کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرونده رابرت مالی تحت تحقیقات فدرال 

18 تير 1402 ساعت 8:37


گروه بین الملل: نشریه آمریکایی سمافور به نقل از منابع مطلع خود در وزارت خارجه ایالات متحده گزارش داده است که تحقیقات فدرال از رابرت مالی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران در حال انجام است.
سمافور می‌گوید این تحقیقات مربوط به نحوه نگهداری اطلاعات محرمانه است.شبکه خبری سی‌ان‌ان هم پیشتر به نقل از چند منبع آگاه گزارش داده بود که مالی به دلیل تحقیقات درباره نحوه جابجایی اطلاعات محرمانه به مرخصی بدون ‌حقوق فرستاده شده است.پیش از اعزام او به مرخصی، مجوزهای امنیتی مالی برای دسترسی به اطلاعات محرمانه به حالت تعلیق درآمده بود.
درحال حاضر آبرام پِیلی به عنوان کفیل، مامور امور ایران در دولت جو بایدن است و موقتا سرپرست فعالیت‌هایی است که پیشتر مالی مامور انجام آن بود.
 مالی پیشتر در بیانیه کوتاهی که در اختیار رسانه‌ها گذاشته بود تایید کرد که از چندین هفته قبل به دلیل تحقیقاتی که در مورد مجوز دسترسی‌های امنیتی او در جریان بوده، در مرخصی به‌سر‌می‌برد.
او گفته بود «به من اطلاع داده شده که مجوز دسترسی ‌امنیتی من در دست بررسی است. اطلاعات دیگری در اختیارم گذاشته نشده، اما انتظار دارم تحقیقات به‌زودی به نفع من تمام شود. در عین حال من مرخصی هستم.»خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا که از او نام نبرد، گزارش داده بود که این تحقیقات را دایره امنیت دیپلماتیک این وزارت‌خانه هدایت می‌کند. مالی برای ارائه یک گزارش محرمانه به کنگره که اواسط بهار برگزار شد غایب بود، که همین امر سئوالاتی را درباره علت این غیبت ایجاد کرد.
بر اساس گزارش‌ها تحقیقاتی که درباره مالی در جریان است، جنبه کیفری ندارد.


کد مطلب: 414696

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/414696/پرونده-رابرت-مالی-تحت-تحقیقات-فدرال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir