به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۳:۲۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۴۳۳۳۹۱

موشک باران دو فرودگاه دمشق و حلب 

موشک باران دو فرودگاه دمشق و حلب 
گروه بین الملل: تلویزیون سوریه  خبر داد که اسرائیل دو فرودگاه اصلی دمشق و حلب را موشک باران کرد. این نخستین حمله اسرائیل به نقاطی در سوریه پس از حمله حماس به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی در روز ۱۵ مهر است.
 تلویزیون سوریه در بیانیه‌ای که در شبکه تلگرام آن منتشر شد نوشت: «متجاوز اسرائیلی، فرودگاه‌های دمشق و حلب را هدف قرار داد».
این تلویزیون جزئیات دیگری در این زمینه بیان نکرده است. در همین حال، خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد که فعالیت فرود‌گاه‌های دمشق و حلب در پی این بمباران متوقف شده است.
یک منبع نظامی سوریه به خبرگزاری دولتی این کشور گفته که اسرائیل این دو فرودگاه را با «بارانی از موشک» مورد حمله قرار داد «تا اذهان جهانیان را جنگ خود با حماس منحرف کند».
گزارش‌های تایید نشده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که همزمان با این موشک باران، یک هواپیمای ایرباس متعلق به ماهان ایر به شماره پرواز «آی‌آرام ۱۴۶» از تهران در حال عزیمت به فرودگاه دمشق بود که در میانه راه ناچار به بازگشت به فرودگاه مقصد شد.
حملات اسرائیل به فرودگاه‌های دمشق و حلب در گذشته نیز بارها موجب توقف فعالیت آن‌ها شده بود. این دو فرودگاه در کنترل حکومت بشار اسد است.
حمله روز پنجشنبه به سوریه در ششمین روز از جنگ شدید بین اسرائیل و گروه شبه‌نظامی حماس صورت می‌گیرد. مواضع حماس که بر نوار غزه سلطه دارد در روزهای گذشته هدف بمباران‌های شدید جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته است.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها