به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۶۶۷۶۴

 انتقال پناهجویان از بریتانیا به رواندا 

 انتقال پناهجویان از بریتانیا به رواندا 
گروه بین الملل: نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید اولین پرواز حامل پناهجویان مستقر در این کشور به رواندا طی ۱۰ تا ۱۲ هفتهٔ آینده انجام خواهد شد.
ریشی سوناک  بدون اعلام جزئیات گفت که دولت او تدارکات خاصی را در این زمینه انجام داده است.او افزود: «ما یک فرودگاه را در حالت آماده‌باش قرار داده‌ایم، هواپیماهای چارتر اداری را برای مکان‌های خاص رزرو کرده‌ایم و ۵۰۰ فرد آموزش دیده‌ داریم که برای اسکورت مهاجران غیرقانونی تا رواندا آماده هستند».
 نخست‌وزیر بریتانیا همچنین در پاسخ به سوالی در مورد عضویت این کشور در کنوانسیون اروپایی حقوق بشر گفت که «اطمینان دارد»‌ این طرح با تمام تعهدات بین‌المللی بریتانیا مطابقت دارد.
با این حال، او گفت: «اگر قرار باشد روزی بین امنیت ملی (تأمین امنیت مرزهای‌مان) و عضویت در دادگاه خارجی انتخابی صورت گیرد، من همیشه امنیت ملی‌ را در اولویت قرار خواهم داد».
اقدام بریتانیا برای اعزام پناهجویان به کشور آفریقایی رواندا، با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شده و در داخل و خارج از این کشور اقدامات حقوقی برای جلوگیری از اجرای آن انجام شده است.
هدف طرح رواندا که در دوران نخست‌وزیری بوریس جانسون در آوریل ۲۰۲۲ توسط دولت بریتانیا تصویب شد، جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک این کشور از طریق مسیر خطرناک کانال مانش (بین سواحل بریتانیا و فرانسه) با استفاده از قایق‌های کوچک و ناامن است.
اولین مورد از انتقال چند پناهجو به مقصد رواندا در ژوئن سال گذشته به‌دلیل شکایت از دولت و مداخله دادگاه حقوق بشر اروپا در آخرین لحظه متوقف شد.

 
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها