کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«آرزو»ی دیزنی برآورده نشد!

7 آذر 1402 ساعت 10:20


گروه فرهنگی:برخلاف انتظارات و پیش بینی‌ها، «آرزو»؛ انیمیشن جدید کمپانی والت دیزنی نتوانست صدرنشین جدول هفتگی گیشه سینماهای آمریکای شمالی شود.به گزارش صبا، این کمدی اکشن خانوادگی با افتتاحیه ضعیف ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در ردیف سوم جدول نشست. صدرنشینی جدول گیشه را هم چنان قسمت تازه «بازی‌های گرسنگی» با فروشی ۲۸ میلیون دلاری حفظ کرد. فیلم که پیش درآمدی بر داستان این فرانچایز اکشن ماجراجویانه نوجوانانه است، طی ۱۰ روز موفق به فروش کلی ۹۸ میلیون دلاری شده است.

فروش جهانی این فیلم در آمریکا و ۴۲ کشور دیگر دنیا به رقم خوب ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است. با توجه به هزینه تولید ۱۰۰ میلیونی این اکشن، شرکت لاینزگیت می‌تواند نسبت به پرفروش بودن آن مطمئن باشد.وضعیت جدول هفتگی گیشه نمایش طی سه روز آخر هفته، تعجب و شگفتی تحلیل‌گران اقتصادی سینما را به همراه داشت. آنها منتظر بودند که آرزوی والت دیزنی با افتتاحیه‌ای بین ۳۲ تا ۳۵ میلیون دلار صدرنشین جدول گیشه شود. با این احتساب، افتتاحیه ۱۹ میلیونی «آرزو» حکم یک شکست برای تحلیل‌گران اقتصادی و مدیران کمپانی والت دیزنی را دارد. برای تولید این فیلم هزینه کلان ۲۰۰ میلیون دلاری صرف شده و بعید به نظر می‌رسد بتواند در زمان نمایش عمومی خود، این رقم را پوشش دهد.

«آرزو» همزمان با آمریکای شمالی در ۲۷ کشور دیگر دنیا هم اکران شد و توانست ۱۷ میلیون دلار فروش کند. تحلیل‌گران اقتصادی سینما قبل از این گفته بودند «آرزو» باید یک افتتاحیه جهانی بالای ۱۲۰ میلیون دلار داشته باشد تا بتواند به پرفروش بودن خود اطمینان داشته باشد.

در شرایط فعلی، فروش جهانی ۴۹ میلیون دلاری این انیمیشن به معنی عدم موفقیت تجاری آن به حساب می‌آید. درام تاریخی «ناپلئون» ریدلی اسکات با افتتاحیه‌ای ۲۱ میلیون دلاری ردیف دوم جدول گیشه را از آن خود کرد.
تحلیل‌گران اقتصادی سینما این رقم افتتاحیه را بیشتر و بالاتر از پیش بینی‌های اولیه برآورد کرده‌اند. فروش جهانی این درام تاریخی پرسروصدا در آمریکا و بقیه کشورهای دنیا هم اکنون به رقم ۷۹ میلیون دلار رسیده است.

شبکه اپل تهیه‌کننده فیلم از این رقم فروش بسیار خشنود است و اهل فن هم آن را یک پیروزی برای این شبکه استریم تلقی می‌کنند. ناپلئون هم با هزینه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شده و با طول زمانی ۲ساعت و ۴۰ دقیقه، بعید به نظر می‌رسید موردپسند تماشاگران قرار گیرد. فیلم قبلی اپل «قاتلان ماه گل» با هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری تولید، تاکنون فروش جهانی ۱۵۱ میلیون دلاری داشته و پیش بینی می‌شود ناپلئون به فروش بالاتری دست پیدا کند.

«گروه ترول‌ها با یکدیگر» هم با فروشی بالای ۱۷ میلیون دلار، ردیف چهارم جدول گیشه آمریکا را در اختیار خود گرفت. فروش جهانی این انیمیشن کمدی اکشن موزیکال بعد از ۱۰ روز نمایش عمومی به رقم ۱۴۵ میلیون دلار رسیده که ۶۵ میلیون آن سهم سینماهای آمریکای شمالی است.


کد مطلب: 442051

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/442051/آرزو-ی-دیزنی-برآورده-نشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir