به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۲۴۰۶۹

 هر کشوری به ایران روی آورده باقی مانده

 هر کشوری به ایران روی آورده باقی مانده
گروه سیاسی: امام جمعه قم با بیان اینکه دولت سیزدهم به جای معطل چراغ سبز غرب ماندن به دنبال دیپلماسی عزتمندانه است، گفت: دولت دنیا را محدود به آمریکا و غرب نمی‌داند و با عضویت در بریکس به دنبال تعامل و تجارت با قدرت‌های اقتصادی نوظهور و مبادلات غیر دلاری و حذف دلار است.
آیت‌الله سیدمحمد سعیدی  از پیوستن ایران به گروه بریکس یاد کرد و گفت: قدرت‌های اقتصادی نوظهور در این گروه عضو هستند و این گروه رقیب قوی مقابل آمریکا و اروپاست و پیوستن ایران به پیمان شانگ‌های در کنار دعوت مجدد از رئیس جمهور ایران برای اجلاسیه بریکس نشان دهنده رویکرد غیرغربی ایران و تغییر هندسه قدرت در جهان است.
وی ادامه داد: ملت ایران در پرتو آموزه‌های دینی به ویژه عاشورا آموخته است که قدرت فقط به سخت افزار نیست بلکه قدرت به ایمان، همت بلند، اراده پایان ناپذیر، ذهن جوشان و قوه تعقل و کار جهادی برای خداوند متعال وابسته است و این رمز پیروزی مردم و شکست دشمن جاهل است.
سعیدی گفت: رژیم درمانده و بحران‌زده صهیونیستی هم دیگر احساس اقتدار گذشته خود را ندارد و دیگر از هیاهو‌های عادی سازی روابط با دیگر کشور‌های غربی خبری نیست، هر دولت و مردمی که به آمریکا تکیه کردند فروپاشیدند و هر کشوری همانند یمن، عراق، لبنان، سوریه و مانند این‌ها به ایران اسلامی روی آوردند باقی ماندند.
وی ادامه داد: امروز سیاست خارجی ما قوت گرفته است و نظام اسلامی ایران ما نظام معیار در سیاست خارجی است، هر کسی می‌خواهد علیه ظلم و ابعاد ظلم مقاومت کند به ملت ایران نگاه می‌کند، همسایگان ما تغییر نگرش داده و به ایران روی آورده و متوجه شدند که ایران اسلامی به واقعیتی تبدیل شده که اگر همه جهان هم متحد شوند نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را از صحنه سیاسی عالم ذره‌ای منحرف کنند.
سعیدی گفت: دشمنان خارجی و منافقان بدانند که از ابتدا تاکنون نتوانستند با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود همه اغتشاشات و ترور‌ها مقابله کنند و از این به بعد هم به حول و قوه الهی نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.
وی با اشاره به تعبیر شهید سلیمانی مبنی بر اینکه ما ملت امام حسین (ع) هستیم، گفت: ما به این ملت افتخار می‌کنیم و با این افتخار به فضل الهی و عنایت امام زمان (عج) صهیونیسم جنایتکار را به زباله‌دان تاریخ خواهیم افکند و پرچم پر افتخار اسلام را در جهان به اهتزاز درخواهیم آورد.
برچسب ها: دولت سیزدهم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها