به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ - ۱۵:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۷۳۹۹۱

دفاع از هر سانتی‌متر خاک ناتو دربرابر روسیه

دفاع از هر سانتی‌متر خاک ناتو دربرابر روسیه
گروه بین الملل:  صدراعظم آلمان، گفت که اقدامات اخیر ناتو برای تقویت مرزهای شرقی خود با هدف بازدارندگی روسیه انجام شده و باید برای مسکو ثابت شده باشد که اعضای این پیمان نظامی در صورت لزوم آماده دفاع از خود هستند.
اولاف شولتز که به همراه اینگریدا سیمونیت، نخست‌وزیر لیتوانی، در «مجمع اقتصادی شرق آلمان» حضور یافته بود، گفت که آلمان در ارتباط با حضور ناتو در حوزه بالتیک و مرزهای روسیه، نقش محوری داشته است.وی عنوان کرد: «از آنجا که تهدیدات روسیه همچنان ادامه دارد، ما و دیگر اعضای ناتو سال گذشته تصمیم به استقرار یگان‌های بیشتری در کشورهای حوزه بالتیک گرفتیم و در آینده نیز یک گردان کامل را به طور دائم آنجا مستقر خواهیم کرد.»
صدراعظم آلمان تاکید کرد: «اما این چرخشی که در سیاست امنیتی داشته‌ایم امری ضروری بوده است تا به روسیه نشان دهیم که ما آماده دفاع از هر سانتی‌متر خاک ناتو در برابر حملات آن هستیم.»اولاف شولتز افرود که دیپلماسی تنها از موضع قدرت است که موفق خواهد بود و این امری به غایت مهم است که کشورهای بالتیک در صورت حمله روسیه بتوانند برای دفاع از خود روی ناتو حساب کنند.
وی اظهار داشت: «این امر پیامی برای ما دارد. اما برای روسیه هم حاوی پیامی است، چرا که روسیه در محاسبات خود این را در نظر می‌گیرد که وعده‌های ما چقدر اعتبار دارد.»
هفته گذشته پس از آن که شماری از کشورهای غربی اعلام کردند که اوکراین اجازه استفاده از تسلیحات نظامی غرب برای حمله به اهداف نظامی در خاک روسیه را دارد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به اعضای ناتو هشدار داد و گفت که این اقدام خطر وقوع چنگ جهانی را افزایش می‌دهد.
اما ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو،  این هشدار را رد کرد و گفت که ناتو قبلا هم نظیر چنین هشدارهایی را شنیده است و دفاع از خود به معنای تشدید تنش‌ها نیست.



 
برچسب ها: ناتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها