کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصمیم‌گیری بایدن در واکنش به کشته‌شدن سربازان آمریکا

11 بهمن 1402 ساعت 0:53


گروه بین الملل:  رئیس‌جمهور آمریکا، می‌گوید درخصوص اینکه چگونه به حمله هواپیمای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن شد، واکنش نشان دهد، تصمیم گرفته است.
جو بایدن هنگام خروج از کاخ‌سفید برای جمع‌آوری کمک های مالی در فلوریدا، افزود که «ما به جنگ گسترده‌تر» در خاورمیانه نیاز نداریم.
 بایدن دقیقاً توضیحی نداد که اقدام ایالات متحده چه می‌تواند باشد، اما کاخ‌سفید وعده داده است که «پاسخی بسیار مهم» خواهد بود.
این سخنان تنها چند ساعت پس از آن عنوان شد که آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا، هم از «قاطع بودن» پاسخ آمریکا گفته بود و مقام‌های نظامی این کشور هم مدعی شده بودند که پهپاد مورد استفاده در حمله به پایگاه برج ۲۲ «ساخت ایران» بوده است.
این در حالی است که ایران هرگونه ارتباط با حمله پهپادی روز یکشنبه به پایگاه برج ۲۲ را تکذیب  و اعلام که در تصمیم‌گیری گروه‌های مقاومت نقشی ندارد.
گروه مقاومت اسلامی عراق که از حمایت ایران برخوردار است مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
در جریان این حمله علاوه بر ۳ سرباز ارتش آمریکا، ۴۰ نظامی دیگر این کشور هم مجروح شدند.
روز دوشنبه  روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از مقام‌ها نوشت به نظر می‌رسد نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه برج ۲۲ که در مرز اردن با سوریه است، پهپاد مهاجم را با یک پهپاد خودی که در حال بازگشت به پایگاه بوده اشتباه گرفته‌اند و به همین علت غافلگیر شده و نتوانسته‌اند اقدام دفاعی کنند.
جو بایدن که همزمان با آغاز کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا، تحت فشار شدید برای اقدام فوری و قاطع در این زمینه است، مدعی شد كه من ایران را به علت تامین تسلیحاتی مسببان این حمله مسئول می‌دانم.
رئیس جمهوری آمریکا از جزییات تصمیم خود برای واکنش به حمله پهپادی روز یکشنبه چیزی نگفت اما ناظران چند احتمال را طی دو روز گذشته طرح کرده‌اند از حمله سهمگین به مواضع گروه مقاومت و یا هدف قراردادن فرماندهان آنها در منطقه.
پایگاه نظامی برج ۲۲ کجاست؟
هدف حمله شبه‌نظامیان پایگاه نظامی آمریکا موسوم به برج ۲۲ بود که در شمال شرق اردن، نزدیک مرز سوریه واقع شده است.
برج ۲۲ از جمله بیش از چند ده پایگاهی است که پرسنل نظامی آمریکا در سراسر عراق، اردن و سوریه در آنها فعالیت دارند.
یک مقام نظامی ایالات متحده به شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس نیوز گفت که پهپاد دشمن «با پرواز در سطح بسیار پایین و با سرعت بسیار کم» همزمان با بازگشت یک پهپاد آمریکایی به این پایگاه وارد شد.به همین دلیل تجهیزات واکنش خودکار سامانه پدافند هوایی پایگاه خاموش شده بود تا پهپاد آمریکایی ساقط نشود.
در نتیجه، علامت هشدار برای نیروهای مستقر در برج ۲۲ که بنا به گزارش‌ها هنوز در خوابگاه بودند به صدا در نیامد.
به گفته فرماندهی مرکزی ایالات متحده - سنتکام - حدود ۳۵۰ نظامی آمریکایی در این پایگاه مستقر هستند و وظایفی کلیدی از جمله حمایت از ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش را برعهده دارند.
سنتکام گفته است که هشت تن از نظامیان زخمی آمریکا برای مراقبت‌های پزشکی ویژه به مراکز درمانی مجهزتر انتقال یافته‌اند اما وضعیت آنها پایدار است.



 


کد مطلب: 453313

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/453313/تصمیم-گیری-بایدن-واکنش-کشته-شدن-سربازان-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir