کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آشنایی با جوانترین عضو پارلمان بریتانیا 

17 تير 1403 ساعت 15:43


گروه بین الملل: سام کارلینگ جوان‌ترین عضو جدید پارلمان بریتانیا است که در سن ۲۲ سالگی در انتخابات اخیر به مجلس این کشور راه یافته است.
او که به نمایندگی از حزب کارگر نامزد شده بود با بدست آوردن ۱۴ هزار و ۷۸۵ رای، رقیب خود شیلش وارا از حزب محافظه‌کار را شکست داد.رقیب سام کارلینگ که تقریبا دو دهه نماینده کمبریج‌شایر در شمال‌غربی بریتانیا بود تنها با تفاوت ۳۹ رای شکست خورد.
زمانی که دو دهه پیش این نماینده محافظه‌کار به عنوان نماینده مجلس انتخاب شد، کارلینگ یک کودک نوپا بود.به همین دلیل سام کارلینگ پیروزی خود بر  وارا را «زلزله سیاسی» خوانده و گفته است که این دستاورد در نتیجه تلاش‌های زیاد بدست آمده است.او در عین حال گفته است که نمی‌خواهد سن کم او هنگام ورود به مجلس مورد توجه قرار گیرد و او دوست دارد تنها روی کارش تمرکز کند.او فارغ‌التحصیل رشته علوم از دانشگاه کمبریج است و ابراز امیدواری کرده که جوانان بیشتری برای در اختیار گرفتن مناصب دولتی شرکت کنند.
 کارلینگ که پیش از این به عنوان عضو شورای شهر کمبریج نیز کار کرده در مورد تجربه انتخاباتی و استقبال مردم از خودش گفته است که بسیاری از رای‌دهندگان از این که متوجه شدند او برای مجلس نامزد می‌شود شگفت‌زده شده بودند.به گفته او در کل واکنش مردم مثبت بود و می‌گفتند که «ما به جوانان بیشتری نیاز داریم.»
 کارلینگ در یک شهر دور افتاده در شمال‌غربی انگلستان بزرگ شده که او آن را «منطقه بسیار محروم» و با تفاوت‌های اجتماعی و اقتصادی نسبت به سایر مناطق این کشور توصیف کرده است.
او گفته که در حوزه انتخابیش مسائل زیادی نیاز به رسیدگی دارد که او می‌خواهد با کمک حزب حاکم در بریتانیا به مشکلات کمبود دندانپزشکان و کارکنان بخش بهداشت رسیدگی کند.


 


کد مطلب: 479876

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/479876/آشنایی-جوانترین-عضو-پارلمان-بریتانیا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir