به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ - ۱۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۳۷۱۶۹

لاماسیا توپ‌های طلا را درو کرد

لاماسیا توپ‌های طلا را درو کرد
گروه ورزشی:آکادمی فوتبال لاماسیا بارسلونا دوشنبه شب در مراسم گالا فرانس فوتبال خودنمایی کرد و هر دو جایزه اصلی به نماینده‌های آن تعلق گرفت.به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا یک‌بار دیگر می‌تواند به خود ببالد. لاماسیا دیروز در مراسم توپ طلا دو نماینده اصلی داشت و توپ طلای رده مردان و زنان به لیونل مسی و آیتانا بونماتی رسید که هر دو محصول این آکادمی فوتبال هستند.

علاوه بر این از لاماسیا در جایزه کوپا (بهترین بازیکن جوان اروپا) نیز گاوی و الخاندرو بالده حضور داشتند. دو بازیکنی که پرورش یافته مکتب بارسلونا هستند. گاوی سال قبل جایزه کوپا را برده بود و امسال پنجم شد ضمن اینکه بالده نیز در رده بندی نهایی هفتم شد. جایزه ای که به جود بلینگام رسید. شاید هیچ آکادمی فوتبالی در دنیا به اندازه لاماسیا در تاریخ توپ طلا نماینده نداشته که البته آن را بیش از همه مدیون لیونل مسی است. در رده زنان نیز سه سال اخیر این جایزه به الکسیا پوتیاس (دو بار) و بونماتی رسیده که هر دو از لاماسیا هستند.

لیونل مسی وقتی 13 ساله بود وارد لاماسیا شد و سپس در بارسلونا دو دهه تاریخ‌سازی کرد. بونماتی نیز از سال 2016 وارد لاماسیا شد و با بارسلونا و تیم ملی زنان اسپانیا به همه عناوین ممکن رسیده است.از زمانی که ژاوی روی نیمکت مربیگری بارسا نشسته، 13 بازیکن لاماسیا توانسته‌اند برای تیم اول باشگاه بازی کنند. در فصل جاری نیز از لاماسیا یامال، فرمین لوپز و اخیرا مارک گویو در تیم اول بارسا شروع به درخشش کرده‌اند. یامال در اواخر فصل گذشته به ترکیب تیم اول بارسا رسید ولی شکوفایی او در فصل جاری بوده‌است. گویو نیز در بازی هفته قبل برابر بیلبائو یک گل سه امتیازی زد. 
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها