کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله اسرائیل به  دیرالزور در شرق سوریه

11 مهر 1402 ساعت 12:11


گروه بین الملل: به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، در یک حمله هوایی منتسب به اسرائیل مواضعی در منطقه دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار گرفتند. این خبرگزاری در گزارش خود به نقل از یک منبع نظامی نوشت حمله  به زخمی شدن دو سرباز سوری و وارد آمدن خسارات مادی منجر شد. در این گزارش به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.
به نوشته خبرگزاری رویترز ارتش اسرائیل در این باره اظهارنظر نکرده است. اسرائیل به طور معمول در مورد عملیات نظامی و حملات خود در سوریه سکوت می‌کند و به ندرت اطلاعاتی را در این رابطه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. ارتش اسرائیل در سال‌های اخیر صدها حمله هوایی علیه اهدافی  در سوریه انجام داده است.
پیش‌تر یک پایگاه خبری سوری وابسته به مخالفان گزارش داده بود که شامگاه دوشنبه جنگنده‌های ناشناس مواضع شبه‌نظامیان ایرانی را در منطقه دیرالزور هدف قرار دادند.
به نوشته "جروزالم پست" طبق این گزارش‌ها دستکم یکی از این حملات یک سایت نظامی در نزدیکی شهر البوکمال را هدف قرار داده است. البوکمال در امتداد رود فرات در سوریه واقع شده و با کشور عراق هم‌مرز است. حملات هوایی دیگری نیز در نزدیکی شهرهای المیادین و دیرالزور گزارش شده‌اند.
رسانه‌های وابسته به اپوزیسیون سوریه گفته‌اند در این حملات یک خط راه‌آهن در مرز عراق و سوریه، یک پل در امتداد مرز دو کشور، یک سیستم رادار متعلق به حزب‌الله در دیرالزور و یک ساختمان منابع انسانی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

 


کد مطلب: 431658

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/431658/حمله-اسرائیل-دیرالزور-شرق-سوریه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir