به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۹:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۴۶۵۹۳۲

توقف در مذاکرات اسرائیل و حماس 

توقف در مذاکرات اسرائیل و حماس 
گروه بین الملل: نخست‌وزیر قطر گفت که مذاکرات بین اسرائیل و گروه حماس برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها به «مرحله حساسی» رسیده و با توقف روبه‌رو شده است.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در یک نشست خبری با مارسل چیولاکو، نخست‌وزیر رومانی، گفت: «ما در حال گذراندن مرحله‌ای حساس هستیم و مذاکرات دچار توقف شده و برای برون‌رفت از این وضعیت توقف، تا حد امکان تلاش می‌کنیم.»
قطر به همراه ایالات متحده و مصر هفته‌ها درگیر گفت‌وگوهای پشت پرده برای تضمین آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی در ازای گروگان‌های فلسطینی در زندان‌های اسرائیل بوده است.شیخ محمد گفت که مذاکره‌کنندگان تلاش می‌کنند «به جلو حرکت کنند و به رنجی که مردم غزه تجربه می‌کنند پایان دهند و گروگان‌ها را بازگردانند.»
میانجی‌ها امیدوار بودند موضوع آتش‌بس را پیش از شروع ماه رمضان به ثمر برسانند، اما پیشرفت این مذاکرات بارها به مانع برخورده است.
در عوض، پس از اولین حمله مستقیم موشکی ایران به اسرائیل، نگرانی‌ها از گسترش جنگ چند ماهه غزه و تبدیل شدن آن به یک درگیری بزرگ منطقه‌ای هم افزایش یافته است.
نخست‌وزیر قطر  گفت: «دوحه از ابتدای این جنگ نسبت به گسترش دایره درگیری هشدار داده بود و امروز شاهد درگیری در جبهه‌های مختلف هستیم.»
وی با بیان این‌که به باور او، موضوع کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه تبدیل به «ابزار باج‌گیری سیاسی» شده، افزود: «ما دائماً از جامعه جهانی می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرد و این جنگ را متوقف کند».نخست‌وزیر قطر آنچه را که به‌عنوان سیاست «مجازات دسته‌جمعی» توصیف کرد، محکوم کرد.
گفت‌وگوهای آتش‌بس با میانجی‌گری قطر و مصر در حالی ادامه دارد که فلسطینیان در غزه با کمبود شدید غذا، دارو و مراقبت‌های بیمارستانی مواجه‌اند.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها