به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۱۳:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۰۸۸۴۲

ادامه  حملات اوکراین به مناطق کلیدی 

ادامه  حملات اوکراین به مناطق کلیدی 
گروه بین الملل: مقامات روسی و وبلاگ‌نویسان نظامی می‌گویند که حملات اوکراین در مناطق کلیدی جنوب زاپوریژیا ادامه دارد و از درگیری شدید در آنجا خبر می‌دهد. آنها می‌گویند که نیروهای اوکراینی با پشتیبانی تانک، توپخانه و هواپیماهای بدون سرنشین، برای دومین شب متوالی در تلاش هستند تا در جنوب شهر اوریخیف پیشروی کنند.
یک مقام ارشد دفاعی اوکراین گفت که دشمن در حال «دفاع فعال» در این مناطق است.چندین کارشناس نظامی گفته‌اند که تمرکز ضد حمله مورد انتظار اوکراین، زاپوریژیا خواهد بود.آنها استدلال می کنند که کی‌یف تلاش می‌کند تا دوباره به دریای آزوف دسترسی پیدا کند و نیروهای روسیه در این منطقه را به دو بخش جداگانه تقسیم کند.در صورت وقوع چنین کاری، نه تنها توانایی‌های رزمی نیروهای روس تضعیف می‌شود، بلکه یک پل زمینی به شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین که به طور غیرقانونی در سال ۲۰۱۴ به روسیه الحاق شد، هم از بین می‌رود.
 موسسه مطالعات جنگ مستقر در آمریکا اعلام کرد که حمله متقابل اوکراین آغاز شده، اگرچه کی‌یف همچنان در مورد آن سکوت اختیار کرده.در همین حال، وزارت دفاع بریتانیا گفته است که «با وجود یک عملیات بسیار پیچیده، نبردهای سنگین در امتداد بخش‌های مختلف جبهه ادامه دارد».وزارت دفاع بریتانیا معتقد است که «در بیشتر مناطق، اوکراین ابتکار عمل را در دست دارد».
روسیه بیشتر مناطق زاپوریژیا، از جمله بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را بلافاصله پس از آغاز تهاجم به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تصرف کرد.با این حال شهر زاپوریژیا که پایتخت منطقه است، همچنان تحت کنترل اوکراین است.
چند وبلاگ نویس نظامی روسیه که طرفدار کرملین هستند، اواخر روز پنجشنبه گزارش دادند که اوکراین حملات خود را شبانه از سر گرفته است.آنها گفتند نفربرهای زرهی و پهپادهایی که آتش توپخانه را هدایت می‌کنند، در این حملات مورد استفاده قرار گرفته.شهر توکماک از نظر بسیاری از کارشناسان نظامی، یک هدف کلیدی برای اوکراین در تلاش برای پیشروی به سمت دریای آزوف است.
اوکراین ماه‌هاست که در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک ضد حمله بزرگ است، اما می‌خواهد تا زمانی که ممکن است نیروهایش را با تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای که از متحدان غربی گرفته، آموزش دهد.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها