به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - ۲۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۷۲۸۱۷

تبادل آتش بین مصر و اسرائیل

تبادل آتش بین مصر و اسرائیل
گروه بین الملل: سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تیراندازی میان نیروهای این کشور و سربازان اسرائیلی در نزدیکی گذرگاه مرزی رفح بین مصر و نوار غزه، یکی از نیروهای امنیتی مصر کشته شد.قاهره گفته است که تحقیقات در این زمینه در جریان است.
این اتفاق چند ساعت پس از حمله هوایی اسرائیل به محل اسکان آوارگان فلسطینی در غرب شهر رفح رخ داد که به گفته مقام‌های بهداشتی غزه تا به حال ۴۵ کشته برجا گذاشته و با محکومیت بین‌المللی مواجه شده است.
در پی این انتقادها که از سوی مقام‌های ارشد اروپایی نیز ابراز شد، نخست وزیر اسرائیل  اذعان کرد که در جریان حمله ارتش این کشور به شهر رفح در جنوب غزه، یک «اشتباه تراژیک» رخ داد.از آغاز حمله نظامی اسرائیل به غزه، اسرائیل بر این نکته پافشاری می‌کند که به قوانین بین‌المللی پایبند است، این در حالی‌است که دادگاه‌های عالی وابسته به سازمان ملل که خواستار توقف حمله این کشور در رفح شده‌اند، می‌گویند که حمله اسرائیل به رفح را مورد بررسی قرار می‌دهند.
ارتش اسرائیل پیشتر گفته بود که پس از حمله به تأسیسات حماس و کشته شدن دو شبه نظامی ارشد، تحقیقاتی را درباره مرگ غیرنظامیان آغاز کرده است.
حمله یکشنبه شب، که به نظر می‌رسید یکی از مرگبارترین حملات از آغاز این جنگ باشد، به گفته وزارت بهداشت غزه، که در آمار خود تفاوتی میان نظامیان و غیرنظامیان قائل نیست، تعداد کشته‌شدگان این جنگ را به بیش از ۳۶ هزار نفر رسانده‌است.
بنیامین نتانیاهو  در سخنرانی خود در پارلمان اسرائیل گفت: «به‌رغم حداکثر تلاش ما برای آسیب نرساندن به غیرنظامیان بی‌گناه، شب گذشته یک اشتباه تراژیک رخ داد. ما در حال بررسی این حادثه هستیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد، زیرا این سیاست ماست.»
این در حالی است که به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل روز دوشنبه هفتم خردادماه در بیانیه‌ای از وقوع تیراندازی در مرز مصر با نیروهای این کشور خبر داده بود. به گفته ارتش این حادثه در دست بررسی و مذاکرات با مصری‌ها در جریان است.پس از آن رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که در این حادثه یک سرباز مصری کشته شده است.
از آغاز جنگ غره در ۱۵ مهر ماه به این سو این نخستین سرباز مصری است که کشته شده است.اوضاع در گذرگاه مرزی رفح به شدت متشنج گزارش شده است. نیروهای اسرائیلی از حدود سه هفته پیش کنترل گذرگاه رفح در سمت فلسطینی این نوار مرزی بین مصر و غزه را به دست گرفته و حملات نظامی خود را در این منطقه افزایش داده‌اند.مصر و اسرائیل در سال ۱۹۷۹ پس از چندین درگیری، معاهده صلح امضا کردند. با این حال، روابط دو کشور از زمان آغاز جنگ کنونی با فراز و نشیب همراه بوده است.مصر نگران است که در نتیجه این حملات فلسطینیان بیشتری در جنوب غزه آواره شوند.مصر و اسرائیل در سال ۱۹۷۹ پس از چندین درگیری، معاهده صلح امضا کردند. با این حال، روابط دو کشور از زمان آغاز جنگ کنونی با فراز و نشیب همراه بوده است.
تنها دو هفته پس از آغاز جنگ غزه اسرائیل اعلام کرد که یکی از تانک‌هایش «به طور تصادفی» به مواضع مصری در نزدیکی مرز با غزه اصابت کرده است.
مصر نیز اعلام کرد که در نتیجه این حادثه چندین مرزبان مصری زخمی شده‌اند.سه ماه پیش از آغاز جنگ غزه نیز سه سرباز اسرائیلی و یک افسر امنیتی مصری در درگیری در مرز کشته شدند.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها