کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه جدید لالیگا:سقف دستمزدمتغیرخواهد بود

12 تير 1402 ساعت 13:43


گروه ورزشی:لالیگا اعلام کرد سقف دستمزدهای باشگاه‌های این لیگ یکسان نیست و بر اساس یک فرمول می‌تواند برای باشگاه‌های مختلف، متفاوت باشد.به گزارش "ورزش سه"، لالیگا با ارسال بخش‌نامه‌ای به باشگاه‌های فوتبالی که در این لیگ حضور  دارند اعلام کرد حداکثر مجاز بودجه تیم حدی است که یک تیم می‌تواند از شروع دوران نقل و انتقالات تابستانی تا پایان فصل برای جذب بازیکنان جدید هزینه کند. این مبلغ هزینه خرید بازیکن، دستمزد بازیکن‌ها و پاداش‌ها را شامل می‌شود. هزینه دیگر تیم‌های باشگاه و تیم‌های رده‌های سنی هم در این بند لحاظ خواهد شد.

هر باشگاه هزینه‌های خود در طول فصل را برای لالیگا ارسال می‌کند و یک هیئت ویژه در لیگ با بررسی جوانب مختلف بودجه ارائه شده هر باشگاه را تایید کرده یا برای ایجاد تغییرات به باشگاه برمی‌گرداند.قابل ذکر است که حداکثر سقف دستمزدی که هر باشگاه از لالیگا درخواست می‌کند کمتر از حداکثر میزان مجاز اعلام شده از طرف لیگ است. هر باشگاه می‌تواند با توجه به برنامه‌هایش یک حداکثر سقف دستمزد منطقی را به لالیگا اعلام کند، اما این درخواست نباید از حداکثر اعلام شده فراتر برود. حتی در صورت اعلام حداکثر دستمزد پیش‌بینی شده توسط باشگاه، اگر همه این مبلغ تا پایان فصل هزینه نشود مشکلی برای باشگاه پیش نخواهد آمد.

میزان سقف دستمزد بازیکنان از تفریق سایر هزینه‌ها از درآمدهای اعلام شده باشگاه به دست می‌آید. این سقف دستمزد ممکن است که یک باشگاه می‌تواند از لالیگا درخواست کند.  اما یک راه برای افزایش سقف دستمزد وجود دارد. باشگاه‌هایی که در بورس حضور دارند می‌توانند با تقاضای افزایش سرمایه و موافقت بورس اسپانیا حداکثر به میزان 25 درصد گردش مالی سالانه‌شان افزایش سرمایه داشته باشند. این مبلغ افزایش سرمایه باید حداکثر ظرف چهار فصل آتی توسط باشگاه هزینه شود. 

در صورت عبور یک باشگاه از سقف دستمزد چه رخ می‌دهد؟
در این صورت لالیگا باشگاهی که از سقف مجاز تخطی کرده را مجازات می‌کند. این مجازات قاعده پنجاه درصد نامیده می‌شود و بر اساس آن باشگاه به ازای هر دو یورویی که پس‌انداز می‌کند تنها مجاز است یک یورو هزینه کند.از این گذشته اگر بازیکنی باشگاه را ترک کند که دستمزدش بیشتر از 5 درصد سقف دستمزد باشگاه باشد پای قاعده شصت درصد به میان می‌آید. یعنی باشگاه تنها اجازه دارد از هر 10 یورویی که پس‌انداز می‌کند به اندازه 6 یورو هزینه کند.

هر تیم لالیگایی چند بازیکن خارجی می‌تواند داشته باشد؟
بازیکنان خارجی‌ای که پاسپورت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند به لطف قانون بوسمن می‌توانند بدون محدودیت توسط هر تیمی ثبت شوند. اما برای بازیکنان زیر هجده سال محدودیت‌هایی وجود دارد.اما برای بازیکنانی که ملیت‌شان کشوری غیراروپایی است، باشگاه‌ها تنها می‌توانند سه بازیکن با این مشخصات را در تیمشان داشته باشند.

هر باشگاه لالیگا چند بازیکن را می‌تواند قرض بدهد؟
حداقل زمانی که یک بازیکن می‌تواند قرض داده شود مدت‌زمان بین دو پنجره نقل و انتقالات و حداکثر 1 سال است.
اگر باشگاه بازکینی را به صورت قرضی در اختیار می‌گیرد قادر به فروش او به باشگاه ثالث نیست.هر باشگاه می‌تواند حداکثر از یک باشگاه دیگر سه بازیکن قرض گرفته یا قرض بدهد. فصل گذشته هر باشگاه می‌توانست 8 بازیکن را به صورت قرضی واگذار کند که این رقم در فصل آینده 7 بازیکن خواهد بود. بازیکنان زیر 21 سال و بازیکنانی که در باشگاه پرورش یافته‌اند شامل این قانون نخواهند شد. 


کد مطلب: 413628

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/413628/برنامه-جدید-لالیگا-سقف-دستمزدمتغیرخواهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir