به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۵:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۲۴۸۳۹

از هر ۳ ایرانی ۲نفر از فیلترشکن استفاده می‌کنند!

از هر ۳ ایرانی ۲نفر از فیلترشکن استفاده می‌کنند!
گروه فناوری؛ گزارش سالانه یکتانت پلتفرم تبلیغات دیجیتالی نشان می‌دهد از هر سه کاربر ایرانی دو نفر از VPN استفاده می‌کنند و ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها با آمار ۹۷ درصد رکورددار استفاده از وی‌پی‌ان در کشور هستند. در این گزارش همچنین آمده است حدود ۴۰ درصد از کل بودجه تبلیغات وب به موضوعات مالی و سرمایه‌گذاری و سپس به زیبایی و سفر و گردشگری اختصاص دارد.
به نوشته پیوست، در گزارش سالانه یکتانت آمده است استفاده از VPN در همه گروه‌های سنی و تحصیلی ایران متداول شده و دیگر از هر سه کاربر ایرانی با تحصیلات ابتدایی دو نفر از VPN استفاده می‌کنند و ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها با آمار ۹۷ درصد رکورددار استفاده از وی‌پی‌ان در کشور هستند. طبق آمار یکتانت، میزان استفاده کاربران از دستگاه‌های موبایل برای وب‌گردی روند افزایشی پیدا کرده و از ۷۴ درصد در سال ۹۸ به ۸۹ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

نگاهی به جهان
یکتانت در بخش ابتدایی گزارش سالانه خود با نگاهی به بازار دیجیتالی جهان به بررسی بازار دیجیتالی در ایران پرداخته و اعلام کرده است از سال ۱۹۹۴ که اولین بنر آنلاین از سوی مجله wired در وب‌سایت‌ها نمایش داده شده در کمتر از ۳۰ سال بازاریابی دیجیتالی به پراستفاده‌ترین روش کسب‌وکارها برای تبلیغات تبدیل شده است.
یک بازار ۵۸۰ میلیارد دلاری
در این گزارش همچنین هزینه کل تبلیغات در جهان در سال ۲۰۲۲، ۵۸۰ میلیار دلار برآورد شده و آمده ۶۵ درصد این بازار به سمت تبلیغات دیجیتالی رفته است. پیش‌بینی میزان رشد هزینه تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ هم هشت درصد عنوان شده است.
بیش از نیمی از تبلیغات در جهان به روش دیجیتالی است
در ادامه این گزارش همچنین آمده است، استاتیسا (شرکت آلمانی متخصص داده‌های بازار و مصرف‌کننده) پیش‌بینی کرده میزان هزینه تبلیغات اینترنتی تا سال ۲۰۲۶ به ۸۳۵ میلیارد دلار برسد که نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد ۴۴ درصدی خواهد داشت.
برچسب ها: وی‌پی‌ان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها