کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه اهداف اسرائیل محقق نشده‌اند

18 دی 1402 ساعت 21:28


گروه بین الملل: ایلون لوی، سخنگوی دولت اسرائیل می‌گوید با گذشت سه ماه از آغاز جنگ، اسرائیل به همه اهداف خود نرسیده است. 
با گذشت سه ماه از آغاز جنگ، اسرائیل به همه اهداف خود نرسیده است. ایلون لوی، سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران به این موضوع اعتراف کرد. به گفته او اهداف عملیات، همچنان نابودی حماس، آزادی تمامی گروگان‌های ربوده شده در نوار غزه و اطمینان از اینکه اسرائیل هرگز بار دیگر از نوار غزه مورد حمله قرار نگیرد، است.
لوی گفت: «به ویژه در مورد گروگان‌ها، این واقعیت که بیش از نیمی از گروگان‌ها هنوز در سیاه‌چال‌های ترور حماس در اسارت به سر می‌برند، بسیار دردناک و باعث ناامیدی شدید برای اسرائیلی‌ها است.»او افزود که "زیرساخت‌های حماس به طور قابل توجهی تخریب شده است" و در شمال نوار غزه حتی به طور کامل تخریب شده است.
در همین حال پس از کشته شدن دو روزنامه نگار فلسطینی در نوار غزه، سازمان ملل متحد نسبت به شمار بالای خبرنگاران قربانی ابراز "نگرانی بسیار" کرد و خواستار تحقیق در این زمینه شد.
دفتر کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد  در سرویس آنلاین اکس (توییتر سابق) نوشت: «بسیار نگران تلفات بالای همکاران رسانه‌ها در نوار غزه هستیم. همه پرونده‌ها باید به طور کامل و مستقل "برای اطمینان از رعایت دقیق قوانین بین‌المللی و محاکمه ناقضان" بررسی شوند.

 اسرائیل باعث نسلی از یتیمان می‌شود
ملک عبدالله، پادشاه اردن، اسرائیل را به ایجاد نسلی از یتیمان ناشی از اقدامات نظامی خود در نوار غزه متهم کرد. در بیانیه کاخ پادشاهی که از طریق رسانه‌های دولتی منتشر شد، ملک عبدالله گفته است، یکی از درس‌هایی که باید از "تهاجمات بی‌فکرانه" اسرائیل آموخت این است که این تهاجمات امنیت اسرائیل را تضمین نمی‌کنند.
همچنین به گفته یک سازمان امدادرسانی، به دلیل افزایش عملیات نظامی اسرائیل در بخش مرکزی نوار غزه، کارکنان پزشکی مجبور به ترک بیمارستان الاقصی شده‌اند. سازمان امدادرسان خصوصی کمیته نجات بین‌المللی (IRC) که مقر آن در نیویورک است، گفت که این کلینیک "تنها بیمارستان فعال در مرکز غزه" است.
در این بیانیه آمده است که ارتش اسرائیل اعلامیه‌هایی را پرتاب کرد که اطراف بیمارستان را به عنوان "منطقه قرمز" مشخص کرده بود. بنابراین ترس از وقوع حملات وجود دارد و تیم فوریت‌های پزشکی "امداد پزشکی برای فلسطینی‌ها" بریتانیا (MAP) و کمیته نجات بین‌المللی قادر به بازگشت نخواهند بود. به دلیل درگیری، بسیاری از همکاران محلی نیز برای مراقبت از صدها بیمار، به بیمارستان دسترسی نخواهند داشت.پروفسور نیک مینارد جراح گزارش داد: «شمار مجروحان پذیرش شده در روزهای اخیر تکان‌دهنده است.» به دلیل کمبود همکار پزشکی، افرادی که می‌توانستند نجات یابند، جان می‌دهند. دو نهاد پزشکی نامبرده "شوکه شده‌اند از اینکه تیم فوریت‌های پزشکی مجبور به عقب‌نشینی و در نتیجه توقف کار شده‌اند."
 
 


کد مطلب: 449462

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/449462/همه-اهداف-اسرائیل-محقق-نشده-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir