کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سفر هیئت اسرائیلی به عربستان 

20 شهريور 1402 ساعت 19:25


گروه بین الملل: یک مقام دولت اسرائیل گفت که یک هیئت اسرائیلی  برای حضور در همایش سازمان ملل متحد در زمینه میراث جهانی، وارد عربستان سعودی شده است. این نخستین سفر مقامات دولتی اسرائیل به عربستان محسوب می‌شود.به گفته وی، ریاست هیئت اسرائیلی را که متشکل از تعدادی از دیپلمات‌های آن کشور است، الی اسکوسیدو، رئیس اداره آثار باستانی اسرائیل بر عهده دارد.
این دیدار، یک دیدار دوجانبه محسوب نمی‌شود و هنوز مشخص نیست که هیئت اسرائیلی در سفر خود، ملاقاتی نیز با مقامات عربستان سعودی داشته باشند.
مقام اسرائیلی که این خبر را اعلام کرده، اجازه طرح این موضوع را با رسانه‌ها نداشته و به همین دلیل، به شرط ناشناس ماندن، این اطلاعات را در اختیار آسوشیتدپرس گذاشته است. او می‌گوید که اسرائیل در اوایل سال میلادی جاری نیز در رقابت‌های یک بازی ویدیویی در عربستان شرکت کرده بود.
سفر هیئت اسرائیلی به عربستان در شرایطی انجام شده است که واشینگتن سعی دارد عربستان را به سوی عادی‌سازی روابط با اسرائیل سوق دهد. این باور وجود دارد که به دلیل سوءظن‌های هر دوی این کشورها نسبت به ایران، امکان ایجاد چنین روابطی میان آنها دور از انتظار نباشد.توافق رسمی میان عربستان و اسرائیل، گامی تاریخی در روابط خارجی اسرائیل محسوب می‌شود، اما هنوز چالش‌های بزرگی بر سر راه این توافق وجود دارد.
گزارش‌ها حاکی است که سعودی‌ها خواستار پیشبرد راه حلی اساسی برای مسئله فلسطین هستند، که طبعا با روی کار بودن راست‌گراترین دولت تاریخ اسرائیل، به دشواری می‌توان به چنین چیزی امید داشت. سعودی‌ها همچنین خواهان ضمانت و کمک دفاعی آمریکا برای راه‌اندازی برنامه‌ای هسته‌ای با مصارف غیرنظامی در عربستان هستند.
چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو از روز یکشنبه ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) تا ۲۵ سپتامبر، در شهر ریاض، پایتخت عربستان برگزار می‌شود.
رای این کمیته در نهایت تعیین می‌کند کدام مکان‌ها در جهان به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه خواهند شد.


کد مطلب: 427470

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/427470/سفر-هیئت-اسرائیلی-عربستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir