کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیل قیمت و هزینه رزین سختی گیر در بازار ایران

بررسی و تحلیل انتخاب رزین و قیمت و هزینه رزین سختی‌گیر در بازار ایران - برندهای معتبر - شرایط و عوامل تاثیر‌گذار - مراحل عملکرد رزین

15 آبان 1402 ساعت 18:16

گروه کسب و کار: ما در این اینجا قصد داریم تحلیل قیمت و هزینه رزین سختی گیر در بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که می‌دانید کل دنیا با منابع آبی محدودی روبرو است.


این مساله به مراتب برای تهیه و تولید آب شرب، سخت تر هم خواهد بود. از این رو، برای تامین آب شرب به ناچار باید از آب‌های زیر زمینی و یا تصفیه آب دریا و ... استفاده کرد. همچنین بیشتر صنایع نیازمند آب مصرفی زیادی هستند که خودش می‌تواند یک عامل محدود کننده برای منابع آبی محسوب شود. به همین دلیل، تصفیه آب به منظور بر طرف کردن آلایندگی‌ها و حذف مواد معدنی مضر از آب، اهمیت زیادی دارد.

رزین سختی گیر آب چیست؟
رزین تبادل یونی یا رزین سختی گیر آب دانه‌های پلاستیکی گرد متخلخل بسیار کوچکی هستند که یون‌های دردسرساز کلسیم و منیزیم در آب سخت را با یون سدیم که بسیار محلول‌تر است مبادله می‌کنند.

عوامل موثر روی ظرفیت رزین سختی گیر آب 
•    مقدار، نوع و وضعیت مواد مبادله
•    مقدار مواد معدنی محلول در آب
•    مقدار و قدرت احیا کننده استفاده شده
•    بازسازی مناسب
•    وضعیت مکانیکی نرم کننده و تجهیزات احیا کننده

مراحل عملکرد رزین سختی گیر
•    سرویس (نرم کننده): آب سخت وارد از بالا وارد محیط رزین سختی گیر شده و از طریق بستر رزین به سمت پایین حرکت می‌کند. یون‌های کلسیم و منیزیم نمک‌های موجود در آب با یون‌های سدیمی که توسط رزین نگهداری می‌شوند مبادله می‌شوند. در نتیجه آب نرم شده، از قسمت پایین خارج می‌شود.

•    بک واش یا شستشوی معکوس: شستشوی معکوس فیلتر سیستم آب آشامیدنی به معنای معکوس کردن و افزایش جریان آب برای خارج کردن زباله‌ها و ذرات انباشته شده است . شستشوی معکوس نه تنها برای عمر فیلتر حیاتی است، بلکه برای کیفیت آب خروجی از فیلتر نیز ضروری است.

 •    بازسازی رزین سختی گیر: در این مرحله برای بازسازی، رزین تبادل یونی با محلول نمک شسته می‌شود. به عبارت ساده تر یون‌های سدیم موجود در محلول نمک با یون‌های کلسیم و منیزیم روی رزین مبادله می‌شوند و کلسیم و منیزیم اضافی با فاضلاب خارج می‌شود.

 •    شستشو: آب خام وارد شده به بالای نرم کننده از طریق بستر رزین جریان می‌یابد و آب نمک باقی مانده از رزین را می‌شوید. هنگامی که آزمایش‌های نمک‌سنجی روی آب خروجی از نرم‌کننده نشان داد که تمام نمک‌ها شسته شده‌اند، نرم‌کننده مجدداً به کار می‌رود.

 تحلیل هزینه رزین سختی گیر برای تصفیه آب در بازار ایران

تحلیل هزینه رزین سختی گیر برای تصفیه آب در بازار ایران
قیمت و هزینه رزین تبادل یونی سختی گیر در بازار ایران به شدت تابع قیمت ارز است زیرا این محصول به صورت کامل وارداتی است. اما موارد دیگر از جمله نوع و برند انتخابی ، کشور مبدا، کیفیت، قوانین گمرکی، تقلبی بودن یا اصل بودن، ورود غیر مجاز به کشور (قاچاق)، واسطه‌ها و بسیاری از این دست عوامل می‌تواند قیمت رزین سختی گیر در بازار ایران را افزایشی یا کاهشی کند. یکی از معضلاتی که مشتریان رزین با آن روبرو هستند و به شدت می‌تواند بر روی قیمت تاثیر بگذارد رزین‌های سختی گیر تقلبی است. با توجه به اینکه برخی افراد به دلیل سود بیشتر، رزین‌های بی کیفیت را با نام مشابه برندهای معتبر بسته بندی می‌کنند و با قیمت زیر بازار به مشتریان می‌فروشند توصیه می‌کنیم از تامین کنندگان و فروشندگان اصلی و معتبر که بتوانند ضمانت اصل بودن کالای خود را به شما بدهند خرید خود را انجام دهید. این امر برای شما علاوه بر تعدیل کردن میزان قیمت رزین سختی گیر می‌تواند ضمانت اصل بودن را هم شامل شود و این اطمینان را به شما بدهد که رزین تبادل یونی سختی گیر را از برند اصلی و معتبر خریداری کرده‌اید. 

محدوده قیمت و هزینه رزین سختی گیر پرولایت در بازار ایران چقدر است؟
به صورت کلی رزین‌های سختی گیر در بازار ایران بر اساس نوع برند و ضعیف یا قوی بودن رزین می‌تواند در محدوده‌های قیمتی متفاوت قرار بگیرید. مهم ترین و پرفروش ترین برندی که در بازار ایران وجود دارد رزین برند پرولایت است. 
یکی از محصولات پرفروش رزین پرولایت سختی گیر در بازار ایران رزین کاتیونی c100 و رزین کاتیونی پرولایت c100e است. این دو نمونه رزین جزو رزین‌های کاتیونی قدرتمند هستند و مناسب برای سختی گیر آب می‌باشند. قیمت رزین پرولایت c100e اصلی با ضمانت در بازار با توجه به معتبر بودن تامین کننده می‌تواند محدوده قیمتی بین 770000 ریال تا 820000 ریال به ازای هر لیتر داشته باشد. همچنین، قیمت رزین پرولایت c100 نیز مشابه همین قیمت از 750000 ریال تا 820000 ریال به ازای هر لیتر خرید و فروش می‌شود. 

بررسی و تحلیل ارزان بودن رزین سختی گیر 
در واقع چیزی به نام ارزان بودن رزین سختی گیر در بازار وجود ندارد. قیمت‌های رزین سختی گیر که در محدوده قیمت پایین تر از 750000 ریال به فروش می‌رسند احتمال تقلبی بودن آن زیاد است. شما باید برای خرید رزین سختی گیر به دنبال قیمت منطقی و متناسب با کیفیت باشید و نه ارزانی مطلق! در غیر این صورت در بلند مدت و بعد از استفاده از رزین سختی گیر متضرر خواهید شد.

 تحلیل هزینه رزین سختی گیر برای تصفیه آب در بازار ایران

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت و هزینه رزین در بازار ایران
عوامل زیادی می‌توانند قیمت رزین‌ پرولایت سختی گیر را در بازار تحت تأثیر قرار دهند. برخی از این عوامل عبارتنداز: 

•    نوع مواد تشکیل دهنده رزین: نوع و خواص رزین تبادل یونی که می‌تواند پلی استایرن، تخلخل زیاد یا کم و ... باشد. می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد. برخی از رزین‌ها ممکن است نایاب یا دارای خواص خاصی باشند که موجب افزایش قیمت آنها می‌شود.
•    کیفیت و درجه خلوص رزین تبادل یونی: هر چقدر درجه خلوص و کیفیت رزین تبادل یونی بیشتر باشد قطعاً قیمت بالاتر خواهد بود.

•    میزان خرید : میزان خرید رزین‌ اگر به صورت عمده و زیاد باشد می‌تواند دست فروشنده را برای تخفیف باز بگذارد.

•    اهداف تامین‌کننده و فروشنده: برخی از تامین‌کننده‌ها و فروشندگان بر اساس روش‌های بازاریابی و استراتژی‌های بازار به صورت مختلف رزین‌های تبادل یونی سختی گیر را قیمت گذاری می‌کنند. برخی از فروشندگان به علت واسطه گری قیمت گذاری بیشتری دارند.

•    میزان عرضه و تقاضا در بازار ایران: یکی از مهم ترین دلایل افزایش و یا کاهش قیمت می‌تواند میزان عرضه و تقاضا در بازار باشد. در صورت افزایش تقاضا و کمبود عرضه احتمال بالا رفتن قیمت‌ها زیاد است این چرخه می‌تواند معکوس نیز باشد.

•    مکان جغرافیایی تولید کننده: مکان جغرافیایی تولید کننده یکی از عوامل مهم بر روی قیمت گذاری است. زیرا با افزایش مسافت هزینه‌های حمل و نقل و نگهداری افزایش می‌یابد و همین مساله می‌تواند بر روی هزینه‌های نهایی محصول تاثیر داشته باشد.

•    تأثیرات اقتصادی جهانی: شرایط اقتصادی در کل دنیا، ازجمله نرخ تورم، جنگ، نرخ تولید، افزایش مواد اولیه و ...نیز ممکن است بر قیمت رزین‌های تبادل یونی تأثیر بگذارد.

•    قوانین و شرایط واردات و صادرات در ایران: با توجه به مدیریت و ساماندهی بازار در ایران هموراه قوانین واردات و صادارت در حال تغییر است. برخی از این قوانین طرح‌های تشویقی دارند و برخی دیگر سختگیرانه هستند. همین مسائل می‌تواند بر روی قیمت نهایی و تمام شده رزین سختی گیر تاثیر زیادی داشته باشد.

•    استفاده از تکنولوژی‌های جدید: استفاده از تکنولوژی جدید و نوآوری‌ در تولید رزین‌های بهتر با افزایش بهره‌وری بالاتر می‌تواند هزینه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

•    مواد خام اولیه: قیمت مواد خام به راحتی می‌تواند روی قیمت نهایی تاثیر بگذارد.

نتیجه گیری:
قیمت و هزینه رزین در بازار ایران می‌تواند تحت شرایط مختلف متفاوت باشد. علاوه بر این، احتمال خرید نمونه‌های تقلبی در بازار بسیار زیاد است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود اول اینکه از خرید برندهای غیر شناخته شده که جواب خود را از نظر عملکرد پس نداده اند خودداری کنید. دوم اینکه با توجه به عوامل ذکر شده بهترین فرصت را برای خرید در بازار انتخاب کنید. سوم اینکه از تامین کنندگان و وارد کنندگان اصلی بدون واسطه و با ضمانت اصل بودن کالا خرید خود را انجام دهید. در مرحله آخر اینکه برای خرید رزین اولویت خود را کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب قرار دهید و صرفاً ارزان بودن مطلق نباشد. 
 


کد مطلب: 437831

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/437831/تحلیل-قیمت-هزینه-رزین-سختی-گیر-بازار-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir