رئیس فراکسیون کارگری مجلس خاطرنشان کرد: بالاخره متناسب با تورم سبد معیشت در اینجا (ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی) هم آمده است و تا الان عرف این گونه بوده است یعنی هر آنچه در شورای عالی کار تصمیمگیری میشد، به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تسری پیدا میکرد.
وی تاکید کرد: البته از منظر هویت و استقلال تصمیمگیری برای تعیین مزد بازنشستگان در حقیقت شورای عالی رفاه و هیات امنای تامین اجتماعی با شرکایی که دارد میتواند مستقلا تصمیم بگیرد و این منافاتی ندارد اما چندین سال بر اساس عرف چنین رویهای وجود دارد.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس در خصوص اعتراض بازنشستگان به تقسیمبندی این قشر، به ۲ گروه حداقل بیمهپرداز و بیمه پردازان سایر سطوح گفت: ما دنبالش هستیم اما به مجلس اعتماد نداریم نمایندگان مجلس عموما رأی به نفع آحاد کارگری نمیدهند و تجربه این را ثابت کرده است.
بابایی کارنامی بیان کرد: من خودم به عنوان رئیس فراکسیون کارگری چندبار رفتهام که قانون را اصلاح کنم ولی چون اعتقاد دارم هنوز در کف مجلس اکثریت به نفع جامعه کارگری رأی نمیدهند، ما استرس داریم و به همین خاطر به طور قاطع این طرحها را مطرح نمیکنیم در صورتی که این قانون ایراد دارد چون یک جا میگوید متناسب و در جای دیگر میگوید با تایید وزیر کار.
خب وقتی میگوید وزیر کار، شورای عالی کار چه معنایی دارد؟ سه جانبهگرایی بر اساس مواقفت نامه (ILO) یکی از اصول مترقی توجه به حقوق کارگران در سراسر دنیا است، اصل تصمیمگیری در خصوص مزد کارگران و جامعه بازنشستگی با مذاکره است نه با دستور و تصمیم یکطرفه دولتها.