به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۱:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۴۴۴۴۷۰

ارزیابی‌ها از تلفات روسیه در جنگ اوکراین

ارزیابی‌ها از تلفات روسیه در جنگ اوکراین
گروه بین الملل: به گفته یک منبع مطلع، نهادهای امنیتی آمریکا در گزارشی که اخیرا از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده است تعداد کشته‌ها و مجروحان ارتش روسیه در جنگ اوکراین را حدود ۳۱۵ هزار نفر تخمین می‌زنند که معادل حدود ۹۰ درصد از کل پرسنلی است که ارتش روسیه هنگام آغاز تهاجم نظامی به جبهه‌های جنگ اعزام کرد.
 در این گزارش تخمین زده می‌شود که میزان تلفات و تعداد خودروهای زرهی که روسیه در جنگ با اوکراین از دست داده روند مدرن‌سازی ارتش روسیه را ۱۸ سال به عقب برگردانده است.
دولت روسیه تاکنون به محتوای این گزارش واکنش نشان نداده است و سفارت این کشور در واشینگتن نیز حاضر نشد به سئوال خبرگزاری‌ها در این مورد پاسخ دهد.
یافته‌های این گزارش امنیتی در شرایطی منتشر می‌شود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در آخرین اقدام برای جلب حمایت کنگره آمریکا از کمک نظامی واشینگتن به این کشور در پشت درهای بسته با اعضای مجلس سنا آمریکا دیدار کرد.
منبع امنیتی مطلع افزود تحليل امنیتی آمریکا تخمین می‌زند که روسیه تهاجم نظامی خود به اوکراین را با حدود ۳۶۰ هزار پرسنل نظامی آغاز کرد.
بر اساس اين تحليل، از آن زمان تاکنون ۳۱۵ هزار نظامی روسیه، حدود ۸۷ درصد از کل نیروهایی که در شروع جنگ دخالت داشتند، کشته و یا مجروح شده‌اند.
این منبع خاطرنشان کرد که ارتش روسیه به‌دلیل تلفات پرشمار ناگزیر شده است معیارهای استخدام پرسنل را تنزل داده و مجرمان و غیرنظامیان مسن‌تر را به جبهه‌های جنگ در اوکراین اعزام کند.
به گفته این منبع، در بخشی از تحليل نهادهای امنیتی آمریکا گفته می شود: «ابعاد تلفات روسیه را وادار کرده برای حفظ قابلیت خود در ادامه جنگ به اقدامات فوق‌العاده‌ای متوسل شود. روسیه در اواخر سال ۲۰۲۲ با توسل به بسیج نسبی حدود ۳۰۰ هزار نفر به پرسنل نظامی خود افزود و برای اعزام مجرمان و افراد مسن استانداردهای استخدام در نیروهای مسلح را تنزل داده است.»
این منبع خاطر نشان کرد که فقط هزار و ۳۰۰ تانک و خودروی زرهی برای ارتش روسیه در میدان جنگ باقی مانده و این کشور ناگزیر شده است برای تقویت نیروهای خود تانک‌های «تی ۶۲» محصول دهه هفتاد میلادی را به خدمت بگیرد.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها