کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمک سازمان ملل به اوکراین در سال ۲۰۲۴ 

21 دی 1402 ساعت 13:24


گروه بین الملل: یک مقام ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل  در شورای امنیت گفت که آژانس‌های سازمان ملل هفته آینده درخواست کمک مالی ۳.۱ میلیارد دلاری به اوکراین برای سال جاری خواهند کرد.
ادم ووسورنو، مدیر بخش عملیات و پشتیبانی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، به شورای امنیت گفت: «از آنجا که جنگ در اوکراین بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد، نیازهای انسانی مردم اوکراین نیز به شدت افزایش یافته که این امر ایجاب می‌کند کمک مالی ادامه یابد.»
این مقام سازمان ملل افزود: «در سال ۲۰۲۴، ما از همه حامیان مالی می‌خواهیم تا بار دیگر قدم پیش بگذارند و به مردم اوکراین کمک کنند.»
وی سپس عنوان کرد که دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه به همراه آژانس پناهندگان سازمان ملل روز دوشنبه آینده در ژنو برنامه‌ای با هدف جمع‌آوری ۳.۱ میلیارد دلار برای کمک به ۸.۵ میلیون نفر در اوکراین برگزار می‌کند.
دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه اعلام کرده که بیش از ۱۴.۶ میلیون نفر یا ۴۰ درصد از جمعیت اوکراین به دلیل تهاجم گسترده روسیه در سال جاری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. این جنگ همچنین باعث شده که حدود ۶.۳ میلیون نفر از مردم اوکراین به خارج از کشور فرار کنند.
بر اساس گزارش دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه، چهار میلیون اوکراینی، از جمله حدود یک میلیون کودک، در داخل کشور آواره هستند.


کد مطلب: 449866

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/449866/کمک-سازمان-ملل-اوکراین-سال-۲۰۲۴

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir