به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۵ - ۱۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۴۷۷۲۹

چهار سال زندان برای عکاسی از یک پایگاه 

چهار سال زندان برای عکاسی از یک پایگاه 
گروه بین الملل: یک نوجوان اهل روسیه به دلیل عکس گرفتن از یک پایگاه نظامی محلی و به اتهام «خیانت» به چهار سال زندان محکوم شد.
به گفته دادستانی، کوین لیک ۱۸ ساله که اهل جمهوری خودمختار آدیغیه در شمال قفقاز است، این عکس را از طریق ایمیل برای «یک دولت خارجی» ارسال کرده است.دادگاه حکم این نوجوان را  به دنبال برگزاری محاکمه پشت درهای بسته صادر کرد و او به یک سوم حبس از حداقل ۱۲ سال زندان که مجازات خیانت است، محکوم شد.دادگاه گفته است که او به دلیل «اعتراف» به جرم و ابراز «پشیمانی» به یک سوم از حداقل زندان محکوم شده است.
اتهامات وارد شده به این متهم به ادعای دادگاه از دو سال پیش آغاز شده، زمانی که ۱۶ سال داشت و در دبیرستان تحصیل می‌کرد و تا فوریه سال جاری میلادی ادامه داشته است.
او همچنین متهم به مخالفت با سیاست‌های دولت و جنگ اوکراین شده است.
 او از تابستان امسال بازداشت شده بود. همچنین مادر او در فوریه امسال به دلیل به کار بردن «ادبیات ناپسند» در یک دفتر سربازگیری نظامی به مدت ۱۰ روز بازداشت شده بود.
کرملین از اتهامات مبهم با عنوان «خیانت» به عنوان ابزاری برای سرکوب گسترده معترضان به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین استفاده می‌کند.
یک رسانه مستقل روسیه می‌گوید این کشور در طول سال ۲۰۲۳ بیشترین میزان تعقیب کیفری و پرونده‌سازی به اتهام خیانت را از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی به کار برده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، امسال قانونی را امضا کرد که مجازات برای اتهام خیانت را تشدید کرده و می‌تواند محکومان را به حبس ابد محکوم کند.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها