کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیدار رئیس‌‌ مجلس با رئیس‌جمهور منتخب‌

17 تير 1403 ساعت 20:01


گروه سیاسی: ️محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه با حضور در دفتر دکتر مسعود پزشکیان، پیروزی رئیس جمهور منتخب در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.
رئیس مجلس در این دیدار ضمن تاکید بر حمایت مجلس دوازدهم از دولت چهاردهم، نظارت همدلانه و موثر بر دولت جدید در راستای پیشرفت کشور و آسایش مردم را از جمله وظایف ذاتی مجلس عنوان کرد. «پزشکیان» نیز ضمن تقدیر از مشارکت پر شور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید، بر همدلی و هم‌افزایی واقعی همه دستگاه‌ها در مسیر حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور تاکید کرد.
 

دیدار مخبر با رییس‌جمهور منتخب

سرپرست ریاست‌جمهوری صبح امروز با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، ضمن دیدار با وی گزارشی از آخرین وضعیت مسائل اجرایی و امور جاری کشور به وی ارائه کرد. مخبر در این دیدار صمیمی پزشکیان را در جریان آخرین وضعیت امور جاری کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قرار داد. رئیس‌جمهور منتخب نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد شهید رئیسی، از زحمات و تلاش‌های اعضای دولت در مدت سپری شده از شهادت رئیس جمهور و به خصوص اقدامات سرپرست ریاست جمهوری برای اداره امور و برگزاری بدون حاشیه انتخابات ریاست جمهوری در مدتی کوتاه قدردانی کرد.
 
آذربایجان، ایران را از شر بنیادگران نجات داد

عبدالرضا داوری فعال رسانه‌ای اصولگرا در توییتی نوشت: راست می‌گویند؛ سعید جلیلی از آذربایجان شکست خورده است. همانطور که ١١۵ سال قبل، در ٢۵ تیر ١٢٨٨، مشروطه خواهان تبریزی، با هدایت ستارخان و باقرخان، تهران را فتح کردند و ایران را از شر مستبدین نجات دادند، این بار هم آذربایجان در ١۵ تیر ١۴٠٣، ایران را از شر بنیادگرایان نجات داد.
 
چهره نزدیک به جلیلی، ۱۷ میلیون رای‌دهنده به پزشکیان را «جامعه نابالغ و کودک‌صفت نادان» خواند!
روزنامه اصولگرای فرهیختگان نوشت: مهدی جمشیدی چهره نزدیک به ستاد جلیلی روز گذشته به‌جای آسیب‌شناسی دلایل شکست کمپین انتخاباتی جریان متبوع خود تیغ تیز نقدش را به سمت مردم گرفت و رای‌دهندگان به مسعود پزشکیان را «جامعه نابالغ و کودک‌صفت نادان» دانست!

با آرزوی موفقیت
مصطفی معین
اینجانب تاکنون در پاسخ به سوءال افراد در باره انتخابات اخیرِ ریاست‌جمهوری، با انتقاد از استصوابی بودن انتخابات، جناب دکتر پزشکیان را با توجه به شناخت دیرینه‌ای که از زمان همکاری در دولت اصلاحات از ایشان داشتم به عنوان "نامزد اصلح" معرفی می‌کردم و برایشان در این مسئولیت محوله "آرزوی موفقیت" می‌نمایم. من در اعتراض به ساختار استصوابی انتخابات که آن را ناعادلانه و غیرآزاد می‌دانستم و تحلیلی که نسبت به چشم‌انداز آینده داشته‌ام، نه در مرحله اول و نه در مرحله دوم این انتخابات شرکت نکردم ولی نخواستم رسما" آن را اعلان نمایم که تنها پاسخگوی عمل خودم باشم! اکنون با تبریک به ملت آگاه ایران، امیدوارم که جناب رئیس جمهور منتخب با تاکید بر عهد و پیمان خود با ملت، بر انجام خواسته‌های ملّی زیر اهتمام کنند و در صورت ایجاد سدّ و مانع و کارشکنی در برابر تحقق آنها، ضمن پاسخگویی و روشنگری عمومی، عطای ریاست را بر لقای آن ببخشند!
۱- تنش‌زدائی و سیاست موازنه منفی  در سیاست خارجی و رفع تحریم بر پایه منافع ملّی
۲- ارائه لایحه قانونی به مجلس برای لغو قانون نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات
۳- پیگیری جدی لغو حصر خانگی و آزادی زندانیان سیاسی و رفع موانع بوروکراتیک و غیرقانونی فعالیت سازمان‌های جامعه مدنی بر پایه اصول قانون اساسی
۴- پیگیری لغو گشت ارشاد و پایان خشونت و اهانت به زنان و دختران و جوانان ایرانی
۵- ایجاد شفافیت اداری-مالی و اقتصادی، در هم پیچیدن باندهای فساد، پولشویی و کاسبکاری تحریم با الحاق به مقررات بین‌المللی مربوط
۶- برنامه‌ریزی اقتصادی با مشارکت کارشناسان و متخصصان دانشگاهی در جهت مهار تورم افسارگسیخته و کاهش فقر و شکاف‌های اجتماعی
۷- به رسمیت شناختن استقلال و خودگردانی دانشگاه طبق قانون وظائف و اختیارات وزارت علوم و تامین امنیت حریم مراکز علمی
۸- جلب مشارکت عادلانه و برابرِ زنان، پیروان مذاهب و اقوام ایرانی در مدیریت‌های کلان و مسئولیت‌های ملّی
۹- نظارت دقیق بر اجرای اصول قانون اساسی در قوای سه‌گانه و حسب مورد ارائه‌ی تذکر و اخطار قانون اساسی به متخلفان
۱۰- پیگیری و ایجاد زمینه‌های قانونی و اجتماعیِ همه‌پرسی برای اصلاح و ایجاد تحول ساختاری در قانون اساسی
 


کد مطلب: 479918

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/479918/دیدار-رئیس-مجلس-رئیس-جمهور-منتخب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir