به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۲۲:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۴۵۹۲۸

مشارکت نیروی دریایی اتحادیه اروپا در طرح آمریکا

مشارکت نیروی دریایی اتحادیه اروپا در طرح آمریکا
گروه بین الملل: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر همکاری این اتحادیه با ایالات متحده برای دفع تهدیدات حوثی‌ها در دریای سرخ علیه کشتی‌رانی بین‌المللی تاکید کرد.
جوزپ بورل در شبکه اجتماعی ایکس، توییتر، نوشت: «اقدامات غیرمسئولانه حوثی‌ها تهدیدی علیه آزادی کشتی‌رانی در دریای سرخ است.»
وی سپس خبر داد که در نشست کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا، کشورهای عضو موافقت کردند که نیروی دریایی اتحادیه اروپا با گسترش «عملیات آتلانتا» در طرح ایالات متحده برای تضمین امنیت در دریای سرخ مشارکت کند.
ایالات متحده برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها به کشتی‌هایی که از دریای سرخ می‌گذرند، ائتلافی از نیروهای دریایی ۱۰ کشور تشکیل داده است که دیگر اعضای آن عبارتند از بریتانیا، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا.
حوثی‌ها از آغاز جنگ کنونی اسرائیل با گروه  حماس که آمریکا و اتحادیه اروپا آن را تروریستی می‌دانند، حملات متعددی را علیه کشتی‌هایی که از دریای سرخ می‌گذرند انجام داده و مدعی شده که این کشتی‌ها با اسرائیل در ارتباطند.
رهبر حوثی‌های یمن  تهدید کرد که اگر واشینگتن جنگ با یمن را آغاز کند، منافع و ناوهای آمریکا را هدف قرار خواهد داد. عبدالمالک الحوثی همچنین از کشورهای جهان خواست در عملیات چندملیتی به رهبری ایالات متحده برای تامین امنیت دریای سرخ دخالت نکنند.
جوزپ بورل اما تصریح کرد که اتحادیه اروپا ارتباط خود با ایالات متحده با هدف رد و بدل کردن اطلاعات در این باره را افزایش خواهد داد و نیروهای بیشتری نیز روانه منطقه می‌کند.
وی افزود: «این امر نشان‌دهنده نقش اتحادیه اروپا در تامین امنیت دریایی است. حرف ما با عمل ما یکی است.»
برچسب ها: دریای سرخ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها