به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ - ۱۸:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۴۷۰۴۲۵

هزینه کمبود نیروی ماهر برای  آلمان 

هزینه کمبود نیروی ماهر برای  آلمان 
گروه بین الملل: اقتصاد آلمان به دلیل کمبود نیروی کار متخصص سالانه حدود ۵۰ میلیارد یورو خسارت می‌بیند. یک پژوهش تازه موسسه اقتصادی آلمان می‌گوید، سال گذشته حدود ۶۰۰هزار فرصت شغلی بدون نیروی متخصص ماندند.در یک تحلیل اقتصاددانان مؤسسه اقتصادی آلمان (IW) در کلن آمده است که اگر کارگران ماهر کافی وجود داشته باشد، شرکت‌ها در آلمان می‌توانند با ظرفیت کامل فعالیت خود را ادامه دهند و درآمد آ‌ن‌ها در سال جاری حدود ۴۹ میلیارد یورو بیشتر باشد.این مؤسسه پژوهش‌های اقتصادی در توضیح خود می‌گوید که در سال گذشته ۵۷۰هزار موقعیت شغلی خالی ماندند: «این وضعیت برای شرکت‌ها بدان معناست که پتانسیل تولید آنها از بین می‌رود. در واقع آنها قادر به تولید بیشتر هستند، اما کمبود نیروی کار برای انجام این کار وجود دارد.»
این مؤسسه اقتصادی مستقر در کلن هشدار داد: «از آنجا که متولدین سال‌هایی که فرزندآوری زیادی داشته‌اند، در سال‌های آینده بازنشسته می‌شوند، به احتمال بسیار کمبود نیروی ماهر کاری در آینده حتی بیشتر خواهد شد.» این امر هزینه و خسارت کمبود نیروی کار ماهر را بیشتر خواهد کرد.بر اساس گزارش این موسسه اقتصادی، انتظار می‌رود پتانسیل تولید از دست رفته در سال ۲۰۲۷ به ۷۴میلیارد یورو افزایش یابد.نویسندگان این پژوهش می‌گویند: «برای کاهش کمبود نیروی کار ماهر، به مهاجران متخصص نیاز است». همچنین اگر "شاغلان مسن‌تر مدت طولانی‌تری کار کنند، به‌ویژه مؤثر خواهد بود".بنابراین شرکت‌ها باید سعی کنند همکاران باتجربه خود را برای مدت طولانی‌تری "با پیشنهادهای مناسب" در شرکت نگه دارند.بر اساس ارزیابی راینر دولگر، رئیس اتحادیه کارفرمایان آلمان، کمبود نیروی متخصص به کاهش سطح رفاه در جامعه آلمان منجر خواهد شد.
او اواخر سال گذشته به روزنامه "بیلد ام زونتاگ" گفت: «کمبود نیروی متخصص در شرایط کنونی به طور کامل برآورده نمی‌شود و این باعث از دست دادن رفاه در کشور خواهد شد.»
دولگر از حوزه سیاست خواست تا برای جبران کمبود نیروی متخصص تلاش کند: «آلمان باید دوباره برای نیروی متخصص خارجی جذاب شود.»
رئیس اتحادیه کارفرمایان در انتقاد از وضعیت کنونی افزود: «ما به آنها چه پیشنهاد می‌کنیم؟ ما یکی از پیچیده‌ترین زبان‌ها در اروپا را داریم، بازار مسکن ما فاجعه‌بار است، بوروکراسی کند داریم، امکانات مهدکودک ما بسیار محدود است، و ساعات کاری ما چندان انعطاف‌پذیر نیست. این در حالی است که ما به یک فرهنگ استقبال از متخصصان خارجی مانند سایر کشورهای بزرگ مهاجر نیاز داریم.»
 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها