به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۶ - ۱۳:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۳۰ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۴۸۲۱۷۱

بمباران سنگین بندر الحدیده یمن توسط اسراییل

گروه بین‌الملل: بندر الحدیده توسط جنگنده‌های F-35 اسرائیلی هدف قرار گرفتند.
بمباران سنگین بندر الحدیده یمن توسط اسراییل
به گزارش الجزیره، وبسایت آکسیوس به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش داد که اسرائیل به شهر الحدیده در غرب یمن حمله کرده است. بر اساس تصاویری که از شهر الحدیده منتشر شده است آتش سوزی مهیبی در محل انبارهای نفت در بخش بندری این شهر به وقوع پیوسته است.
رسانه های وابسته به انصار الله یمن نیز اعلام کردند که تأسیسات پالایش نفت در بندر الحدیده در دریای سرخ در غرب یمن در معرض بمباران قرار گرفتند. منابع محلی در حدیده می‌گویند نیروگاه مولد برق بندر نیز جزو اهداف حملات هوایی ارتش اسرائیل بوده است. جنگنده‌های اسرائیلی سلسله حملات هوایی علیه یمن انجام دادند که به وقوع آتش‌سوزی منجر شد. انبارهای نفت یمن در بندر الحدیده توسط جنگنده‌های F-35 اسرائیلی هدف قرار گرفتند. رئیس سازمان اطلاع رسانی انصار الله یمن تجاوز هوایی اسرائیل به شهر الحدیده و وقوع آتش سوزی در بخش بندری این شهر را تأیید کرد.
ارتش اسرائیل مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، آتش‌سوزی شدید و دود برخاسته از یک نقطه هدف قرارگرفته را نشان می‌دهند. ارتش اسرائیل به شکل رسمی اعلام کرد جنگنده های نیروی هوایی این کشور ساعاتی قبل اهداف مورد استفاده نظامی «رژیم تروریستی حوثی‌ها» در ناحیه بندر حدیده در یمن را مورد حمله قرار دادند. در بیانیه ارتش اسرائیل آمده که این حمله در واکنش به «صدها تجاوز» طی ماه‌های گذشته به کشور اسرائیل انجام گرفت. دفتر وزیر دفاع اسرائیل نیز اعلام کرد حمله هوایی ارتش اسرائیل به حوثی‌ها صبح روز شنبه توسط یوآو گالانت تأیید شده بود.
در همین حال، جمعی از قانونگذاران آمریکایی  از وزارت‌ خارجه این کشور درخواست کردند تا بعد از حمله پهپادی حوثی‌ها به تل‌آویو، این گروه یمنی را به فهرست گروه‌های تروریستی خارجی بازگرداند. در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، حوثی‌ها به فهرست گروه‌های تروریستی خارجی افزوده شدند.لیست «گروههای تروریستی خارجی» وزارت‌ خارجه آمریکا، اعمال تحریم علیه این گروه‌ها، حمله به مواضع آن‌ها یا برخورد با کسانی که با این گروه‌ها کار می‌کنند را برای دیگر ارگان‌های دولت آمریکا آسان‌تر می‌کند. در دولت جو بایدن، حوثی‌ها از لیست گروه‌های تروریستی خارج شدند چون دولتمردان نزدیک به بایدن بر این باور بودند که  امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه به این کشور محنت‌زده دچار مشکل شود.
برچسب ها: بندر الحدیده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها