به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۲۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۰ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۷۳۲۶۵

قرارداد لهستان با آمریکا برای خرید موشک

قرارداد لهستان با آمریکا برای خرید موشک
گروه بین الملل: لهستان برای مقابله با تهدیدات روسیه قراردادی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار برای خرید موشک میان‌برد با ایالات متحده آمریکا امضا کرد.
ولادیسلاو کوسینیاک‌-کامیش وزیر دفاع لهستان اعلام کرد این کشور بعد از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، هزینه‌های سنگینی برای تقویت نیروی نظامی صرف کرده است.
پاییز پارسال دولت لهستان برای مقابله با تهدیدات روسیه بسته سفارش خرید نزدیک به ۲۴ میلیارد دلار تسلیحات را ارائه کرد.
این کشور در حال صرف ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خو برای تقویت بنیه دفاعی است و هفته گذشته نیز اعلام کرد قراردادی به ارزش ۹۶۰ میلیون دلار برای خرید سیستم شناسایی هوایی برای نظارت بر مرزهای شمال شرقی کشور امضا کرده است.
وزیر دفاع لهستان می‌گوید قرارداد خرید جدید تسلیحات از آمریکا شامل موشک‌های «ای‌جی‌ام-۱۵۸ جی‌ای‌اس‌اس‌ام» با ۱۰۰۰ کیلومتر برد است.
دونالد توسک، نخست وزیر لهستان، نیز، در پی زخمی شدن یک سرباز این کشور توسط یک پناهنده غیرقانونی اعلام کرد که نیروهای این کشور مرز با بلاروس را بیشتر تقویت خواهند کرد.
او گفت ما از تمام ابزارهای موجود برای دفاع از مرزهای کشور عضو ناتو استفاده خواهیم کرد.بخشی از نیروهای نظامی روسیه در آوریل ۲۰۲۲ از خاک بلاروس تهاجم به اوکراین را آغاز کرده بودند. بلاروس مهمترین متحد اروپایی کرملین است. توسک گفته است یک منطقه حائل به عرض حدود ۲۰۰ متر در امتداد مرز بلاروس ایجاد خواهد شد. هم‌اکنون میله‌های فلزی با ارتفاع ۵.۵ متر و طول ۱۹۰ کیلومتر در مرز دو کشور وجود دارد تا از ورود مهاجمان غیرقانونی جلوگیری شود.
لهستان می گوید فشار مهاجرت غیرقانونی به این کشور توسط بلاروس و روسیه سازماندهی شده است.
مرزبانی لهستان  اعلام کرد یک پناهنده غیرقانونی به میله‌های دیوار فلزی مرزی با بلاروس نزدیک شده و با ضربات چاقو به سینه یک سرباز او را به شدت زخمی کرده است.
فرد مهاجم در سمت بلاروسی میله‌های مرزی قرار داشت و نیروهای امنیتی لهستان نتوانستند او را دستگیر کنند.بیش از ۱۳ هزار تلاش برای عبور غیرقانونی از بلاروس به لهستان در سال جاری میلادی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
 
برچسب ها: لهستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها