به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۱۴:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۳۹۹۲۱۹

کارزار روسیه برای پیوستن به ارتش 

کارزار روسیه برای پیوستن به ارتش 
گروه بین الملل: کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای در روسیه راه اندازی شده است که از شهروندان می‌خواهد به ارتش بپیوندند.
این در حالی است که بنا بر گزارش‌ها، نیروهای مسلح روسیه یک سال پس از حمله به اوکراین و اشغال بخش‌هایی از این کشور متحمل خسارات سنگینی شده‌اند. وزارت دفاع روسیه با انتشار یک ویدئو از مردم خواست مشاغل غیرنظامی خود را ترک کنند و به ارتش ملحق شوند.
این ویدئو یک نگهبان سوپرمارکت، یک مربی تناسب اندام و یک راننده تاکسی را نشان می‌دهد - که ظاهراً همه از زندگی معمول سرخورده شده و پس از پیوستن به ارتش به رضایت می‌رسند.
این ویدئو وعده دستمزد ماهیانه حداقل ۲۰۴۰۰۰ روبل (۲۵۰۰ دلار) را می‌دهد که چهار برابر میانگین روسیه است.
مسئولان تبلیغات در اوکراین به سرعت تبلیغ را زیر و رو کردند و یک نسخه ویرایش شده با عبارت تغییر یافته تولید کردند. شخصیت‌های ویدیو مخالف کشتن کودکان و سر بریدن هستند و «نمی‌خواهند مسئول جنایات جنگی [ولادیمیر رئیس‌جمهور] پوتین باشند».
در حالی که نسخه روسی می‌گوید «مرد باش»، ویدئوی اوکراینی می‌گوید «آدم باش» - به عبارت دیگر، مرتکب وحشیگری نشو.»این ویدئوی روسی بخشی از یک کمپین گسترده‌تر است که زمان پخش سخاوتمندانه‌ای را در تلویزیون دولتی دریافت کرده و همچنین در مطبوعات مشاهده شده است.بر اساس تحقیقات وب سایت مستقل نوایا گازتا، در ویکنتاکت، محبوب ترین شبکه اجتماعی روسیه، تعداد تبلیغات ارتش هفت برابر شده است.این کمپین در رسانه‌ها همزمان با تبلیغات ارتش در خیابان‌های روسیه صورت گرفته است.یکی از کاربران توییتر در مسکو، پایتخت روسیه گفته است این تبلیغات همه جا دیده می‌شوند.
«این تبلیغات به طور کامل مسکو را اشغال کرده است و شما به سختی می‌توانید دو دقیقه بدون دیدن یک پوستر از جایی رد شوید.»
انگیزه استخدام احتمالا ناشی از نیاز شدید ارتش روسیه به سربازان جدید پس از بیش از یک سال جنگ در اوکراین بوده است.بر اساس اسناد فاش شده ایالات متحده، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا می‌گوید ده‌ها هزار نیروی ارتش روسیه در این جنگ کشته شده‌اند.
در سپتامبر ۲۰۲۲، ولادیمیر پوتین، "بسیج نسبی" نیروها را اعلام کرد، که به دنبال جذب سربازان جدید صرف نظر از اینکه آنها خواهان پیوستن به ارتش باشند یا نه بود که این کار منجر به کاهش محبوبیت او شد.به نظر می‌رسد این بار مقامات روسیه مشتاقند از اعلام علنی بسیج عمومی اجتناب کنند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین در ۲۱ آوریل گفت: «در کرملین هیچ صحبتی در مورد موج جدید بسیج نیروها وجود ندارد.»او این را در پاسخ به سوالی در مورد گزارش‌هایی مبنی بر آغاز دریافت اوراق فراخوان دانشجویان در پایتخت روسیه بیان کرد.راه‌های دیگر افزایش تعداد نفرات ارتش که توسط دولت روسیه استفاده شده است شامل اجازه دادن به شرکت نظامی خصوصی واگنر برای استخدام مزدوران از زندان‌ها است.
همچنین در آوریل ۲۰۲۳، مجلس روسیه استخدام نیروهای جدید برای ارتش را آسان‌تر و اجتناب از پیوستن به آن را دشوارتر کرد.
بر اساس فرمانی که پوتین در سپتامبر ۲۰۲۲ صادر کرد، افرادی که ثبت نام کنند تا پایان جنگ - که رسماً از آن در روسیه به عنوان "عملیات نظامی ویژه" یاد می‌شود، نمی توانند ارتش را ترک کنند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها