به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۹:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۵۴۷۴۰

نتانیاهو پیشنهاد حماس را رد کرد

نتانیاهو پیشنهاد حماس را رد کرد
گروه بین الملل: نخست‌وزیر اسرائیل با رد آخرین پیشنهاد حماس برای آتش‌بس در جنگ غزه و تبادل گروگان‌هایی که هنوز در این باریکه محاصره‌شده نگهداری می‌شوند، گفت که «پیروزی کامل» اسرائیل در غزه ممکن است.
بنیامین نتانیاهو  بار دیگر تعهد خود مبنی بر نابودی گروه حماس را یادآوری کرد و گفت هیچ راه‌حلی برای اسرائیل جز فروپاشی حماس وجود ندارد.
نخست‌وزیر اسرائیل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «روز بعد، روز بعد از حماس است. همه [اعضای] حماس.»او تاکید کرد که پیروزی کامل علیه حماس تنها راه‌حل جنگ کنونی غزه است و پذیرش پیشنهاد آتش‌بس حماس تنها «به قتل‌عام» دیگری منجر می‌شود.
حماس یک آتش‌بس چهار و نیم ماهه در غزه را پیشنهاد کرده و وعده داده بود که طی آن همه گروگان‌ها آزاد می‌شوند.همچنین بر اساس این پیشنهاد، اسرائیل باید نیروهای خود را از نوار غزه خارج می‌کرد و توافقی برای پایان دادن به جنگ حاصل می‌شد.
پیشنهاد حماس در پاسخ به یک پیشنهاد دیگر بود که از سوی آمریکا و اسرائیل تهیه شده و هفته گذشته توسط قطر و مصر، دو رابط حماس با جامعه بین‌المللی ارائه شده بود.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، پس از گفت‌وگو با رهبران قطر و مصر به اسرائیل رفت و درباره پیشنهاد حماس با نتانیاهو گفت‌وگو کرد.
تاکنون فقط یک بار به مدت یک هفته در پایان ماه نوامبر آتش‌بسی میان طرفین درگیر برقرار شد که در جریان آن ده‌ها گروگان با تعدادی از فلسطینیان زندانی در اسرائیل مبادله شدند.
اسرائیل پیش از این گفته بود تا زمانی که حماس نابود نشود، نیروهای خود را از غزه خارج نخواهد کرد یا به جنگ پایان نخواهد داد.
یک منبع نزدیک به مذاکرات میان اسرائیل و حماس به رویترز گفت که پیشنهاد متقابل حماس در ابتدا مستلزم تضمین آتش‌بس دائمی نیست، اما توافق پایان جنگ باید قبل از آزادی همه گروگان‌ها نهایی شود.یک مقام ارشد حماس  گفت که اظهارات اخیر نتانیاهو در مورد رد پیشنهاد آتش‌بس نشان می دهد که او قصد دارد درگیری در منطقه را ادامه دهد.
 نتانیاهو ر بخش دیگری از اظهارات  خود گفت: «سربازان ما در حال حاضر در خان یونس، پایگاه اصلی حماس در حال نبرد هستند. ما به نیروهای دفاعی اسرائیل دستور داده‌ایم تا عملیاتی را در رفح و همچنین در دو اردوگاه (آوارگان) که آخرین سنگرهای باقی مانده حماس هستند، آماده کنند.»
چهار ماه پس از حمله حماس به اسرائیل که آغازگر جنگ کنونی غزه بود، نتانیاهو اطمینان داد که «پیروزی در دسترس است. نمی‌توان آن را در سال‌ها یا دهه‌ها بعد دید، بلکه مسئله چند ماه است.»
او همچنین گفت که آوارگی نزدیک به صد هزار نفر در مناطق شمالی اسرائیل به‌دلیل درگیری این کشور با حزب‌الله در جنوب لبنان قابل قبول نیست.
نخست‌وزیر اسرائیل گفت که باید راه‌حلی چه دیپلماتیک و چه نظامی در مرزهای شمالی اسرائیل پیدا شود.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها