کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصویب کمک نظامی جدید به اوکراین 

7 دی 1402 ساعت 12:44


گروه بین الملل: کاخ سفید  ۲۵۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین را تصویب کرد.
مقام‌های آمریکایی می‌گویند که مجموعه کمکی تازه شامل دفاع هوایی، توپخانه و مهمات لازم برای تسلیحات سبک و تجهیزات ضد تانک می‌شود.
این آخرین مجموعه کمک نظامی برای اوکراین است که بدون تصویب کنگره ممکن می‌شود.
اوکراین هشدار داده است که جنگ و کارزار مالی برای تامین هزینه‌های آن در صورت نرسیدن کمک‌های غرب در خطر قرار دارد.
در حالی که عملیات اوکراین برای دفع تهاجم روسیه در شرق کشور با چالش روبروست و هنوز اوکراین نتوانسته روسیه را به طور قابل توجهی عقب براند، مقام‌های این کشور با چشم‌انداز تاخیر بیشتر کمک‌های نظامی از سوی آمریکا و اروپا روبرو هستند.
جنگ اوکراین از حمایت گسترده کنگره آمریکا برخوردار است اما توافق برای کمک نظامی بیشتر به این کشور به دلیل اختلافات حزبی بر سر سیاست مهاجرتی دولت با بن بست در کنگره روبرو شده است.
یک لایحه اضطراری از سوی دولت که می‌توانست ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی برای اوکراین و ۱۴ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائيل را ممکن کند پیشتر در سنا شکست خورد و تمامی جمهوری‌خواهان علیه آن رای دادند. برنی سندرز تنها سناتور غیر جمهوری‌خواه بود که «به دلیل نگرانی از جنگ اسرائيل علیه حماس» از این لایحه حمایت نکرد.
دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از واشنگتن هم نتوانست تغییری در این وضعیت ایجاد کند.
 تصویب این مجموعه کمکی به این معناست که تسلیحات موجود در انبار پنتاگون برای کمک به اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرند و دولت برای این کار نیازی به تایید کنگره ندارد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اقدام سریع کنگره برای پیشبرد منافع امنیت ملی آمریکا از طریق کمک به دفاع اوکراین و تضمین آینده آن، ضروری است.»
در این بیانیه آمده است «کمک ما برای حمایت از شرکای اوکراینی‌مان در کارزار آنها برای دفاع از کشور و آزادی‌شان در مقابل تهاجم روسیه حیاتی بوده است.»
اوایل. این ماه یک مجموعه کمک نظامی به اوکراین به مبلغ ۵۰ میلیارد یورو از اتحادیه اروپا با مخالفت مجارستان متوقف شد.
اوکراین با ۴۳ میلیارد دلار کسر بودجه روبروست و مقام‌های دولتی می‌گویند ممکن است مجبور شوند پرداخت حقوق و حق بازنشستگی کارکنان دولت را تا رسیدن کمک نظامی بیشتر از غرب به تاخیر بیندازند.
یولیا اسویریدنکو، معاون نخست وزیر اوکراین که نقش وزیر اقتصاد کشور را نیز ایفا می‌کند روز چهارشنبه به روزنامه فایننشال تایمز گفت: «حمایت شرکای ما بسیار حیاتی است و ما به آن نیاز فوری داریم.
به گزارش این روزنامه مذاکرات درباره مجموعه کمکی کوچتر که نیازی به تایید مجارستان نخواهد داشت در حال پیشرفت است اما ممکن است تا اوایل ماه فوریه به طول بکشد.
در حالی که کمک مالی از سوی حامیان غربی اوکراین به تاخیر افتاده، نیروهای روسیه به جنگ در شرق کشور ادامه داده‌اند و روز سه‌شنبه توانستند شهر کوچکی را در این منطقه تصرف کنند.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت نیروهای این کشور توانسته‌اند شهر ماریه‌نکا در شرق اوکراین را در پی عقب نشینی نیروهای اوکراین تسخیر کنند. ماریه‌نکا بیش از یک سال خط مقدم جنگ دو طرف بوده است.


کد مطلب: 447239

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/447239/تصویب-کمک-نظامی-جدید-اوکراین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir