به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۳ - ۰۱:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۲ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۴۸۷۸۳۶

هریس نامزدی حزب دمكرات را پذیرفت

هریس نامزدی حزب دمكرات را پذیرفت
گروه بین الملل: کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در سخنانی در آخرین شب مجمع ملی حزب دموکرات در شهر شیکاگو نامزدی حزب در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر را پذیرفت. 
 هریس در این سخنرانی درباره زندگی شخصی و رشد خود به عنوان فرزند مهاجران هندی و جامائیکایی در کالیفرنیا صحبت کرد.
او گفت: «حوادثی که در چند هفته گذشته مرا به این نقطه رساند بدون شک غیرمنتظره بود. اما من با سفرهای نامحتمل غریبه نیستم.»«مادرم شامالا هریس هم سفر غیرمنتظره خودش را داشت. زنی که جایش هر روز زندگی خالی است - به خصوص حالا. و می‌دانم که الان با لبخند از آن بالا به من نگاه می‌کند.»
«مادرم وقتی ۱۹ سال داشت تنها از آن طرف دنیا از هند به کالیفرنیا سفر کرد، با این رویا که دانشمندی باشد که سرطان پستان را درمان می‌کند.»
او همچنین درباره دلایل روی آوردن به حرفه وکالت و کار کردن به عنوان دادستان اشاره کرد.
او جای دیگری گفت: «در این انتخابات، کشور ما یک فرصت ارزشمند و گذرا برای عبور از تلخی‌ها، بدبینی‌ها و نبردهای تفرقه‌انگیز گذشته دارد. فرصتی برای ترسیم مسیر تازه‌ای رو به جلو. نه به عنوان یک حزب یا جناح، بلکه به عنوان مردم آمریکا.»
او هم مثل تیم والز، یار انتخاباتی خود که یک شب پیشتر سخنرانی کرد، به «پروژه ۲۰۲۵» که یک گروه محافظه‌کار به عنوان دستور کار دور دوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ تهیه کرده حمله کرد. یکی از اهدف این پروژه حذف وزارت آموزش است، اما  ترامپ از آن فاصله گرفته است.
 هریس گفت: «ما می‌دانیم که دور دوم ریاست جمهوری ترامپ چگونه خواهد بود. همه‌اش در 'پروژه ۲۰۲۵' آمده است... ترامپ از خیل جهات آدمی غیرجدی است. اما پیامدهای فرستادن دوباره او به کاخ سفید به شدت جدی است.»
او به شدت از حوادث ششم ژانویه ۲۰۲۱ زمانی که طرفداران  ترامپ به کنگره یورش بردند تا مانع تایید نتیجه انتخابات به نفع جو بایدن شوند انتقاد کرد. هریس همچنین به خاطر محدود شدن حق سقط جنین بعد از حکم دیوان عالی آمریکا از دونالد ترامپ انتقاد کرد.جمعیت حاضر در میانه انتقادهای او از  ترامپ شعار می‌داد «ما به عقب بر نمی‌گردیم»، عبارتی که به یکی از شعارهای کمپین هریس بدل شده است.او ساختن یک طبقه متوسط قوی را از دستورهای مهم کار خود در صورت پیروزی برشمرد که معمولا یکی از شعارهای دموکرات‌ها در انتخابات است.
این مهمترین سخنرانی در زندگی سیاسی  هریس بود.او بعد از کناره گیری جو بایدن از انتخابات بعد از چند هفته فشار حزب دموکرات، و حمایت  بایدن از او نامزد این حزب شد.
یار انتخاباتی او، تیم والز، چهارشنبه شب در این مجمع سخنرانی کرد و به زبان فوتبال آمریکایی مردم وسط آمریکا را تشویق کرد رای دهند.
قدمت گردهمایی‌های ملی دو حزب عمده آمریکا که هر چهار سال یک بار پیش از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، به دهه ۱۸۳۰ می‌رسد، زمانی که گروهی از هیات‌های نمایندگی حزب دموکرات در حمایت از اندرو جکسون جمع شدند تا او را برای دور دوم نامزد کنند.در این شب همچنین گرچِن ویتمار و روی کوپر فرمانداران میشیگان و کارولینای شمالی، هر دو از ایالت های کلیدی در انتخابات، سخنرانی کردند.آدام کینزینگر از چهره‌های جمهوری‌خواه که از منتقدان صریح الهجه  ترامپ است هم در این شب سخنرانی کرد.
کامالا هریس اولین زنی بود که در ایالات متحده به معاونت ریاست‌جمهوری رسید و در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴، اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا خواهد بود.
پیش از  هریس شماری از چهره‌های حزب دموکرات از جمله چندین عضو کنگره و چند تن از فرمانداران ایالت‌های مختلف سخنرانی کردند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، نیز همزمان با برگزاری این همایش، با انتشار عکسی که او را در حال مکالمه با کامالا هریس پیش از سخنرانی در مجمع نشان می‌داد نوشت که بیش از این نمی‌توانند برای پذیرش این نامزدی تاریخی منتظر بمانند.
در جریان همایش چهار روزه مجمع ملی دموکرات‌ها، سخنرانی‌های عمومی و نطق پذیرش در سالن «یونایتد سنتر» در غرب شیکاگو برگزار ‌شد و جلسات همایش و رای‌گیری نمایندگان نیابتی در نقطه‌ای دیگر از شهر و در سالن «مک کورمیک» پی گرفته شد.
ساعاتی پیش از آغاز مراسم مجمع ملی دموکرات‌ها، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، با سفر به منطقه مرزی ایالات متحده با مکزیک بار دیگر از سیاست‌های مهاجرتی حزب دموکرات و کامالا هریس به شدت انتقاد کرد.انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است ۱۵ آبان امسال برگزار شود.
 
برچسب ها: كامالا هریس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها