به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ - ۱۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۳۷۹۶۰

دو شکست خاطره‌انگیز بارسلونا در خاک آلمان

دو شکست خاطره‌انگیز بارسلونا در خاک آلمان
گروه ورزشی:بارسلونا امروز در خاک آلمان برابر شاختار قرار می‌گیرد و معمولا خاطرات خوبی از بازی در این کشور ندارد هرچند آنجا دو شکست شیرین و خاطره‌انگیز برایش ثبت شده است.به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امسال در دور گروهی لیگ قهرمانان با هیچ تیم آلمانی هم‌گروه نیست ولی عجیب اینکه امشب باید در خاک آلمان به میدان برود. دیدار برگشت شاختار-بارسلونا به دلیل جنگ اوکراین در هامبورگ برگزار خواهد شد و اگر همه چیز خوب پیش برود، بارسا با یک امتیاز دیگر می‌تواند صعودش به دور بعد لیگ قهرمانان را قطعی کند.

بارسلونا از بازی در آلمان خاطرات خوب زیادی ندارد. تاکنون باشگاه کاتالان 36 بار در این کشور به میدان رفته، 12 بار باخته، 14 بار به تساوی دست یافته و تنها 10 بار پیروز شده است. آخرین برد بارسا به فصل 16-2015 و در زمین مونشن گلادباخ بر می‌گردد که با وجود چند غایب مهم توانست 1-2 پیروز شود.

بارسلونا در دو سال گذشته دو بار با بایرن هم‌گروه بود و در هر دو بازی دور از خانه برابر این تیم شکست خورد. 
اما خاطره انگیزترین شکست بارسا در خاک آلمان به فصل 92-1991 بر می‌گردد. بارسا با هدایت یوهان کرویف، در اکتبر 1991 در شرایطی به زمین کایزرسلاترن رفت که بازی رفت را در نوکمپ 2-0 برده بود ولی در بازی برگشت تا دقایق پایانی 3-0 عقب بود که این نتیجه باعث می‌شد بارسا از جام باشگاه‌های اروپا حذف شود اما گل لحظه آخری باکه‌رو با ضربه سر باعث شد بارسا به لطف گل زده در خانه حریف راهی دور بعد شود و در نهایت نیز اولین قهرمانی جام باشگاه‌های اروپای خود را کسب کرد.

 بارسا همچنین در فصل 61-1960 در نیمه نهایی این رقابت‌ها در زمین هامبورگ 2-1 باخت ولی به لطف گل زده در خانه حریف راهی فینال شد هرچند در بازی نهایی 3-2 به بنفیکا باخت تا نتواند قهرمان شود. بارسا توانسته بود در مراحل قبل‌تر، رئال مادرید را حذف کند.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها