کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پوتین حالا باید از مسکو  دفاع کند

5 تير 1402 ساعت 11:05


گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که تلاش برای شورش مسلحانه در روسیه، وجود «شکاف‌هایی واقعی» در حوزه اختیارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را نشان می‌دهد.
آنتونی بلینکن  گفت که شورش ۲۴ ساعته در روسیه «سوالات جدی را مطرح می‌کند و شکاف‌های واقعی را نشان می‌دهد».
وی تاکید کرد بسیار زود است پیش‌بینی کنیم که این شورش چه تاثیری بر کرملین یا تهاجم روسیه به اوکراین خواهد داشت؛ با این وجود گفت که شورش یوگنی پریگوژین، یک «چالش مستقیم» برای پوتین بود و او را مجبور به پذیرش توافق عفو کرد.
وی افزود: «اگر شما این موضوع را در چارچوب تحولات ۱۶ ماه پیش بررسی کنید، متوجه می‌شوید که پوتین در رویای فتح کی‌یف در اوکراین بود و به دنبال این بود که ظرف چند روز این شهر را تصرف کند و کشور را نقشه پاک کند. اما اکنون او باید از مسکو، پایتخت روسیه در برابر مزدوران ساختۀ دست خودش دفاع کند.»
وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: آشوب ایجاد شده به‌دست مزدوران واگنر که چالشی بی‌سابقه را برای ولادیمیر پوتین رقم زد، ممکن است هنوز تمام نشده باشد و «هفته‌ها یا ماه‌ها» ادامه یابد.
آنتونی بلینکن در یک‌رشته مصاحبه‌های تلویزیونی با شبکه‌های خبری آمریکا با اشاره به تنش‌های اخیر در خاک روسیه تصریح کرد که شورش متوقف‌شده از ماه‌ها قبل در حال ظهور بوده و ممکن است قابلیت‌های مسکو در جنگ علیه اوکراین را تحت تأثیر قرار دهد.او در مصاحبه با «ان‌بی‌سی» بار دیگر بر پشتیبانی «قاطع» واشینگتن از اوکراین برای دفاع از خود در برابر تهاجم نظامی روسیه و بازپس‌گیری قلمرو اشغالی این کشور تأکید کرد.
این مقام ارشد دولت بایدن همچنین به شبکه «ای‌بی‌سی» گفت این آشوب ممکن است تمرکز روس‌ها را به‌هم بزند و بین آن‌ها تفرقه ایجاد کند که در نهایت، ادامۀ تهاجم آن‌ها به اوکراین را دشوارتر خواهد کرد.وزیر خارجه آمریکا، همچنین این چالش غیرمنتظره برای رئیس‌جمهور روسیه را نشان‌دهنده «تَرَک‌های» واقعی و تازه در اقتدار و سلطۀ ولادیمیر پوتین دانست.
او در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی تصریح کرد: «گمان نمی‌کنم هنوز پردۀ پایانی را دیده باشیم.»آنتونی بلینکن، در عین حال، از گمانه‌زنی در مورد محل اقامت  پوتین در پی رویدادهای روز شنبه روسیه خودداری کرد. او گفت «نمی‌خواهم در مورد اطلاعاتی که ما در این باره داریم، سخن گفته یا حدسی بزنم» ولی «ما وضعیت را رصد می‌کنیم».
پیشتر، کرملین شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی‌بر این‌که ولادیمیر پوتین از مسکو خارج شده را رد کرده و تأکید کرده بود که در طول روز شنبه او در کرملین «مشغول کار بود».
وزیرخارجه آمریکا به شبکه سی‌بی‌اس گفت هنوز «توافق» میان یوگنی پریگوژین، رهبر «واگنر» با ولادیمیر پوتین «نهایی نشده است» اما «کسب آگاهی از جزییات بیشتر دراین باره در روزها و هفته‌های آتی امکان‌پذیر خواهد شد».


کد مطلب: 412156

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/412156/پوتین-حالا-باید-مسکو-دفاع-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir