به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۴۷۰۹۸

موج جدید مهاجرت غیرقانونی به آمریکا 

موج جدید مهاجرت غیرقانونی به آمریکا 
گروه بین الملل: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به مکزیک سفر می‌کند تا راه‌حلی برای هجوم مهاجران در مرزها که موضوع بحث‌های سیاسی داغ در آمریکا است بیابد.
این سفر نادر در تعطیلات در حالی انجام می‌شود که مقامات منتخب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا خواستار توافق درباره موضوع مهاجرت با دولت بایدن در ازای حمایت آن‌ها از بسته کمکی جدید برای اوکراین هستند.حدود ۱۰ هزار نفر به‌طور روزانه در هفته‌های اخیر تلاش کرده‌اند به‌طورغیرقانونی از مرزهای جنوبی ایالات متحده عبور کنند که این رقم تقریبا دو برابر تعداد مهاجران پیش از همه‌گیری کرونا است. از سوی دیگر کاروانی متشکل از هزاران مهاجر روز یکشنبه جنوب مکزیک را ترک کردند تا به ایالات متحده برسند.
مقامات آمریکایی در واکنش به این موج مجبور شده‌اند گذرگاه‌های مرزی را ببندند تا با مهاجرانی که قصد عبور غیرقانونی را دارند مقابله کنند.
آنتونی بلینکن قرار است  با آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک در مکزیکوسیتی دیدار کند. وزیر امنیت داخلی، رئیس پلیس مرزی و مشاور امنیت داخلی آنتونی بلینکن را در این سفر همراهی خواهند کرد.
 لوپز اوبرادور با جو بایدن همتای آمریکایی خود تلفنی صحبت کرد و متعهد شد اقدامات لازم برای مهار مهاجران در جنوب این کشور را تقویت کند.
متئو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هیات آمریکایی در دیدار با  لوپز اوبرادور درباره نیاز فوری به کانال‌های قانونی مهاجرت و تقویت اقدامات قهری گفت‌وگو خواهند کرد.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها