کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرار دیپلمات ارشد کره‌شمالی به کره‌جنوبی

30 تير 1403 ساعت 14:10


گروه بین الملل: سازمان جاسوسی کره‌جنوبی گفت که یک دیپلمات بلندپایه کره‌شمالی مستقر در کوبا به کره‌جنوبی فرار کرده است.
گفته می‌شود که این دیپلمات بالاترین مقام عالی‌رتبه دیپلمات کره‌شمالی است که از سال ۲۰۱۶ به کره‌جنوبی گریخته است.ان‌آی‌سی، سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی گفت که این دیپلمات در ماه نوامبر گذشته به آن کشور آمده است.
افشای جزئیات مربوط به شهروندان کره‌شمالی که فرار می‌کنند و به کره‌جنوبی می‌روند، اغلب ماه‌ها طول می‌کشد، زیرا این افراد باید قبل از جذب رسمی، دوره‌هایی را در مورد جامعه آن کشور بگذرانند.بر اساس گزارش‌های رسانه‌های کره‌جنوبی، فرد فراری کنسول مسئول امور سیاسی سفارت کره‌شمالی در کوبا بود.به نوشته این روزنامه او به دلیل «سرخوردگی از رژیم کره‌شمالی و آینده تیره» از کشورش جدا شده است.
بنابر گزارش‌ها، از جمله وظایف او جلوگیری از برقراری روابط دیپلماتیک رسمی هاوانا با سئول بود. با این حال، در ماه فوریه، دو دولت روابط رسمی برقرار کردند که این امر به عنوان یک شکست برای پیونگ‌یانگ تلقی شد.
این روزنامه به نقل از او نوشت: هر شهروند کره‌شمالی حداقل یک بار به زندگی در کره‌جنوبی فکر می‌کند.تا پیش از این مورد، آخرین مقامی که به جنوب گریخت، ته‌یونگ‌هو در سال ۲۰۱۶ بود. او معاون سابق سفیر کره‌شمالی در بریتانیا بود.
 کره‌جنوبی اولین مراسم «روز جداشدگان» از کره‌شمالی را برگزار کرد.یون‌سوک‌یول، رئیس جمهور کره‌جنوبی در سخنرانی خود در این مراسم، ضمن قول حمایت مالی بهتر از فراریان از کره‌شمالی، اعلام کرد به شرکت‌هایی که آنها را استخدام کند، مشوق‌های مالیاتی ارائه خواهد شد. یون که یک محافظه‌کار است، در مقایسه با مون جائه-این، سلف خود، رویکردی تند‌تر در قبال کره‌شمالی و سیاست خارجی به طور کلی اتخاذ کرده است.او از تحریم‌ها علیه رژیم کیم‌جونگ‌اون حمایت می‌کند و قول داده است در صورتی که پیونگ‌یانگ به دنبال حمله به سئول باشد، فناوری‌های خود را برای انجام یک حمله پیشگیرانه به کره‌شمالی توسعه دهد.تازه‌ترین فرار یک شهروند کره‌شمالی و پیوستن او به جنوب در حالی است که تنش‌ بین دو کره افزایش یافته است.
رهبر کره‌شمالی رسماً هدف اتحاد مجدد با جنوب را کنار گذاشته و اخیراً سئول را «دشمن شماره یک» نامیده است که این تغییر چشمگیری نسبت به شش سال پیش است که او به طور رسمی با مون‌جائه‌این، رهبر وقت کره‌جنوبی ملاقات کرد.از آن زمان تا کنون لفاظی‌ها در دو سوی مرز افزایش یافته است.
دو کشور بالون‌های تبلیغاتی را در امتداد شهرهای مرزی خود رها کردند، از جمله بالون‌های حاوی زباله که از شمال به سوی جنوب فرستاده شد.
و در اوایل ماه ژوئن، پیونگ‌یانگ ادعا کرد که یک موشک کلاهک هسته‌ای پیشرفته را آزمایش کرده است.

 


کد مطلب: 482062

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/482062/فرار-دیپلمات-ارشد-کره-شمالی-کره-جنوبی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir