به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۸:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۳۹۸۵۹۲

روسیه به سایر کشورها هم حمله می‌کند

روسیه به سایر کشورها هم حمله می‌کند
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور لهستان ضمن تاکید مجدد نسبت به ارسال تمامی کمک‌های نظامی به اوکراین، مدعی شد که اگر روسیه پیروز شود، دیگر نمی‌توان این کشور را متوقف کرد و به سایر کشورها حمله خواهد کرد.
آندژی دودا،  طی یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای ایتالیایی خود عنوان کرد: اگر به اوکراین کمک نکنیم، روسیه در این جنگ پیروز خواهد شد و این قدم اول روسیه برای گسترش قلمرو خود در اروپا خواهد بود.
وی افزود: لهستانی‌ها این طمع روس‌ها را به خوبی می‌شناسند؛ طمع نسبت به حکمرانی سایر مردم، به بردگی گرفتن مردم و محروم کردن آن‌ها از توانایی‌هایشان. به همین دلیل است که ما از اوکراین تماما دفاع و همسایه‌های خود را درک می‌کنیم. آن‌ها (اوکراینی‌ها) افرادی هستند که می‌خواهند از آزادی و استقلال خود به هر قیمتی دفاع کنند.ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد. همچنین از کل جامعه جهانی می‌خواهیم تا به اوکراین کمک کنند تا این جنگ بدون پیروزی روسیه تمام شود. روسیه نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود. اگر روسیه پیروز شود، به سایر کشورهای دیگر حمله خواهد کرد.
همچنین، طبق گفته‌های او، لهستان و ایتالیا به طور مشترک از عضویت آتی اوکراین و کشورهای حوزه بالکان در اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.
رئیس‌جمهور لهستان در پایان گفت: اوکراینی‌ها می‌خواهند با ما باشند، سمت غرب باشند. آن‌ها به جامعه ما تعلق دارند و ما باید مسیر را برای عضویت آن‌ها در این جامعه هموار کنیم.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها