به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۴:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۵ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۷۷۹۰۸
بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز

۴ دیدگاه مهم درباره تغییر فاز بازار ارز

۴ دیدگاه مهم درباره تغییر فاز بازار ارز
گوه اقتصادی:بازار طلا و ارز در حالی به استقبال تعطیلی میان هفته رفت که قیمت‌ها روند افزایشی روز گذشته را با شدت بیشتری دنبال کردند و با شکستن مرز‌های مقاومتی، کانال‌های افزایشی را فتح کردند؛ مسیری که به عقیده معامله گران از چهار دیدگاه قابل ارزیابی است.

به گزارش اقتصادنیوز،اول، تحلیلگران معتقدند صعودی شدن نوسانات بازار از توقف طولانی مدت قیمت‌ها در یک دامنه مشخص نشات گرفته است و هنوز نمی‌توان به آغاز روند صعودی در بازار امیدوار شد.براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، تحلیلگران می‌گویند بازار همواره در برخورد با محدوده‌های حمایتی قوی حرکت رو به بالا را تجربه می‌کند و این واکنش بازار را نمی‌توان به تغییر روند تعبیر کرد.

گروه دیگری از معامله گران هم معتقدند بازار به دلیل آنکه هنوز درباره نتیجه انتخابات تصوری ندارد پیش دستی کرده و اثرات منفی احتمالی را به نوعی پیش خور کرده است و همین موضوع عامل صعودی شدن قیمت‌ها در دو روز اخیر است.

سومین دیدگاه هم به نتیجه اولیه انتخابات وابسته است و به عقیده این گروه بازار تا شب انتخابات همچنان بلاتکلیف خواهد بود و پس از اعلام نتایج اولیه در روز شنبه و مشخص شدن نامزد منتخب موضع گیری نهایی را برای تعیین نوسان خواهد کرد.

چهارمین و آخرین رویکرد هم به اعلام نرخ تورم خرداد ماه اشاره دارد که می‌تواند بر بازار اثرگذار باشد. براساس آمار رسمی اعلام شده تورم نقطه به نقطه در خردادماه به حوالی ۳۲ درصد رسید و نسبت به ماه قبل افزایشی بوده؛ بدین ترتیب، قیمت کالا‌ها و خدمات در خرداد ۱۴۰۳ به نسبت خرداد ۱۴۰۲ معادل ۳۲ درصد رشد داشته است. افزایش قیمت کالا و خدمات سیگنال منفی به بازار می‌فرستد و در پی آن قیمت‌ها روند صعودی را در پیش خواهند گرفت.

 
برچسب ها: قیمت دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها