به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۶ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۴۸۵۱۸۲

باید در کارکرد نهادهای اطلاعاتی بازنگری کنیم

باید در کارکرد نهادهای اطلاعاتی بازنگری کنیم
گروه سیاسی: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: قطع به یقین از منظر  نظامی و عملیاتی پاسخ محکمی به رژیم صهیونیستی خواهیم داد، اما نظر اطلاعاتی باید یک بازنگری در رفتار، کارکرد و عملکرد نهادهای اطلاعاتی داشته باشیم.
 
به گزاش ایلنا، شهریار حیدری درباره اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساند «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: آقای اسماعیل هنیه به عنوان یک مقام سیاسی برای مراسم تحلیف رئیس جمهور دعوت شده بود و قطع به یقین اسرائیل حق ندارد مقامی را ولو این‌که مخالف این رژیم باشد در کشور جمهوری اسلامی و یا هر کشور دیگری مورد هدف ترویستی خود قرار دهد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کار اسرائیل یک اقدام تروریستی و ترور آشکار و از مصادق بارز تروریسم است. رژیم صهیونیستی نماد تروریسم بین‌الملل است و از این منظر جمهوری اسلامی قاعدتاً از طریق سازمان‌های بین‌المللی پیگیر حق خودش خواهد بود. گروه‌های مقاومت و دولت فلسطین هم باید این را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: قاعدتا امنیت در دنیا نسبی است، امنیت در هیچ کجای دنیا قطعی نیست، اما در شرایطی که سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی در بالاترین سطح خودشان بودند و مسئولیت حفاظت و حراست از مقامات را داشتند، چرا از میان چندین مقام سیاسی که دعوت شده بودند آقای هنیه مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد؟ آقای هنیه مدت‌ها مورد توجه سرویس‌های رژیم صهیونیستی بود که ایشان را مورد هدف قرار دهند.

حیدری با بیان این‌که برای جمهوری اسلامی این حق محفوظ است که به این اقدام گستاخانه رژیم صهیونیستی پاسخ دهد که به خودش اجازه داده مقامی که دولت جمهوری اسلامی برای یک مراسم رسمی دعوت کرده بود و در عرف بین‌الملل این اقدامی مرسوم است را ترور کند، گفت: نهادهای اطلاعاتی به نظر من از این جهت باید بررسی بیشتری کنند و بگویند ضعف از کجاست و چرا باید این اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: هرچند آقای هنیه با توجه به مقاومت جریان حماس و مردم در غزه و فلسطین به عنوان یک بغض در گلوی رژیم صهیونیستی بود، چراکه فکر نمی‌کردند مردم فلسطین به ویژه غزه  در مقابل بمباران‌های روزمره رژیم صهیونیستی این همه مقاومت داشته باشند و از این جهت مورد هدف و ترور اسرائیل بود. از سوی دیگر کابینه رژیم صهیونیستی مورد انتقاد شدید شهرک‌نشینان است، بنابراین این ترور ناشی از همان بغض، کینه‌ و شکست‌هایی است که رژیم صهیونیستی احساس می‌کند اینگونه باید پاسخ دهد.

حیدری بیان کرد: اسرائیل مدت‌هاست ترور شخصیت‌های سیاسی در ایران، لبنان و فلسطین و سوریه را در دستور کار خود دارد و جمهوری اسلامی باید از منظر آسیب‌شناسی اطلاعاتی این موضوع را بررسی کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مقامی در تهران ترور می‌شود باید از منظر اطلاعاتی در بحث اشراف و جلوگیری از نفوذ تجدیدنظر کنیم. ضرورت دارد از منظر اطلاعاتی نهادهای اطلاعاتی در عملکرد خود بازنگری کنند زیرا ممکن است این آخرین اقدام رژیم صهیونیستی نباشد. کما این که در گذشته هم اشخاص دیگری مانند دانشمندان هسته‌ای و نظامی ما را ترور کردند، حال بعضی‌ها را به شهادت رساندند و بعضی هم نافرجام بوده است و بعضی‌ها هم در معرض خطر هستند. ما قطع به یقین از منظر نظامی و عملیاتی پاسخ محکمی به رژیم صهیونیستی خواهیم داد، اما از نظر اطلاعاتی باید یک بازنگری در رفتار، کارکرد و عملکرد نهادهای اطلاعاتی داشته باشیم.
برچسب ها: شهریار حیدری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها