کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه پیامک‌های تبلیغاتی را هدفمند کنیم؟

24 خرداد 1403 ساعت 12:16

گروه کسب و کار: این روزها کسب‌وکارها برای تبلیغات خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. زیرا گستره مخاطبان آن‌ها بیشتر شده و نیاز است تا آن‌ها را در هر پلتفرم و برنامه‌ای دنبال کنند. یکی از اصلی‌ترین روش‌های تبلیغات در دنیای امروز، استفاده از اس ام اس های تبلیغاتی است.


 همه ما روزانه پیامک‌های تبلیغاتی زیادی را از طرف سازمان‌ها، کسب‌وکارها و ارگان‌های مختلف دریافت می‌کنیم. این پیامک‌ها به قصد معرفی و فروش کالا و خدمات برای ما ارسال می‌شوند.
شاید شما فکر کنید که پیامک تبلیغاتی از طریق سیمکارت‌های شخصی برای شما ارسال می‌شوند. اما باید بگوییم ابزار اصلی و مهم برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ، استفاده از پنل پیامکی است.
پنل در واقع یک نرم‌افزار تحت وب است که به شما در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی کمک می‌کند. پنل طوری طراحی شده که به راحتی می‌توانید به صورت هدفمند پیامک‌های خود را ارسال کنید. زیرا به این روش می‌توان مطمئن بود که تبلیغات شما حتما به ثمر رسیده است و نتایج خوبی به دنبال داشته است.
بیایید با هم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی هدفمند به کمک پنل اس ام اس را بررسی کنیم.

راه‌های ارسال پیامک تبلیغاتی هدفمند
همانطور که پیشتر اشاره کردیم پنل اس ام اس قابلیت‌هایی برای شما در نظر می‌گیرد که به وسیله آن‌ها می‌توانید به راحتی برای مشتری‌ها و مخاطبان خود پیامک هدفمند ارسال کنید.
برای ارسال اس ام اس هدفمند باید شناخت خوبی از جامعه هدف و مشتریانتان داشته باشید تا بدانید برای هر کدامشان چقدر تبلیغات کنید و با چه روش‌هایی بیشتر توی چشمشان باشید.
وقتی قرار است از بازاریابی پیامکی برای ارسال تبلیغات خود استفاده کنید، شناخت مخاطب بسیار مهم است. زیرا باید بدانید چه افراد و گروه‌های شغلی به کالا و خدمات شما نیاز دارند و چگونه و از چه راه‌هایی می‌توانید به این نیاز پاسخ درخوری بدهید.

ارسال پیامک به کمک بانک شماره‌ها
یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت یک پنل پیامکی خود، داشتن بانک شماره‌های به‌روز است. به این نوع ارسال در پنل پیامکی، ارسال منطقه هدفمند گفته می‌شود. یعنی شما به صورت هدفمند یک قشر، صنف، شغل و یا محله و منطقه را انتخاب می‌کنید و فقط برای آن افراد پیامک تبلیغاتی خود را ارسال می‌کنید. به این ترتیب تبلیغات شما اثربخش خواهد بود و هزینه را در راه درستی صرف کرده‌اید. تصور کنید به صورت رندوم و بدون در نظر گرفتن جامعه هدف خود بخواهید تبلیغ کنید. با این کار همه افرادی که حتی به کسب‌وکار شما و محصولی که ارائه می‌کنید نیازی ندارند هم مخاطب پیام‌های شما قرار خواهند گرفت.
اگر کسب‌وکار شما در حوزه پوشاک زنانه باشد، ارسال پیامک به مردانی که بازنشسته‌اند سود چندانی برای شما ندارد. به همین دلیل باید به سراغ روش‌هایی بروید که فقط گروه زنان را مخاطب خود قرار داده‌اند. یکی از مهم‌ترین این نوع تبلیغات، استفاده از ماژول منطقه هدفمند است.
البته باید دقت کنید پنل و ماژولی که انتخاب می‌کنید، حتما شماره‌های جدیدی را در بر بگیرد و به‌روز باشد. زیرا ارسال پیامک به بانک شماره‌هایی که زمان زیادی از آپدیت شدن آن‌ها می‌گذرد، سودی برای شما ندارد. بسیاری از آن شماره‌ها یا خاموش هستند و یا به دیگران واگذار شده‌اند.



بانک شماره موبایل مشاغل
یکی از دسته‌بندی‌های مهم، بانک شماره موبایل‌های مشاغل، اصناف و کسب‌وکارهای مختلف است. در این بخش می‌توانید مشاغل و اصناف هر شهر و استان را به تفکیک مشاهده کنید. اگر کسب‌وکار شما در حوزه‌هایی باشد که نیاز به ارسال پیامک به اصناف دیگر را داشته باشید، این بانک شماره حتما به کارتان می‌آید. برای مثال اگر شما تولیدکننده لباس ورزشی هستید، می‌توانید با ارسال پیامک به گروه لوازم ورزشی خود را تبلیغ کنید.

بانک شماره موبایل مناطق
حال تصور کنید کسب‌وکار شما به گونه‌ای است که می‌خواهید برای یک منطقه خاص از شهر خود و یا شهرهای دیگر پیامک بفرستید. در کنار روش‌های مختلفی که برای این کار در پنل در نظر گرفته شده است، می‌توانید از ماژول منطقه هدفمند نیز استفاده کنید. کافی است بانک شماره استان‌های کشور را انتخاب کنید و شهر و مناطق مورد نظر خود را جستجو کنید. با این کار کاملا هدفمند مناطق مورد نظر خود را پیدا کرده‌اید.

بانک شماره موبایل جنسیت
گاهی اوقات لازم است فقط برای یک گروه از افراد پیامک بفرستید. برای مثال شما یک آرایشگاه زنانه دارید و می‌خواهید برای بانوان شهر خود اس ام اس تبلیغاتی بدهید. به راحتی می‌توانید از بخش تفکیک جنسیت شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید و فقط برای بانوان شهر خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

ارسال پیامک از روی نقشه
یکی از راه‌های اصلی ارسال پیامک‌های هدفمند تبلیغاتی، ارسال پیامک از روی نقشه یا پیامپ است. به این صورت که شما وارد پنل پیامکی خود می‌شوید و با انتخاب منطقه و یا محله مورد نظر خود با چند کلیک می‌توانید برای این مناطق تبلیغات ارسال کنید.
ارسال پیامک از روی نقشه برای کسب‌وکارهایی که فروشگاه حضوری دارند و یا فقط می‌خواهند یک محله خاص را برای تبلیغات خود انتخاب کنند بسیار مفید است. تصور کنید یک هفته در تخفیف هستید. با ارسال اس ام اس تبلیغاتی به مناطق اطراف فروشگاه خود، آن‌ها را به راحتی و با هزینه بسیار پایین از این موضوع باخبر کنید و فروشتان را چندین برابر کنید.

ارسال پیامک به کمک کد پستی
کدپستی در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بسیار کارآمد است. زیرا به کمک مختصاتی که در نظر می‌گیرید می‌توانید برای آن منطقه پستی پیامک ارسال کنید. در پنل اس ام اس 2 راه خوب برای این کار در نظر گرفته شده است.

ارسال پیامک به کمک کد پستی همراه اول
اگر شما کدپستی یک منطقه را داشته باشید، می‌توانید به راحتی برای همه شماره موبایل‌های همراه اول آن منطقه پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. ممکن است شما بخواهید فقط برای دارندگان شماره موبایل‌های این اپراتور پیامک بفرستید و مخاطب هدف شما فقط افرادی هستند که همراه اول دارند. پس راه حل کار شما همین ماژول است.

ارسال اس ام اس به کمک کد پستی ایرانسل
حالا اگر قرار است به شماره موبایل‌های ایرانسل یک منطقه پستی پیامک بدهید، به سراغ این ماژول بروید. فقط کافی است کد پستی منطقه را وارد پنل کنید، سپس به ارسال برای این شماره موبایل‌ها در آن منطقه دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب شما پیامک‌های هدفمندی را به دست مخاطبان خود رسانده‌اید.

ارسال پیامک زنده یا LBS همراه اول
تا به حال تجربه این را داشته‌اید که وقتی از کنار فرودگاه رد می‌شوید، یک پیامک از طرف فرودگاه برای شما ارسال شود؟ و یا وارد شهرهای توریستی مانند مشهد و اصفهان که شدید، بلافاصله یک پیامک به شماره موبایل شما ارسال می‌گردد؟ به این نوع ارسال‌ها، ارسال اس ام اس زنده می‌گویند. یعنی می‌توانید تعیین کنید افراد با ورود و یا خروج از منطقه تعیین شما توسط شما، پیامک‌هایتان را دریافت کنند. این قابلیت برای کسب‌وکارهایی مناسب است که می‌خواهند در همان لحظه مردم پیامک‌هایشان را دریافت کنند. البته باید توجه داشته باشید که این پیامک‌ها فقط برای افرادی ارسال می‌شوند که شماره موبایل همراه اول دارند.
اگر یک روز در تخفیف هستید و می‌خواهید همه افرادی که در همان لحظه در حال عبور از کنار فروشگاه شما هستند از این موضوع باخبر شوند، چند روز زودتر درخواست ارسال LBS را ارسال کنید و فروش خود را چندین برابر کنید.

ارسال اس ام اس از طریق دکل‌های مخابراتی ایرانسل یا پیامک BTS
افرادی که بین 7 تا 10 روز گذشته از یک دکل مخابراتی خاص آنتن ایرانسل دریافت کرده باشند، می‌توانند مخاطب دریافت پیامک‌های شما باشند. اگر می‌پرسید چگونه باید گفت که به این قابلیت در وهله اول BTS گفته می‌شود.
دکل‌های مخابراتی ایرانسل هر شب شماره افرادی که از آن دکل آنتن دریافت کرده‌اند را جمع‌آوری می‌کنند. شما می‌توانید به کمک پنل ارسال sms انبوه، به این افراد پیامک بفرستید. این کار برای دارندگان سوپرمارکت‌های محلی و افرادی که مشتریانی در اطراف خود دارند بسیار مناسب است. به این ترتیب شما تبلیغات خود را کاملا هدفمند به دست افرادی رسانده‌اید که مشتری شما هستند.



ارسال پیامک‌های شخصی سازی شده
یک راه بسیار خوب برای تبلیغات هدفمند، ارسال پیامک با نام و نام خانوادگی افراد است. مخاطب هدف شما مشخص است و به راحتی به کمک پنل می‌توانید با ارسال این پیامک، حس خوبی در مخاطب خود ایجاد کنید. وقتی پیامکی با نام و نام خانوادگی افراد باشد، احساس بهتری نسبت به برند خواهند داشت و احتمال خرید آن‌ها بیشتر می‌شود.

ارسال پیامک‌های مناسبتی
همه ما تجربه داشته‌ایم که در مناسبت‌های مختلف از سمت برندهای گوناگون برایمان پیامک‌های مناسبتی ارسال شده است. اس ام اس هایی که شب یلدا یا سال نو را تبریک گفته‌اند و در کنارش هم یک تخفیف ویژه برایمان در نظر گرفته‌اند. این پیامک‌های هدفمندی که به قصد تبریک ارسال می‌شوند، به فروش سازمانی شما نیز کمک زیادی می‌کنند. با ایجاد یک حس خوب و تبریک درجه یک به مشتری‌ها، آن‌ها را جذب خود کنید.
بیایید در قدم بعدی درباره نوشتن یک متن پیامک خوب که تاثیر بیشتری داشته باشد صحبت کنیم.

یک متن پیامک هدفمند چه ویژگی‌هایی دارد؟
وقتی می‌خواهید پیامک هدفمندی ارسال کنید، اهرم اصلی شما نوشتن یک متن خوب است. متنی که بتواند روی مخاطب شما تاثیر بگذارد و آن‌ها را جذب خود کند. برای نوشتن این متن باید نکات مهمی را در نظر بگیرید.

خلاقانه شروع کنید
یک شروع خوب، تیر اصلی پیامک شماست. وقتی شروع‌تان جذاب باشد، مخاطب جذب می‌شود تا ادامه پیام شما را نیز بخواند. شروع‌های کلیشه‌ای و بدون خلاقیت هیچ تاثیری در هدف شما نخواهد داشت و مردم تبلیغات شما را نادیده می‌گیرند.

همه اطلاعات را وارد کنید
وقتی قرار است چیزی را تبلیغ کنید، تمامی اطلاعات مربوط به آن، نحوه سفارش، میزان تخفیف و زمان استفاده از کوپن را نیز در متن خود قرار دهید. با این کار کاملا تبلیغ شما هدفمند خواهد شد و به پرسش‌های احتمالی مخاطبان نیز پاسخ داده‌اید. یک متن پیامک ناقص نمی‌تواند افراد را به سمت کسب‌وکار شما بکشاند و برایشان جذاب باشد.

پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید
یکی از نکات بسیار مهمی که در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید به آن توجه کنید، مخاطب‌های شما هستند. شما باید بدانید آن‌ها چند ساله هستید، چه چیزهایی را دوست دارند، چه محتوایی برایشان جذاب است و ممکن است چه چیزهایی برایشان چالش برانگیز باشد. با در نظر گرفتن پرسونای مخاطب خود، می‌توانید یک متن جذاب و زیبا بنویسید.

نظر اطرفیانتان را درباره متن پیامک بپرسید.
افرادی که با شما همکار هستند دید خوبی نسبت به کسب‌وکار و پرسونای مخاطب‌های شما دارند. آن‌ها می‌دانند سلیقه مخاطب شما چیست، در چه ساعاتی بهتر است پیامک‌های تبلیغاتی را دریافت کنند و دوست دارد چه محتوایی برایشان ارسال شود. پس در نوشتن متن پیامک‌های تبلیغاتی حتما نظر آن‌ها را هم بپرسید. به هر حال چندین ایده همواره بهتر از یک ایده کار می‌کند.

در ساعات طلایی پیامک ارسال کنید
ارسال پیامک در هر ساعتی مناسب و درست نیست. تصور کنید ساعت 12 شب درحال استراحت هستید و از یکی از برندها برایتان اس ام اس تبلیغ کت و شلوار ارسال می‌شود. احتمالا اصلا بابت این موضوع خوشحال نمی‌شوید. برای همین است که ارسال پیامک در زمان‌های مناسب بسیار مهم است. به صورت کلی شما می‌توانید از ساعت 8 صبح تا 10 شب ارسال پیامک داشته باشید. اما بهترین ساعات در روز بین ساعت 8 تا 11 است و اگر قصد دارید عصر پیامک بفرستید ساعت 17 الی 19 بهترین زمان برای ارسال اس ام اس‌های تبلیغاتی شماست.

لینک خرید را قرار دهید
اگر می‌خواهید پیامک شما هدفمندتر باشد، حتما لینک خرید را نیز برای مشتری‌های خود قرار دهید. وقتی محصولی را تبلیغ می‌کنید برای راحتی کار مشتری قرار دادن لینک بسیار ضروری است. با این کار سرعت خرید آن‌ها نیز بالا می‌رود. در ضمن به کمک لینک ترکر می‌توانید ببینید چند نفر روی لینک شما کلیک کرده‌اند و وارد سایت شده‌اند و آمارهای خوبی از تبلیغات خود به دست می‌آورید.



صمیمی باشید
برندهای صمیمی همیشه برنده‌اند و به اهداف خود می‌رسند. صمیمت باعث می‌شود مخاطب شما را مثل یک دوست بداند و پیشنهادات شما را قبول کند. به این ترتیب به اهداف بازاریابی خود نیز نزدیک می‌شوید.

کوتاه و مختصر بنویسید
همانطور که از نامش پیداست، شما باید یک متن کوتاه بنویسید. نوشته‌های طولانی حوصله مخاطب را سر می‌برد و آن را از مطالعه ادامه پیام بازمی‌دارد. در ضمن متن هر پیامک فارسی شامل 70 کاراکتر است. اگر بخواهید بیش از این تعداد بنویسید، باید هزینه 2 پیامک را پرداخت کنید.

در آخر باید گفت
یک تبلیغات هدفمند پیامکی شما را سریع‌تر به اهداف خود نزدیک می‌کند و باعث رونق کسب‌وکارتان می‌شود.
با بهره‌گیری از پنل‌های پیامکی و قابلیت‌های متنوع آن‌ها، می‌توانید به‌صورت هدفمند به جامعه مخاطبان‌تان دست یابید و پیام‌های تبلیغاتی را به گونه‌ای ارسال کنید که بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشند. شناخت دقیق مخاطبان، انتخاب صحیح روش‌های ارسال و توجه به نکات کلیدی در نوشتن پیامک، همگی عواملی هستند که می‌توانند به بهبود نتایج تبلیغات پیامکی شما کمک کنند.



 


کد مطلب: 475761

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/475761/چگونه-پیامک-های-تبلیغاتی-هدفمند-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir