کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حال وخیم مخالف سرشناس پوتین در زندان

27 فروردين 1402 ساعت 9:35



گروه بین الملل: یک دوست نزدیک الکسی ناوالنی، رهبر زندانی اپوزیسیون روسیه،  گفت حال جسمانی این رهبر مخالفان ولادیمیر پوتین «بعد از مسموم شدن» دوباره «وخیم است».
روسلان شاودینووف، دوست الکساندر ناوالنی، در گفت‌وگوی تلفنی با روزنامه بریتانیایی گاردین گفت آمبولانسی در میان بیشترین تدابیر امنیتی برای انتقال او به بیمارستان به زندان محل نگاهداری او در مِلِخوو، در ۲۵۰ کیلومتری شرق مسکو، رفته بود. شاودینووف افزود اگر آمبولانس خبر کرده‌اند، نشان می‌دهد که حال او بسیار بد است.
به گفته این دوست الکسی ناوالنی، او از درد شدید در معده رنج برده زیرا ممکن است از طریق سمی که به تدریج اثر می‌کند، مسموم شده تا سرانجام جان خود را از دست بدهد.مسئولان زندان بستری شدن  ناوالنی را تأیید نکرده‌ و سخنگوی کرملین نیز مدعی شد که وضعیت هر زندانی در حیطه اختیارات سازمان فدرال زندان‌هاست، نه دولت.الکسی ناوالنی سه سال پیش در یک سفر هوایی به صربستان با «نوویچوک»، که یک ماده سمی عصبی ساخته شده در زمان شوروی است، مسموم شد و به اغما رفت.در پی جنجال بزرگی که در جهان، از جمله اروپا به ظن تلاش ولادیمیر پوتین برای کشتن این مخالف سیاسی خود به پا شد، او به بیمارستانی در برلین انتقال یافت.با این حال،  ناوالنی پس از چند ماه به مسکو بازگشت اما در فرودگاه بازداشت و سپس محاکمه و محکوم شد.
گروه‌های حقوق بشری اتهامات «کلاهبرداری مالی» و «تحقیر دادگاه» را که موجب محکوم شدن این سیاستمدار ۴۶ ساله به یازده سال و نیم حبس شد، تلاشی برای خاموش کردن صدای مخالفت او علیه حکومت ولادیمیر پوتین دانسته‌اند.
ماری استروترز، مدیر بخش اروپای مرکزی و شرقی در سازمان عفو بین‌الملل، به گاردین گفت مقامات زندان روسیه سال‌هاست شیوه‌های ظالمانه تحقیر و غیرقابل تحمل کردن زندان برای درهم‌شکستن روحیه الکسی ناوالنی را در پیش گرفته‌اند.
دولت آلمان نیز که  ناوالنی قبلا در آن کشور بستری بود، از گزارش‌ها درباره حال این سیاستمدار زندانی ابراز نگرانی کرد.
تنها راه ارتباطی الکسی ناوالنی با دنیای بیرون از زندان از زمان حبس دوباره او از طریق وکلایش بود اما او از میانه تابستان پارسال به سلول انفرادی انتقال داده شده است.



 


کد مطلب: 397930

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/397930/حال-وخیم-مخالف-سرشناس-پوتین-زندان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir