به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۴۷۷۸۴۲

نتانیاهو: نبرد شدید در غزه رو به پایان است

نتانیاهو: نبرد شدید در غزه رو به پایان است
گروه بین الملل: نخست وزیر اسرائیل،  در اولین مصاحبه خود با یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی از زمان آغاز جنگ در غزه گفت: «مرحله شدید نبرد در شرف پایان است. این بدان معنا نیست که جنگ در شرف پایان است، اما مرحله شدید جنگ در رفح به پایان می‌رسد.»
بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با شبکه ۱۴ اسرائیل گفت پس از پایان این مرحله، شماری از نیروهای اسرائیل در مرزهای شمال مستقر خواهند شد. او گفت این اقدام با هدف برقراری امنیت و بازگرداندن کسانی انجام می‌شود که خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند. بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی اخیرا نسبت به تشدید تنش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان و تبدیل آن به یک جنگ تمام‌عیار ابراز نگرانی کرده‌اند.بنیامین نتانیاهو همچنین تاکید کرد که هیچ توافق «ناقصی» را نمی‌پذیرد و گفت: «هدف بازپس‌گیری گروگان‌ها و ریشه‌کن کردن حکومت حماس در غزه است.»
او در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های دولتش پس از جنگ غزه گفت که اسرائیل در کوتاه مدت به صورت «نظامی» در کنترل غزه نقش بازی خواهد کرد.
او گفت: «علاوه بر این، ما در صورت امکان می‌خواهیم با همکاری فلسطینی‌های محلی و شاید با حمایت خارجی کشورهای منطقه، یک اداره مدنی ایجاد کنیم تا بتوانیم کمک‌های بشردوستانه و بعدتر امور مدنی در باریکه غزه را مدیریت کنیم.»
نخست وزیر اسرائیل ماه‌هاست با انتقادهایی در داخل اسرائیل مواجه بوده است و بسیاری از معترضان با تظاهرات در خیابان‌ها خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام و بازگرداندن گروگان‌ها شده‌اند. نتانیاهو اما در این مصاحبه در پاسخ به معترضان گفت: «اگر این دولت سقوط کند، یک دولت چپ تشکیل می‌شود و اولین کاری که انجام می‌دهد تشکیل یک کشور فلسطینی است، یک کشور تروریستی فلسطینی که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد.»
ساکنان رفح، جنوبی‌ترین شهر باریکه غزه، اما از تشدید خشونت و درگیری‌های بیشتر در رفح خبر داده‌اند.گزارش‌ها حاکی است بمباران و درگیری در مرکز و شمال نوار غزه هم ادامه دارد.
این اظهارات در حالی است که مقامات آمریکایی درباره هدف اسرائیل برای نابودی کامل حماس تردیدهایی را مطرح کرده‌اند و دانیل هگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل، نیز روز ۳۰ خرداد گفت که حماس را نمی‌توان از بین برد.او افزود: «این‌که می‌گوییم حماس را محو می‌کنیم، مانند پاشیدن خاک به چشم مردم است». هگاری تصریح کرد حماس یک ایدئولوژی است و «ما نمی‌توانیم یک ایدئولوژی را از بین ببریم».
ایالات متحده نیز بر لزوم ارائه طرحی برای پس از جنگ که امنیت درازمدت اسرائیل را تامین کند، تاکید کرده است.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها