به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۶ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۳۹۶۴۹۴

چلسی با لمپارد هم باخت، پیروزی بایرن و یونایتد

چلسی با لمپارد هم باخت، پیروزی بایرن و یونایتد
گروه ورزشی: چلسی که بعد از منصوب شدن فرانک لمپارد به عنوان سرمربی موقت این تیم اولین بازی‌اش را با هدایت او انجام می‌داد امشب در مولینکس، خانه ولورهمپتون، به مصاف این تیم رفت و با گل تماشایی نونز در نیمه اول مسابقه 1-0 شکست خورد تا لمپارد اولین شکست خود در دوره جدید حضورش روی نیمکت چلسی را تجربه کند.
اولین موقعیت جدی این مسابقه توسط وولوز روی دروازه چلسی ایجاد شد. روی یک ضربه آزاد که در اختیار وولوز قرار گرفت و شوت لمینا با اختلاف اندک از کنار دروازه چلسی بیرون رفت.
در دقیقه 31 دنیل پودنسه با بیرون پا توپی به درون محوطه جریمه چلسی فرستاد اما توپ با ضربه سر مدافع چلسی در گوشه دیگر محوطه جریمه به نونز رسید. ستاره پرتغالی هم بی درنگ با یک ضربه والی تماشایی توپ را به زاویه مخالف فرستاد و کاری هم از کپا ساخته نبود تا به این ترتیب یک گل تماشایی به ثبت برسد. نونز که در تابستان از اسپورتینگ لیسبون به ولورهمپتون پیوسته، دومین گل فصل خود برای باشگاه انگلیسی را به ثمر رساند.

1840111
1840112
چند دقیقه کاستا می‌توانست اختلاف را برای وولوز به دو گل برساند. اما کپا با یک واکنش تماشایی ضربه کاستا را دفع کرد تا تیمش را از عقب افتادن با اختلاف دو گل نجات بدهد.
نیمه اول با برتری 1-0 ولورهمپتون به پایان رسید تا تیم فرانک لمپارد این نیمه را با شکست به پایان برساند.
1840113
در نیمه دوم اولین موقعیت نصیب ولووز شد. با اینکه چلسی در این نیمه سعی داشت کنترل بازی را به دست بگیرد اما بر خلاف جریان بازی کونیا از فاصله 35 متری شوت پرقدرتی به سمت دروازه کپا شلیک کرد که از کنار دروازه بیرون رفت.
چلسی در دقیقه 57 به شدت به داور مسابقه معترض بود و بازیکنان آبی‌پوش معتقد بودند ژوائو گومز در محوطه جریمه وولوز توپ را با دست لمس کرده و باید یک پنالتی به سود آنها اعلام شود. بعد از بررسی طولانی‌مدت صحنه با VAR داور تصمیم اولیه خود را تایید کرد و بازی ادامه پیدا کرد.
چلسی در دقایق بعدی تلاش زیادی برای به ثمر رساندن گل تساوی به خرج می‌داد و وولوز عقب‌ کشیده و سعی داشت با دفاع فشرده مانع از باز شدن دروازه‌اش شود. فرانک لمپارد برای اینکه تغییری در خط حمله تیمش ایجاد شود ژوائو فلیکس را بیرون کشیده و پی‌یر امریک اوبامیانگ را به میدان فرستاد تا شاید او بتواند گرهی از کار بسته چلسی باز کند. دیگر تغییرات مد نظر او ورود بن چیلول به جای مارک کوکوریا و مودریک به جای رحیم استرلینگ بود.
1840114
اوبامیانگ که به عنوان یار تعویضی به میدان آمده بود موقعیت چندانی پیدا نکرد و تنها توپ خوبی که برای او ارسال شده بود با حضور به موقع سمدو دفع شد تا این ستاره گابنی نتواند تاثیری در این بازی داشته باشد.
1840115
بازی در نهایت با شکست 1-0 چلسی به پایان رسید تا فرانک لمپارد اولین شکست خود با این تیم را تجربه کند. آبی‌های لندن در حال حاضر با 39 امتیاز در رتبه یازدهم جدول لیگ برتر ایستاده‌اند.
شاگردان توماس توخل که هفته گذشته با شکست مقابل فرایبورگ از جام حذفی حذف شده بودند امشب در یک بازی خارج از خانه بار دیگر به مصاف این تیم رفتند و با گل تماشایی ماتیس دلیخت که از فاصله دور به ثمر رسید موفق شدند حریف را 1-0 شکست داده و صدرنشینی‌شان در بوندس‌لیگا را مستحکم‌تر کنند.
بایرن مونیخ که سه شنبه گذشته در یک‌چهارم نهایی جام حذفی آلمان مقابل فرایبورگ شکست خورد و از دور این رقابتها حذف شد امشب بار دیگر در مقابل فرایبورگ قرار گرفت تا شانس خود را مقابل این تیم در بوندس‌لیگا امتحان کند.
اولین موقعیت جدی بازی در همان 10 دقیقه اول نصیب بایرن شد. موسیالا توپ را از مانه دریافت کرد و سانتری به درون محوطه جریمه فرایبورگ ارسال کرد. گنابری ضربه سری به سمت دروازه شلیک کرد که فلکن با شیرجه‌ای تماشایی و با کف دست خود موفق شد خطر را دفع کند.
اما هفت دقیقه بعد موقعیتی خوبی برای فرایبورگ اتفاق افتاد. موسیالا در فاصله 35 قدمی دروازه تیمش ضربه آزادی در اختیار فرایبورگ گذاشت. گرگوریچ شوتی کم‌ارتفاع و خطرناک به سمت دروازه بایرن شلیک کرد که زومر با واکنشی خوب دروازه‌اش را نجات داد.
بایرن در دقایق بعدی فرصتی عالی برای به گل رسیدن پیدا کرد. گنابری، مولر و مانه با حرکات ترکیبی زیبا در سمت چپ مانه را راهی دروازه فرایبورگ کردند اما ضربه او با اختلافی اندک از کنار دروازه بیرون رفت.
1840090
درحالیکه نیمه اول به پایان نزدیک می‌شد در دقیقه 44 گرگوریچ با حفظ توپ درون محوطه جریمه بایرن مونیخ پاسی خطرناک و عرضی در دهانه دورازه زومر ارسال کرد و دوان با تکلی بلند به توپ رسید اما ضربه او به تیر دروازه بایرن برخورد کرد. این جدی‌ترین موقعیت فرایبورگ تا این لحظه از مسابقه بود.
نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید و باواریایی‌ها با اینکه تیم برتر میدان بودند نتوانستند در این نیمه به گل برسند.
با شروع نیمه دوم، بایرن اولین موقعیت خود را به گل تبدیل کرد. جمال موسیالا پشت محوطه جریمه فرایبورگ توپ را تصاحب کرد و با چند قدم حرکت به سمت میانه میدان دلیخت را صاحب توپ کرد. مدافع هلندی بعد از کنترل توپ سرش را بالا آورد و تصمیم گرفت از فاصله 25 قدمی شوتی به سمت دروازه فرایبورگ شلیک کند. توپ با اصابتی کوچک به هوفلر اندکی تغییر مسیر داد ولی شوت دلیخت آنقدر پرقدرت بود که در گوشه بالای دروازه فرایبورگ قرار گرفت.
1840091
1840092
1840093
بایرن بعد از گل هم به حملات خود ادامه می‌داد و در دقیقه 55 هولر بعد از یک تکل در محوطه جریمه خودی به زمین افتاد و به نظر می‌رسید که توپ به دست او برخورد کرده است. بازیکنان بایرن معتقد بودند یک پنالتی باید به سود آنها اعلام شود اما بعد از بررسی صحنه توسط VAR داور تصمیم اولیه خود را تایید کرد و بازی ادامه پیدا کرد.
دو دقیقه بعد سانتر توماس تولر با ضربه سر شیرجه‌ای سادیو مانه می‌رفت به گوشه دروازه فرایبورگ بچسبد اما فلکن سنگربان این تیم با حرکتی تماشایی با دست راست خود توپ را در دو ضرب مهار کرد تا مانه نتواند از توپ برگشتی استفاده کند.
1840097
اما در دقیقه 70 زومر بود که دروازه بایرن و برتری‌اش را حفظ کرد. پرتاب اوت دستی بلند فرایبورگ توسط کوبلر با ناتوانی بازیکنان بایرن برای دفع توپ همراه شد و هولر توپ را به درون محوطه جریمه ارسال کرد. پاوارد توپ را به شکلی غیرمطمئن دفع کرد تا سالایی با یک والی دروازه را نشانه بگیرد ولی یان زومر با حرکتی تماشایی دروازه‌اش را نجات داد.
در دقایق پایانی کیمیش برای دومین بار در طول بازی به نقطه کرنر رفت تا توپ را برای تیمش ارسال کند. سانتر کیمش توسط بازیکنان فرایبورگ دفع شد اما دیویس توپ برگشتی را تصاحب کرد و از فاصله 20 متری شوتی به سمت دروازه فلکن شلیک کرد اما درحالیکه توپ از دروازه‌بان فرایبورگ عبور کرده بود با اختلاف اندک از کنار دروازه بیرون رفت.
بازی در نهایت با حساب 1-0 به سود بایرن به پایان رسید تا شاگردان توخل با این پیروزی 58 امتیازی شده و همچنان در صدر جدول بوندس‌لیگا بمانند.
1840098

منچستریونایتد، تیم چهارم جدول لیگ برتر انگلیس، امروز در اولدترافورد میزبان اورتون بود؛ در حالی که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان می‌جنگد. اورتون که با شان دایش کمی از قعر جدول فاصله گرفته و به رده شانزدهم رسیده، این روزها شرایط بهتری دارد ولی شیاطین سرخ در خانه کاملا برتر از میهمان بودند و در نهایت نیز برنده شدند.
1839991
در دقیقه هفتم بازی مارکوس رشفورد صاحب بخت گلزنی شد ولی ضربه او را جوردن پیکفورد مهار کرد. خیلی زود یک شانس دیگر نصیب رشفورد شد ولی این بار توپ به بیرون رفت.
1839992
در دقیقه 13 بازی ضربه زیبای آنتونی از بیرون محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و در برگشت همه چیز مهیا بود تا وان بیساکا توپ را وارد دروازه کند ولی ضربه پای چپ او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت. 
6 دقیقه بعد سیمز می‌توانست اورتون را برخلاف روند بازی پیش بیندازد ولی توپ او با اختلاف اندک راهی اوت شد.
1839993
یونایتد در دقیقه 24 بار دیگر تا یک قدمی گل پیش رفت ولی این بار هم پیکفورد ناجی اورتون شد و ضربه آنتونی (روی پاس عالی برونو) را در مصاف تک به تک برگشت داد. 
1839995
1839994
شیاطین سرخ بالاخره در دقیقه 3۶ مزد برتری خود را گرفتند. روی پاس عمقی کوتاه سانچو به درون محوطه جریمه، اسکات مک‌تامینی موفق شد با ضربه‌ای دقیق توپ را وارد دروازه اورتون کند و نیمه نخست با همین گل به سود یونایتد تمام شد.
1839990
یونایتد در نیمه دوم نیز تیم بهتر زمین بود و اورتون قادر به خلق موقعیت جدی گلزنی نبود. پس از چند موقعیت نه چندان جدی، یونایتد در دقیقه 68 تا آستانه ثبت گل دوم پیش رفت اما باز هم پیکفورد مانعی سرسخت بود. ضربه سر زیبای برونو با مهار درخشان پیکفورد به کرنر رفت.
1839998
سه دقیقه بعد یونایتد گل دوم را زد. اشتباه مهلک کولمن در مهار توپ باعث شد تا رشفورد صاحب توپ شود و با یک پاس کوتاه به درون محوطه جریمه، آنتونی مارسیال را با گلر تک به تک کرد تا ستاره فرانسوی گل دوم را بزند.
در دقیقه 79 بازی رشفورد پس از یک کنترل توپ و ضربه زدن به آن از ناحیه کشاله ران احساس درد کرد و در نهایت جای خود را به ووت وخهورست داد. 
1840011
در ادامه بازی توپی از خط دروازه‌ها گذر نکرد و در نهایت یونایتد این بازی را 2-0 برد و موقتا با 56 امتیاز به رتبه سوم جدول رسید.
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها