کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ: منتظر عذرخواهی بایدن می‌مانم

14 مهر 1402 ساعت 0:01


گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ در واکنش به روی‌آوری دولت بایدن به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ {اینجا} گفت: «بایدن برای تاخیر در ساخت دیوار مرزی با مکزیک باید از من و آمریکا عذرخواهی کند. ۱۵ میلیون مهاجر غیرقانونی از مکان‌های نامعلوم به کشور وارد شده‌اند. من منتظر عذرخواهی بایدن خواهم ماند.»
جو بایدن به تازگی مجوز ساخت دیوار با مکزیک را صادر کرده است. افزایش شمار مهاجرانی که وارد آمریکا می‌شوند نه تنها به شهرها و ایالت‌های جنوبی بلکه به ایالت‌های شمالی نیز فشار زیادی وارد کرده است. اخیرا در پی ورود چند هزار مهاجر ظرف فقط چند روز به شهر «ایگل پس» در ایالت تگزاس شهردار این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد. اریک آدامز، شهردار نیویورک، روز پنجشنبه سفر خود به کشورهای مکزیک، کلمبیا و اکوادور را آغاز کرد. او در این سفر قصد دارد ضمن جلب همکاری دولت‌ها و نهادهای محلی برای جلوگیری از حرکت مهاجران به سوی شمال، به افرادی که ممکن است قصد مهاجرت داشته باشند بگوید که شهر نیویورک قادر به پذیرش آن‌ها نیست.
در همین حال و در حالیکه برخی رسانه‌های آمریکا مدعی شده‌اند که دونالد ترامپ در نظر دارد هفته آینده به واشنگتن دی سی سفر کند تا خود را به عنوان نامزد ریاست مجلس نمایندگان کاندیدا کند، برخی دیگر گزارش داده‌اند که جیم جردن و استیو اسکالیس دو نماینده جمهوری خواه از ایالت‌های اوهایو و لوئیزیانا به عنوان نامزد‌های نهایی برای ریاست مجلس نمایندگان ایالات متحده انتخاب شده‌اند.

ترامپ ۴۵ میلیون دلار از حامیانش کمک دریافت کرد 
طبق بررسی‌های انجام گرفته شده، کارزار انتخاباتی ترامپ تاکنون بیش از ۴۵ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده است. این عدد تا حد زیادی رقبای ترامپ در قالب انتخابات درون‌حزبی حزب جمهوری‌خواه را که مقدمه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور است، متعجب کرده است.
این در حالیست که دونالد ترامپ اکنون با 4 پرونده کیفری و 3 پرونده حقوقی (مدنی) مواجه است. تاریخ جلسات محاکمه او در هر یک از پرونده‌ها به شرح زیر است:  
پرونده‌های کیفری:  4 مارس: پرونده مداخله در انتخابات و نقش در شورش 6 ژانویه (فدرال)  25 مارس: پرونده پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز (ایالتی)  20 می: پرونده نگه داری غیرقانونی اسناد محرمانه (فدرال)  هنوز مشخص نیست: پرونده مداخله در انتخابات جورجیا (ایالتی)
 پرونده‌های حقوقی (مدنی):  2 اکتبر: پرونده فریبکاری مالی در نیویورک  15 ژانویه: پرونده تعرض جنسی به جین کارول  29 ژانویه: کلاهبرداری هرمی شرکت ترامپ

 


کد مطلب: 432092

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/432092/ترامپ-منتظر-عذرخواهی-بایدن-می-مانم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir