به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - ۲۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۷۵۱۲۵

بنی گانتس با انتقاد از نتانیاهو، استعفا داد

بنی گانتس با انتقاد از نتانیاهو، استعفا داد
گروه بین الملل:  رئیس حزب وحدت ملی و یکی از سه عضو کابینه جنگ اسرائیل، در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، از سمت خود کناره‌گیری کرد.
بنی گانتس، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «متاسفانه نخست‌وزیر کشور ما را از دستیابی به پیروزی واقعی باز می‌دارد.»
او گفت: نتانیاهو «وعده‌های توخالی» می‌دهد و با توجیه جنگی ادامه‌دار و دردناک، انتظار دارد جنگ برای سال آینده نیز ادامه یابد؛ در حالی که کشور باید مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.
این عضو میانه‌رو کابینه جنگ، بنیامین نتانیاهو را به «سوء مدیریت» در اقدامات جنگی و ترجیح دادن «بقای سیاسی» خود به جای نیازهای امنیتی کشور متهم کرد.
استعفای  گانتس تهدیدی فوری برای نتانیاهو نیست، چرا که او هنوز ائتلاف اکثریت پارلمان را در دست دارد.
نخست‌وزیر اسرائیل به شدت متکی به متحدان راست افراطی است که مخالف پیشنهاد آتش‌بس مورد حمایت آمریکا بوده و خواهان ادامه جنگ غزه هستند.
گانتس همچنین خواستار برگزاری انتخابات اسرائیل در پاییز شد و از یوآو گالانت، وزیر دفاع و عضو دیگر کابینه سه نفره جنگ اسرائیل خواست تا «کار صحیح» را انجام داده و او هم استعفا دهد.
 نتانیاهو از گانتس خواسته بود که از کابینه جنگ کناره‌گیری نکند. او گفته بود «اکنون زمان اتحاد است، نه تفرقه.»
بنی گانتس اواسط اردیبشهت به دولت بنیامین نتانیاهو یک هفته مهلت داد تا راهبرد استراتژیک جدید در جنگ غزه را ارائه کند، در غیر این صورت او از این کابینه کناره‌گیری خواهد کرد.
کناره‌گیری رئیس حزب وحدت ملی باعث خواهد شد بنیامین نتانیاهو بیش از پیش به متحدان ائتلاف راست افراطی خود، از جمله ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی، و بتسال‌ئل اسموتریچ، وزیر دارایی، رهبران دو حزب راستگرای اسرائیل متکی شود، که اگر او خواسته‌های آنها را برآورده نکند، راحت‌تر می‌توانند دولت  نتانیاهو را سرنگون کنند.
وزرای راستگرا خواهان اشغال دوباره غزه، «کوچ داوطلبانه» فلسطینی‌ها و ساخت دوباره شهرک‌های یهودی نشین در این منطقه هستند.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها