«اسکار» چگونه اجرا میشود؟
به گزارش فرارو،اینکه نسبت فضای برنامه «اسکار» چه نسبتی با این مجسمه طلایی دارد و چرا این جایزه معتبر بینالمللی در حوزه سینما بهعنوان نماد برنامه انتخاب شده است، هنوز مشخص نیست، به خصوص که بخش عمدهای از چالشهای طراحی شده برای قسمت این برنامه هیچ ارتباطی با سینما نداشت و غالبا فضایی سرگرمکننده و مفرح داشت.
نیما شعباننژاد که پیشتر در برنامه «خندوانه» بهعنوان کمدین در کنار رامبد جوان قرار گرفته و به شهرت رسیده بود، بعد از تجربه همبازی شدن با مهران مدیری در سریال «هیولا»، حالا تبدیل به دستیار ارشد او در اجرای «اسکار» شده است.
بنابر آنچه در قسمت نسخت مطرح شد، هر قسمت از برنامه دو بخش دارد؛ بخشی از چالشها درون استودیوی اصلی شکل میگیرد و بخشی دیگر در فضای ویلایی خارج از استودیو. اجرای چالشهای خارج از استودیو را نیما شعباننژاد برعهده خواهد داشت و در بخشهای داخل استودیو هم مهران مدیری سکاندار اصلی اتفاقات است.
قسمت اول «اسکار» چگونه بود؟
هر چند مهران مدیری تلاش کرد بخشی از آشفتگیهای قسمت اول برنامه «اسکار» را تبدیل به یک بازی برای مفرحتر شدن فضای اجرای خود کند، اما بهطرز مشهودی، بلاتکلیفی در طراحی بخشهای مختلف، در گام اول مشخص بود و حتما برنامه در قسمتهای بعد نیاز به بازنگری جدی برای ریتم بهتر و چیدمان هدفمندتر اتفاقات دارد.
مهمانان قسمت اول شامل الیکا عبدالرزاقی، غلامرضا نیکخواه، سحر ولدبیگی و نصراله رادش، قابل پیشبینیترین مهمانان برای برنامهای با اجرای مهران مدیری بودند و لااقل از منظر ترکیب مهمان، قسمت اول «اسکار» هیچ شگفتیای نداشت.
البته هر چهار مهمان حضوری پرانرژی در برنامه داشتند و لحظات مفرحی را هم خلق کردند، اما در یک نمای کلی، بازهم شاهد حضور چهرههای تکراری در تولیدات سرگرمیمحور شبکه خانگی بودیم و فقدان ایدهپردازی برای استفاده از ظرفیت چهرههای تازهتر در این برنامه هم نمود داشت.
یکی دیگر از نکات فرامتنی در قسمت اول «اسکار» که یادآور برخی تجربههای گذشته مهران مدیری است، حضور پررنگ اسپانسر در بخشهای مختلف برنامه است. این برنامه با حمایت «اسنوا» به تولید رسیده و فراتر از بهرهگیری از تلویزیون بزرگی که برند این شرکت را بر خود دارد، در دو فراز نسبتا طولانی، نیما شعباننژاد به تبلیغ مستقیم ویژگیهای محصولات این شرکت میپردازد که در صورت استمرار این رویکرد به بحث اسپانسرینگ برنامه، همین بخش میتواند تبدیل به اصلیترین پاشنه آشیل «اسکار» شود.«اسکار» در قسمت اول، میتواند مخاطب را با خود همراه کند و لحظات مفرحی را هم خلق میکند، اما قطعا برای تبدیل شدن به یک برند فراگیر و پرمخاطب، راه پردستاندازی پیش روی خود دارد.