیتی هستن، حالا خودمون شدیم، مثل اونا، فوتبال ما با حضور کیروش به تفرقه خواهد رسید..... (217025)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۱:۰۵
کیروش با ایویچ، بلازوویچ و ..... فرق دارد، کیروش فوتبال ایران و فوتبالیست ایرانی را قبول ندارد، در واقع کیروش به دنبال معرفی غوتبال ایران به دنیا نیست، کیروش به این فکر می کند، که دنیا بگوید: چه کسی ایران را به جام جهانی آورد؛ بگویند: کیروش، ما از نگاه حقبینانه به ربتن به جام جهانی نگاه کنیم، میبینیم که حضور ما در جام جهانی با خوش شانسی بوده، انسانهایی که موفقیتی را با شانس بدست می آورند، و به آن تکیه و می بالند، روزگار سختی در پیش خواهند داشت..... (217029)
اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۵:۳۰
به نظر من تیم ملی ایران باعث شده کیروش برود و در جام جهانی برای اولین بار مربی باشه اگرناز کرد باید بگیم به سلامت ، مرادان بزرگی مثل دایی افتخار ما در جهان می توانند توی جام جهانی باعث افتخاری بالاتری برای ایران باشن به امید موفقیت تیم ملی یا حق (216923)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۱:۵۰
کی روش برای اولین بار در جام جهانی با ایران حضور پیدا کرده؟! یه کم انصاف هم چیز خوبیه والا
این آقای دایی که شما ازش دفاع می کنی همونی بود که تلخ ترین شکست ایران از ع ر ب س ت ا ن رو در استادیوم آزادی برای ما به ارمغان آورد
مربیان ایرانی در صورتی موفق میشن که داورانی مثل قهرمانی برای ما قضاوت کنند (217050)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۶:۰۱
جملات اخر متن واقعا خنده دار بود .. اینکه کیروش هیچ مزیتی بر گل محمدی و فرکی ندارد .... گرچه میدونم چاپ نمیشه نظرم
مربی رئال مادربد و پرتغال و منچستر بودن هیچ برتری بر مربی گری در نفت و فولاد ندارد؟؟؟؟؟؟
واقعا باعثه تعجبه (216933)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۶:۴۵
از سایت بهار بعید است اجازه دهد چنین مطلب بی ارزشی چاپ شود
فوتبال ایران با کارکوس کی روش شناخته تر شد امروز به خاطر کی روش به فوتبال ما در دنیا احترام زیادی قائل هستند (216958)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۷:۲۵
همان گلی را زد که امثال قلعه نویی و دایی و ... نتونستند بزنند .بابا جمعش کنید این بساط را .مربیان وطنی هرچند خوب و با احترام ولی توان رساندن تیم ملی را به جام جهانی و قهرمانی آسیا ندارند.بس کنید چند بار میخواهید از یک سوراخ گزیده شویم؟؟ فوتبال علم است و مربیان ما فاقد علم روز. (216970)
sam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۷:۳۳
تو لیگ بابا بزرگای ایران نتیجه گرفتن با نتیجه گرفتن تو جام جهانی خیلی تفاوته شاهکار مربی های وطنی رو تو جام ملت های اسیا میتونیم ببینیم (216971)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۷:۳۶
خرج کز کیسه ی همسایه بود حاتم طاعی شدن آسان بود
فوتبال ابزاریست برای استسمار ملتها (216972)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۷:۴۷
انتشار چنین تحلیل ضعیف و سطحی در بهار بسیار تعجب برانگیزه.... (216977)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۸:۲۲
بدبختی ما کی روش نیست بازیکنان مغرور و پرافاده ای است که بویی از تعصب و غیرت ندارند فقط به ارقام نجومی قراردادهاشون فکر میکنند (216982)
محمد حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۹:۰۵
كي روش يك مربي بين المللي بادانش و كاربلد است كه نقش مهمي در صعود تيم ملي به جام جهاني داشت كه با رفتار حرفه اي جلوي بازيكن سالاري ايستاد كه متأسفانه هيچكدام از مربيان داخلي درشرايط حساس پيش رو جرات چنين كاري رو نداشتند. بأيد از مربيان بزرگ استفاده كنيم تا فوتبالمون پيشرفت كند و نه با تخريب انها به تيم ملي هم لتمه بزنيم (216989)
على
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۹:۱۹
اين حقيقت ماجراست.مگر ١٩٩٨كه ما به جام جهانى رفتيم سرمربى خارجى داشتيم يا پول هاى چندميلياردى به مربى وسرمربى داديم.مهم شانس وغيرت بچه ها تو زمين بازى.گل گاشتن خدادادعزيزى (216991)
میلاد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۱:۱۶
ایویچ و ویرا اهل آبادان بودن دیگه (217037)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۹:۳۳
ما همیشه بعد از یه مربی خارجی این حرفا رو میزنیم بعد از اینکه یه ایانی رو گذاشتیم و تیم نرفت جام جهانی دوباره میفهمیم که سطح ما خیلی پایین تره و دوباره میریم خارجی میاریم.
بعد از برانکو هم همین حرفا رو میزدن
پس چرا علی دایی و قطبی نتونستن تیمو ببرن جام جهانی؟
کروش کلاس فوتبال رو بالا برده (216997)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۱۹:۴۷
بهار جان از شما بعیده الان که نزدیک به بازیهای حساس جام جهانی هستیم دنبال حاشیه باشی (217004)
شابیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۰:۵۱
محمد عزیز تیم 1998را مرحوم ایویچ مهیا کرده بود که چندروز مانده به جام جهانی با توطئه کنارش گذاشتند منطقی باشید ما استعدادهای فوق العاده داریم اما بازیکنان داخلی و جوان تفکرحرفه ای ندارند ومثال بارزش قلیان کشی، اعتراض آماتورگونه به مربیان هنگام نیمکت نشینی،و... که در بازیکنان حرفه ای خارجی و دورگه خیلی کمتره! خدایی اگه قوچان نژادو دژاگه توسط کیروش نمی آمدند الان کجا بودیم؟تعصب خشک را کنار بگذاریم و قدر کیروش،تونی اولیویرا،کرانچار واسکوچیچ را بدانیم و سعی کنیم تفکرحرفه ای داشته باشیم (217024)
بلوط شابیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۱۷:۰۶
. . .فقط مربیان ایرانی بلدندبلف بزنند وازباشگاههاپول میلیاردی بگیرند.درجام باشگاههای اسیادیدیم قهرمان ایران راچطوری به سرایرانی ها گل زدندبااون مربی کارچاق کنش که هرباشگاهی میرود بایک تیم میرود وهنگام خروج هم اون بایشگاه را منهدم میکند بابردن بازیکنانش (217145)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۱:۰۰
اعتقادبیش ازاندازه کی روش به بازیکنان باشگاههای خارجی نشان میدهد ایشان یابه توان داخلی ایمان ندارند ویاتوانایی انسجام وهماهنگی وحوصله برای ساختن یک تیم ملی موفق داخلی راندارند و صعود تیم ملی ازخلاقیتهای فردی وافزایش سهمیه آسیابود.استقبال نکردن مردم وبهره نبردن بازیکنان ومربیان داخل ازاین تورنمت بسیارمهم برای نسل بعداز نقاط ضعف بزرگ تیم ملی وفدراسیون است (217026)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۱:۰۸
آقای سام توجه کنید بهادادن به بازیکنان داخلی باعث رشدفوتبال وپشتوانه آن می شود زیرا همین بازیکنان درآینده تیم های ملی را می سازند .فدراسیون فوتبال چرا یک کمک مربی ایرانی نداریم تا درآینده از معلومات جناب کیروش واز تجربیات جام جهانی استفاده کنیم.بازیکن خارجی تجربیاتش را دراختیار بازیکنان زمین های خاکی ما میگذارد؟ (217031)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۱ ۲۳:۳۱
ضمن احترام به مربیانی مثل اقایان فرکی وگل محمدی شما با این تحلیل ابکی یا فوتبال را نمیشناسید یا تجاهل میکنید ودر دار ودسته مربی خاضی هستید که برای رسیدنش به تیم ملی هر کاری میکند (217074)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۰۱:۱۸
لیاقت شماها همین فوتبال هست (217083)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۰۵:۱۵
با كمال احترام ولى خيلى دل و جرات يا كستاخى مى خواد كه شما يك نفر مثل على دايي ,كه هميشسه داوران را مقصر مى داند يا قله نويي كه با بول ملت مضلوم ايران براى بسر هفده ساله اش بورشه یك ميليار و هفتصد ميليونى مى خرد در حالى كه دانش ورزشى او كمتر از اقاى كل محمدى است و اين دو ابروى فوتبال ايران رو بخصوص جلو عربها بردند با يك مربى كه داراى علم و درك فوتبال مدرن است,مقايسه مى كنيد. (217087)
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۱۱:۴۹
به نظر ميايد همه چيز ساده است و كاري كه اقاي كيروش انجام ميدهد ديگران هم مي توانند اما خير واقعا كدام بازي كن فعلي داخل ايران در حدي باشند كه لياقت پوشيدن پيراهن تيم ملي را داشته باشند از نظر مهارت بازي عرض ميشود از نظر من
فقط به تعداد انگشتان يك دست و اقاي كي روش اين مطلب را دقيقا متوجه شدند (كار هر كس نيست خرمن كوفتن گاوه نر ميخواهدو مرد كهن) (217095)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۱۲:۴۵
مربیان ایرانی تو رقابتهای بین المللی خودشون رو نشون دادند! این خبرتون واقعا تابلو بود که سفارشی بوده ها! آقای قلعه نویی و فرکی و غیره که میفرمایید تو جام باشگاه ها اگر بتونن خودشون رو نشون بدن ، شاهکار کردن ، وگرنه لیگ برتر ایران سطح حرفه ای نداره که شما دارید کی روش رو با مربیان لیگ ایران مقایسه میکنید.به قول کی روش ایران قبل از اومدن کی روش سوم آسیا بود ، اما الان اول آسیاست! (217096)
فریادکش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۲۱:۲۰
انصافا کیروش یه سر و گردن از دایی و قلعه نویی و فرکی و گل محمدی و حتی قطبی بالاتره. درسته که تیمای دایی و قطبی و قلعه نویی تیما سرحال تری نسبت به تیم کیروش بودن ولی به خاطر تجربه کم ملی، این سه مربی تو بازی های حساس قافیه رو باختن. این در حالیه که تیم کیروش یکی از ضعیف ترین تیمایی هست که من به یاد دارم و صعودش به جام جهانی بیشتر به خاطر شخصیت خود کیروش بود نه تیم ملی. بین این چنتا گزینه داخلی فقط فرکی هست که شاید بتونه جای کیروشو پر کنه. (217198)
فرا جی شو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ۲۳:۰۸
خداییش یحیی گل محمدی یا فرکی رو بذارین سرمربی حمایتش کنید
بالاخره اینرانی هستن
بالاخره اقتدار دارن ، نه مثل خارجکی ها که اقتدار کاذب داشته باشن (217252)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۸:۵۲
با يكي دو قهرماني جو گير نشويد...معادلات انتخاب مربي براي تيم ملي تنها قهرماني در ليگ هاي داغون داخلي نيست...!! (217343)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۰۴
ما استفاده کامل از تجربیات و دانش کیروش نکردیم و مشکل از فوتبال ماست در والیبال از دانش مربیان بهتر استفاده می شود.بایستی بهترین مربیان را در مقطع سنین پایین بکاربرد. (217346)
فريد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۳:۲۲
از اميرکبير تا حالا, هميشه افراد زيادى بودن که مانع پيشرفت کشور ميشدن. تا کار کمى جلو ميرفت, ميومدن و با آوردن بهانه هاى احمقانه خواستار بازگشت به گذشته و زير سوال بردن افراد موفق ميشدن. و به همين شکل هميشه ايران عزيز ما از دنيا عقب مونده...
کسى که کيروش با اون همه سوابق رو بخواد با قلعه نوعى و دايى و فرکى مقايسه بکنه, . . . (217438)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۳:۵۳
مقالتون شبیه احمدی نژادی ها بود!!دقیقا همون کارا و رفتاری که علی آبادی کرده!!خرد جمعی و قلعه نویی!!!
متاسفم بابت این مقاله بدون منطق و یک طرفه (217457)
علی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۹:۳۲
اون موقع که جایگاهمون تو اسیا چهارم بود همه ساکت بودن!!!
حالا که با زحمت های اقای کیروش تو اسیا اول هستیم به جام جهانی هم صعود کردیم چرا حاشیه درست میکنین؟؟؟ (217557)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۲۳:۲۰
تحلیلتون مثل این بود که بگین پورشه ماشینه پرایدم ماشینه..خب چه فرقی دارن...هردو تا راه میرن...همیشن تحلیل هاست که باعث عدم موفقیت افراد در کشور ماست...مطمنا این نظر رو نشان هم نمیدین (217659)
حميد هماپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۹:۰۸
نويسنده محترم
شكي نيست كه يكي از راه هاي توسعه فوتبال كشور و رسيدن به قله آسيا و سر در آوردن در جمع % (217721)