به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ - ۲۱:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۸۱۸۳۶

کم رونقی بورس در هفته نیمه تعطیل

کم رونقی بورس در هفته نیمه تعطیل
گروه اقتصادی: بازار درهفته منتهی به چهارشنبه ۲۷ تیرماه سال ۴۰۳ نیمه تعطیل و بسته بودند. بازار درهفته منتهی به چهارشنبه ۲۷ تیرماه سال ۴۰۳ نیمه تعطیل و بسته بودند، برخی سهم های بزرگ برای مجامع عمومی سالانه کم حجم و کم نوسان بود.

شاخص کل در این هفته حدود ۸ هزار واحد منفی بود و به ۲،۲۰۲،۶۹۲ واحد رسید، شاخص هم وزن هم افت ۲ هزار واحدی را تجربه کرد و در محدوده ۷۰۵ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات خرد با کاهش هزار میلیاردی نسبت به هفته قبل به ۲.۷ هزار میلیارد تومان به صورت متوسط روزانه رسید.
 
در این هفته برخلاف هفته قبل مجددا خروج پول اشخاص حقیقی را شاهد بودیم و مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از بازار خارج شد. ۱۰۰ میلیارد تومان هم از صندوق های درآمد ثابت خروج پول اشخاص حقیقی را شاهد بودیم. نماد تازه وارد "خنور" با ۱۹ درصد رشد بیشترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کرد. "سفار" و "نمرینو" هم با ۱۲ درصد رشد کام سهامداران خود را شیرین کردند. در سمت مقابل وتوس، دکپسول و "غپآذر" با افت حدود ۱۰ درصدی مواجه شدند.

"ولبهمن" افزایش سرمایه ۲۲ درصدی از انباشته را روانه کدال کرد. "ثغرب" افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از انباشته را در برنامه دارد. "ثمسکن" افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی از سود انباشته و سایر ذخایر را در برنامه دارد. "تکشا" از تعویق افزایش سرمایه در جریان خود خبر داد. مجوز افزایش سرمایه ۱۲۲۳ درصدی حرهشا(از محل آورده نقدی)، ۱۶۰ درصدی "ثتوسا"(از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم)، ۲۵۰ درصدی "گنگین"(از محل سود انباشته) و ۱۹۳۸ درصدی "نبروج" (ازمحل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت) موافقت کرد.

بلوک ۶.۲۲ درصدی "فارس" از طریق بورس واگذار خواهد شد."معین" ۳۲ تومان، "غکورش" ۴۵ تومان، "پلوله" هم ۶۰ تومان، "زشگزا" ۱۶۷ تومان، "خزامیا" ۱۰ تومان "زقیام" ۴۵ تومان، "ودی" ۵۴ تومان، "شکبیر" ۶۲۱ تومان "لابسا" ۱۴ تومان، "قصفها" ۱۱۰۰ تومان و "کسرا" ۷ تومان تقسیم کردند.

شایعاتی مبنی بر قیمت گذاری گاز توسط دولت در نیمه نخست سال گذشته که خارج از فرمول مصوب بود توسط دیوان عدالت اداری ابطال شده است. در مجمع "خگستر" عنوان شد که فروش سهام بانک پارسیان در دستور کار است، اما این کار با هماهنگی ایران‌خودرو انجام خواهد شد. ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بورس تهران پذیرش شد.

شرکت های فولادی از قطعی برق خود خبر دادند .واگذاری شرکت های دولتی به ستاداجرایی تکذیب شد. "شپلی" در یک شفاف سازی خبر از دریافت سند تکبرگ کارخانه را داد. "کنور" برای پیشبرد پروژه ۲.۵ میلیون تومانی خود زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار و قیمت ۴۳۰ میلیارد تومان خرید. "تپسی" با تلویزیون به منظور تبلیغ این شرکت قرارداد امضا کرد.

"اخابر" ۲۱۵ میلیارد تومان سود فروش دارایی به دست آورد. حفاری قرارداد جدیدی را رونمایی کرد. سرچشمه ۳۸۰ میلیارد تومان سهام فملی را خرید. آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان در جلسه هیات دولت تصویب شد.

در بازار جهانی نفت برنت دریای شمال افت مختصری را به خود دید و ۸۴ دلار در بشکه در حال معامله است. مس ۴ درصد افت قیمت داشت و به ۹۷۰۰ دلار در تن رسید. قیمت روی، آلومینیوم و سرب به ترتیب ۲۸۹۰، ۲۴۲۰ و ۲۲۲۵ دلار در تن در حال معامله می باشند. قیمت طلای جهانی با توجه به احتمال بالای شروع سیاست های کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو رشد قابل توجهی را به خود دید و به مرز ۲۵۰۰ دلاری در هر اونس نزدیک شد و سقف تاریخی طلا شکسته شد.

در بازار داخلی قیمت دلار نیمایی به صورت آهسته در حال رشد است و به محدوده ۴۳۶۰۰ تومانی رسید، دلار در بازار آزاد هم به کمتر از ۵۷۵۰۰ تومان رسید. قیمت هر سکه امامی هم با رشد محدود به ۴۰.۶ میلیون تومان رسید.
مرجع : صدای بورس
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها