به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۳۸۸۰۷۱
تساوی سیتی در بدتربن موقع؛

باخت چلسی و بایرن و برد آرسنال در لحظات آخر

باخت چلسی و بایرن و برد آرسنال در لحظات آخر
گروه ورزشی: آرسنال پس از سه بازی متوالی بدون کسب پیروزی در لیگ برتر امروز به زمین استون ویلا آمده بود تا به مسیر برد برگردد. توپچی‌ها که چهارشنبه شب در زمین خود بازی کلیدی برابر سیتی را 1-3 باخته بودند، امروز محکوم به پیروزی برابر میزبان رده یازدهمی خود بودند که با هدایت اونای امری از منطقه سقوط فاصله گرفته بود و بهتر از ابتدای فصل کار می‌کرد.
1802936
ویلا در شروع بازی و در دقیقه 5 توسط اولی واتکینز به گل رسید. کَش نزدیک به میانه زمین توپ را از زینچنکو ربود و آن را به واتکینز رساند. ستاره ویلا با سرعت به سمت دروازه آرسنال رفت و از بیرون محوطه جریمه با یک شوت تماشایی توپ را به کنج دروازه فرستاد تا ورزشگاه از شادی منفجر شود.
1802941
1802938
آرسنال یازده دقیقه بعد پاسخ این گل را داد. ارسال بن وایت را مینگز با ضربه سر برگشت داد، ولی بوکایو ساکا با یک شوت پای چپ زیبا از درون محوطه جریمه توپ را دور از دستان امیلیانو مارتینز وارد دروازه کرد تا بازی 1-1 مساوی شود.

1802947
توپچی‌ها پس از زدن گل تساوی، راضی نبودند و به دنبال زدن گل برتری بودند. بازی در اختیار آرسنال بود و بازیکنان این تیم تلاش داشتند کار میزبان را در نیمه اول تمام کنند ولی بر خلاف روند بازی ویلا در دقیقه 31 گل دوم را هم زد.
1802937
ارسال از چپ مورنو در بیرون محوطه جریمه به بوئن‌دیا رسید. همه منتظر شوت‌زنی او بودند، ولی بازیکن آرژانتینی اجازه داد توپ به کوتینیو برسد و ستاره برزیلی هم با یک ضربه دقیق گل دوم ویلا را به ثمر رساند.
در ادامه تلاش‌های آرسنال برای زدن گل تساوی نتیجه‌ای نداشت و میزبان نیمه اول را 2-1 برنده به رختکن رفت.
1802935
آرسنال که نیمه دوم را بهتر و هجومی شروع کرده بود، در دقیقه 56 تا آستانه زدن گل تساوی رفت، ولی ضربه سر انکتیا روی سانتر بن وایت به تیر افقی برخورد کرد و راهی اوت شد.
6 دقیقه بعد توپچی‌ها مزد برتری خود را گرفتند و زینچنکو گل مساوی را زد. 
1802948
1802949
روی یک ضربه کرنر و پاس کوتاه اودگارد به بیرون محوطه جریمه، زینچنکو با شوت پای چپ زمینی خود توپ را وارد دروازه ویلا کرد تا بازی 2-2 شود. دو دقیقه بعد انکتیا در مصاف تک به تک با مارتینز توپ را به بالای دروازه زد.
1802957
در دقیقه 77 بهترین بخت آرسنال برای زدن گل سوم از دست رفت. انکتیا روی اشتباه مسلم مدافع ویلا توپ را در درون محوطه جریمه گرفت و با یک پاس به عقب برای اودگارد، این بازیکن را در بهترین موقعیت برای گلزنی قرار داد، ولی ستاره نروژی که فقط گلر را پیش‌رو داشت، به بدترین شکل ممکن توپ را به بیرون زد.
در دقیقه 83 ویلا می‌توانست گل سوم را بزند و پیش بیفتد، ولی ضربه بیلی از درون محوطه جریمه به تیر افقی برخورد کرد و گل نشد.
1802959
بازی به دقیقه دوم وقت اضافه رسیده بود که توپچی‌ها به گل سوم رسیدند. شوت زیبای جورجینیو از بیرون محوطه جریمه ابتدا به تیر افقی خورد، ولی سپس با برخورد به بدن دیبو مارتینز به درون دروازه غلتید تا با این گل به خودی، توپچی‌ها بازی باخته را با برد عوض کنند.
1802963
1802958
در آخرین دقیقه بازی نیز مارتینلی گل چهارم را برای توپچی‌ها زد تا کار ویلا تمام شود. 
1802961
1802962
دیبو مارتینز روی یک ضربه کرنر به جلو آمده بود و مارتینلی از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد و با یک پیشروی سریع، دروازه خالی را باز کرد. توپچی‌ها با این پیروزی به صدر جدول برگشتند.
بایرن مونیخ که بعد از پیروزی روحیه‌بخش مقابل پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا امشب بار دیگر در بوندس‌لیگا به میدان رفت امیدوار بود با کسب پیروزی مقابل مونشن‌گلادباخ صدرنشینی‌اش در این لیگ را مستحکم کند. بایرن پیش از بازی مقابل گلادباخ با 43 امتیاز در صدر ایستاده بود. ولی باواریایی‌ها می‌دانستند که یونیون برلین تنها با یک امتیاز کمتر، آن‌ها را تعقیب می‌کند و لغزش در این بازی می‌تواند بار دیگر به بهای از دست رفتن صدر تمام شود.
اولین اتفاق مهم این بازی شوک بزرگی به بایرن مونیخ وارد کرد.  در حالی که تنها 8 دقیقه از شروع این مسابقه در بوروسیا پارک می‌گذشت بایرن مونیخ شوکه شد. یک توپ بلند ارسالی از طرف گلادباخ باعث شد خط دفاعی بایرن به هم بریزد. پلیا بازیکن این تیم در حال ورود به محوطه جریمه بایرن بود که اوپامکانو از پشت با او درگیر شد. با به زمین افتادن بازیکن گلادباخ داور در سوت خود دمید و اعلام کرد خطا در بیرون محوطه جریمه رخ داده و تیم میزبان باید یک ضربه آزاد شلیک کند، اما او اوپامکانو را با یک کارت قرمز مستقیم جریمه کرد چرا که مهاجم حریف در موقعیت صد درصد گلزنی سرنگون شده بود.
1803000
1803001
باواریایی‌ها خیلی زود تاثیر 10 نفره شدن را احساس کردند. در دقیقه 13 یعنی تنها 5 دقیقه بعد از اخراج اوپامکانو گلادباخ در سمت راست صاحب یک ضربه آزاد شد. ارسال هوفمان در حالی به لارس اشتیندل رسید که او بدون اینکه مهار شده باشد در حاشیه محوطه جریمه بایرن حضور داشت. ضربه دقیق این وینگر گلادباخ دروازه بایرن را باز کرد.

1803002
1803003
ناگلزمان بعد از این گل به این نتیجه رسید که تیمش نیاز به تغییر تاکتیکی دارد. او توماس مولر که از آغاز به عنوان مهاجم به میدان رفته بود را بیرون کشید تا ژائو کانسلو، خرید جدید بایرن، را در خط دفاعی به میدان بفرستد.
چند دقیقه بعد گلادباخ صاحب یک موقعیت طلایی دیگر شد. این تیم با حرکتی سریع توپ را در محوطه جریمه بایرن به اشتیندل رساند ولی زننده گل گلادباخ از فاصله 12 قدمی شوتی به سمت دروازه زومر شلیک کرد که بیرون رفت تا اختلاف بیشتر نشود.
شاگردان ناگلزمان اما در دقیقه 35 موفق شدند کار را به تساوی بکشانند. بایرن از زمان 10 نفره شدن و گل خوردن نتوانسته بود حمله‌ای روی دروازه حریف ترتیب بدهد ولی در اولین حمله‌اش به گل رسید. دیویس از سمت راست به سرعت پیشروی کرد و دفاع گلادباخ در مقابل سرعت او پاسخی نداشت. او پاس عالی‌ای درست مقابل پای چوپوموتینگ انداخت و او هم اشتباه نکرد و دروازه گلادباخ را باز کرد.
1803004
1803005
در ادامه نیمه اول دو تیم با احتیاط به کار ادامه دادند و شاهد موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها نبودیم. نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید.
گلادباخ در شروع نیمه دوم با اولین حمله جدی‌اش روی دروازه بایرن به گل رسید تا تیم ناگلزمان بار دیگر تاثیر اخراج مدافعش را احساس کند. آلاسانه پلیا که در صحنه اخراج اوپامکانو هم نقش مستقیم داشت در دقیقه 55 پاس درخشانی به یوناس هوفمان داد و او با ضربه‌ای مطمئن دروازه زومر را باز کرد.
1803006
1803007
تیم میزبان چند دقیقه بعد تا یک قدمی گل پیش رفت ولی تیر دروازه مانع از این شد که اختلاف به دو گل افزایش پیدا کند. پلیا بار دیگر در این حمله مهمترین نقش را بازی کرد. سانتر ارسالی او برای وولف توسط او از دست رفت اما توپ مقابل پای بن‌سباینی قرار گرفت و شوت محکم او به تیر دروازه بایرن برخورد کرد و سپس از زمین بیرون رفت.
درحالیکه 6 دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود گلادباخ سرانجام مزد حملات خود در نیمه دوم را گرفت و به گل سوم دست یافت. نویهاوس در سمت راست یوناس هوفمان را پیدا کرد و این بازیکن آلمانی که در دو گل قبلی تیمش هم نقش داشت پاس خوبی در اختیار مارکوس تورام گذاشت و این ستاره فرانسوی با ضربه‌ای مطمئن سومین گل تیمش را وارد دروازه باواریایی‌ها کرد.
1803009
1803010
اما در دقیقه 90+3 ماتیس تل، ستاره فرانسوی جان بایرن، که در دقیقه 62 به جای چوپوموتینگ، زننده گل اول بایرن، به میدان آمده بود امید به بازگشت را در این تیم افزایش داد. لاینر، مدافع اتریشی گلادباخ، در دفع توپ ناموفق بود و ضربه سر او مقابل دیویس افتاد. پاس دیویس برای ماتیس تل با ضربه او به گل تبدیل شد تا اختلاف به یک گل کاهش یابد.
1803011
در نهایت اما گل ماتیس تل دیرهنگام بود و فرصتی باقی نمانده بود تا باواریایی‌ها بتوانند شانس‌شان را برای به تساوی کشیدن بازی امتحان کنند. بایرن با این شکست 43 امتیازی باقی ماند و حالا یونیون برلین در صورت پیروزی در بازی بعدی‌‌اش می‌تواند صدر جدول را از باواریایی‌ها بگیرد.
شاگردان پپ گواردیولا که چهارشنبه شب با پیروزی مقابل آرسنال، به صدر جدول لیگ برتر صعود کرده بودند، امروز با توقف مقابل ناتینگهام فارست بار دیگر صدر را به توپچی‌ها واگذار کردند.
سیتی بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 8 بود که جک گریلیش روی پاس فیل فودن صاحب موقعیت شد اما حضور به موقع جو وورال، دروازه ناتینگهام فارست را بسته نگه داشت.
برتری سیتی ادامه داشت و بازیکنان این تیم کاملا توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما دفاع فشرده بازیکنان فارست، مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد.
بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 34، روی ارسال کوین دی‌بروینه، این رودری بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه سر او راهی به چهارچوب دروازه فارست پیدا نکرد.
فشار حملات سیتی ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 41، برناردو سیلوا سرانجام قفل دروازه حریف را باز کرد. روی پاس گریلیش بود که برناردو سیلوا پشت محوطه جریمه فارست صاحب موقعیت شد و شوت تماشایی او، حساب کار را 1-0 کرد.
1803022
1803021

نیمه دوم را هم سیتی بهتر آغاز کرد و در دقیقه 49، فودن که با پاس ایلکای گوندوگان پشت مدافعان فارست صاحب توپ شده بود، می‌توانست با یک پاس ساده ارلینگ هالند را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما تعادلش را از دست داد و این فرصت خوب از دست رفت.
چهار  دقیقه بعد، روی یک ضربه کرنر از کوین دی‌بروینه، این بار نوبت آیمریک لاپورته بود که در موقعیت گلزنی قرار بگیرد اما علی رغم اینکه زمان و فضای لازم برای زدن یک ضربه خوب را داشت، ضربه سرش را به بیرون فرستاد.
تسلط سیتی بر بازی ادامه داشت و در دقیقه 68 همه‌چیز برای زدن گل دوم سیتی فراهم بود اما هالند ضربه اش را به تیر دروازه کوبید و توپ برگشتی را هم از بالای دروازه به بیرون زد.
هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم، بازیکنان میزبان برای رسیدن به گل تساوی تلاش بیشتری انجام می‌دادند تا اینکه در دقیقه 84 سرانجام توانستند روی یکی از معدود موقعیت های شان به گل برسند. روی یک حرکت از سمت راست بود که مورگان گیبس وایت با پاس در عرض کریس وود را صاحب موقعیت کرد و او هم با یک بغل پای ساده کار را تمام کرد.
1803032
در دقایق باقی مانده بازیکنان سیتی تلاش زیادی کردند تا به گل برتری برسند اما این اتفاق رخ نداد و بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید. 
روند بازی‌های بد چلسی در هفته‌های اخیر باعث شده بود گراهام پاتر با انتقادهای زیادی مواجه شود. او امیدوار بود امشب این روند را برعکس کرده و با آرامش بیشتری به کارش ادامه دهد. 
چلسی که در رقابت‌های مختلف 4 بازی پیاپی را بدون برد پشت سر گذاشته بود امشب در استمفوردبریج به دنبال پایان دادن به این روند بود تا کمی از زیر بار فشارها شانه خالی کند.
در دقایق اولیه بازی بادیاشیل مرتکب اشتباهی بزرگ شد و کپا ضربه سولمانا را دفع کرد تا دروازه چلسی باز نشود. توپ برگشتی هم می‌رفت وارد دروازه چلسی شود که کولیبالی از روی خط دروازه این تیم را نجات داد.
چلسی در دقیقه 13 اولین موقعیت خطرناک خود را روی دروازه حریف ایجاد کرد، اما شوت مادوئکه را سنگربان ساوتهمپتون دفع کرد تا شاگردان پاتر روی این حرکت به گل نرسند.
بازی در ادامه نیمه اول نسبتاً متعادل دنبال شد و شاهد موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها نبودیم. اما در دقیقه 41 چلسی بار دیگر روی دروازه ساوتهمپتون خطرساز شد و فوفانا با عبور از دو مدافع حریف شوتی به سمت دروازه شلیک کرد که بازونو موفق شد شوت او را مهار کند.
در حالی که 1 دقیقه از وقت‌های تلف‌ شده این نیمه می‌گذشت ساوتهمپتون به گل رسید. تیم مهمان در استمفوردبریج به گلی دست یافت که در نیمه اول استحقاقش را داشت. جیمز وارد پروز از فاصله 25 قدمی ضربه آزادی که نصیب تیمش شده بود را به شکل کات‌دار روی دروازه کپا فرستاد و سنگربان چلسی هر چه سعی کرد نتوانست به توپ برسد تا دروازه چلسی باز نشود. نیمه اول با نتیجه 1-0 به سود ساوتهمپتون به پایان رسید.
1803025
1803026
1803029
چلسی نیمه دوم را با حمله به سمت دروازه ساوتهمپتون آغاز کرد تا با استفاده از امتیاز میزبانی شکست نیمه اول را جبران کند. در دقایق اولیه این نیمه استرلینگ و آزپیلیکوئتا دو بار شانس خود را برای گلزنی امتحان کردند ولی ضربات‌شان دقت لازم را نداشت و چلسی نتوانست به گل تساوی دستس پیدا کند.
در دقیقه 68 استرلینگ شوت دیگری روانه دروازه ساوتهمپتون کرد ولی میتلند نایلز به شکلی تماشایی موفق شد توپ او را بلوکه کرده و مانع از باز شدن دروازه تیمش شود.
سه دقیقه بعد سانتر کای هاورتز از سمت چپ به استرلینگ رسید و او با ضربه سر می‌رفت دروازه حریف را باز کند. با اینکه ضربه سر او از دروازه‌بان ساوتهمپتون گذشته بود ولی پرو موفق شد توپ را از روی خط دفاع کرده و دروازه تیمش را نجات دهد.
ساوتهمپتون بلافاصله حمله‌ای روی دروازه چلسی ترتیب داد ولی شوت آرمسترانگ از فاصله نزدیک را کپا دفع کرد.
1803024
در دقیقه 64 مصدومیت شدید آسپیلی‌کوئتا کاپیتان چلسی باعث ایجاد وقفه‌ای طولانی در مسابقه شد. سکو مارا، مهاجم فرانسوی ساوتهمپتون، که در دقیقه 59 به جای پل اونوآچو وارد زمین شده بود در دقیقه 74 در محوطه جریمه چلسی سعی کرد در حالی که پشت به دروازه ایستاده بود توپ را به یک ضربه برگردان به سمت دروازه کپا شلیک کند، اما پای او با شدت به صورت آسپیلی‌کوئتا که مقابل او قرار داشت برخورد کرد و باعث شد کاپیتان چلسی به زمین بیفتد. شدت مصدومیت آسپیلی‌کوئتا به حدی بود که حتی مارا و دیگر بازیکنان ساوتهمپتون هم وحشت‌زده او را نگاه کرده و خواهان حضور هر چه سریع‌تر تیم پزشکی به داخل زمین بودند. مسابقه تا پایان رسیدگی به آسپیلی‌کوئتا متوقف شد و داور یک کارت زرد به مارا نشان داد.
1803027
1803028
در دقیقه ۵+۹۰ چلسی یک فرصت استثنایی برای رسیدن به گل تساوی به دست آورد و ژائو فلیکس، خرید جدید آبی‌ها، شوت پرقدرتی به سمت دروازه ساوتهمپتون شلیک کرد، اما بازونو دروازه‌بان این تیم مقابل ضربه او ایستادگی کرد و موفق شد با دفع توپ دروازه تیمش را بسته نگه دارد.
ساوتهمپتون در نهایت موفق شد با نتیجه 1-0 به پیروزی برسد تا چلسی در پنجمین بازی پیاپی خود پیروزی را تجربه نکند و گراهام پاتر بیش از پیش در معرض خطر قرار بگیرد. 
1803031
1803030

 
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها